کد خبر 528898
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵

در سفر حسن روحانی به فرانسه، قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس میان طرف ایرانی و این غول هواپیماسازی نهایی شده است.

به گزارش مشرق، براساس اطلاعات منتشر شده، بخشی از این هواپیماها از نوع ایرباس A۳۸۰ یعنی بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع‌ترین زمان هواپیما ایرباس A۳۸۰ را در اختیار ایران قرار دهد. علاوه بر این، ده‌ها فروند هواپیمای مسافری کوچک و متوسط برای مسیرهای داخلی خریداری شده است.


نمای داخلی یکی از کلاس‌های ایرباس A۳۸۰

قیمت هواپیمای A۳۸۰ حدود ۴۱۴ میلیون دلار است.

خرید این هواپیماهای ایرباس از سوی ایران به صورت اجاره به شرط تملیک است و کشورمان متعهد می‌شود در مدت ۱۰ سال پول هواپیماها را پرداخت کند. در این میان قرار است چند فروند از هواپیماهای A۳۸۰ غول‌پیکر با ۵۵۵ صندلی در آینده‌ای کوتاه‌مدت در اختیار ایران قرار بگیرد. همه هواپیماهای تحویلی به ایران، نو خواهد بود.

A۳۸۰ یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، چهار موتوره و دوطبقه ساخته شرکت اروپایی ایرباس است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

در سال ۲۰۰۷ نخستین پرواز آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی استرالیا انجام شد.

معمولا از این هواپیما برای پروازهای طولانی‌مدت استفاده می‌شود.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات مستقر در دبی، بیشترین تعداد از این نوع هواپیما را در ناوگان خود دارد. هواپیمای امارات دارای ترمینال ویژه برای بزرگترین هواپیماهای جهان است.

بوفه پذیرایی در ایرباس A۳۸۰ - ۸۶۱ هواپیمایی امارات

بر پایه اطلاعات منتشر شده در ویکی‌پدیا، تعداد صندلی ایرباس A۳۸۰ در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر است.

قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها‏، مشابه چرخ‏‌های بوئینگ ۷۴۷ و ۷۷۷ است.

فرود هواپیمای A۳۸۰ تنها در برخی از فرودگاه‌های جهان امکان‌پذیر است.

مشخصات:
* فاصله نوک دو بال: ۷۹٫۶۵ متر
* طول: ۷۲٫۷۵ متر
* ارتفاع: ۲۴٫۰۸ متر
* ظرفیت مسافر: ۵۲۵ نفر در ۳ کلاس


هواپیمای ایرباس A۳۸۰ شرکت امارات در نمایشگاه هوایی دبی

* بیشینه سرعت: ۰٫۸۹ ماخ (۱۰۶۱٫۹ کیلومتر بر ساعت)
* بُرد پرواز: ۱۴٬۸۱۵ کیلومتر
* میزان مصرف سوخت: ۳۱۰٬۰۰۰ لیتر
* خدمه: دو نفر؛ یک خلبان و یک کمک خلبان
* وزن: وزن خالی = ۲۷۷۰۰۰ کیلوگرم
* سقف پرواز: ۱۳۱۰۰ متر معادل ۱۳.۱ کیلومتر
هواپیمای A380 شرکت لوفت‌هانزای آلمان

 

 

مراسم معرفی نخستین نمونه هواپیمای ایرباس A380

 

 

ایرباس A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان

 

 

ترمینال ویژه هواپیماهای A380 در فرودگاه دبی

 

 

چیدمان صندلی‌ها در هر دو طبقۀ A380

 

 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مبارکه انشاالله .
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    این هواپیماها چقدر شغل میشد ایجاد کرد. یا اینکه وضع جاده‌ها رو اصلاح کنن که تلفات کمتر بشه. یعنی مشکل اول کشور ما نبود هواپیما بود! ما که تو عمرمون هواپیما ندیدیم و با این وضع بیکاری فک نکنم هیچ وقت هم نبینیم. مبارک پول دارا باشه. سفر خوب و خوشی را برای شما آرزومندیم(ما که مثل شما بخیل نیستیم).
  • نسترن ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    هنوزم که هنوزه به یه گرد پای بویینک 747 نیروی هوای چابهار نمیرسه هواپیمایی امریکایی که 35 سال همین اندازه مسافر و جابجا کرد بدون یک دونه سقوط
  • مهدی مرادیفر ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ما تحریم ها را تحمل کردیم حالا بکام اشراف داره میگرده درست مانند جنگ
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    درود بر روحانی
  • ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اینکه هواپیماهای مطمئن ملت سوار بشن خیلی خوبه ولی اینجا یه چیز میلنگه اونم اینه که مستضعفین تا حالا هواپیما از نزدیک ندیدن چه رسد سوار شده یا بخواهن سوار بشن خب اینجا فقط مرفعین رو در نظر گرفتید پس برای ملت مستضعف بگو چه سودی داره
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خوبه که برای همه مردم باشه نه اقشار مرفه
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    برا این همه هواپیما جا پارک دارند ؟
  • علی ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    انشالله پس از رفع تحریم ها بتوانیم صنعت هواپیمایی رو رشد بدیم و جای هواپیمایی امارات را در منطقه برای خود کنیم انشالله در این صورت وابستگی ما به نفت کم میشه و هر چقدر هم عربستان نفت رو ارزون کنه ما دیگه زمین نمی خوریم انشالله
  • مهدی 90085 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مردم پول ندارن هواپیما سوار بشن اونوقت....................................................؟
  • علیرضا اهواز ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    به نام مردم به کام بنز سواران
  • سعید ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ایران A380خریداری نکرده و وزیر هم در اخرین اظهاراتش گفت که منظورA330 بوده که تو خبرها اشتباه شده.درضمن تنهافرودگاهی که تو ایران توانایی نشست و برخواستA380روداره فقط فرودگاه امام تهران هست که تو تنها مورد نشست وبرخواستA3i0امارات دراون باند فرودگاه رو جمع کرد و موجب خسارت به باند شدبدلیل کیفیت پایین باند.
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    این قرارداد کنسل میشه چون اعتباراتش تخیلیه
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    با اون هواپیماهای عقب مونده توپولف 144 و154 انهایی که به هردلیل سوار نشدن شاید عمرشون به دنیا بوده امار سقوط هواپیما در این چند سال اخیر واقعا بالا بود وقسمت زیادی از ان به علت هواپیماهای دست دوم وسوم روسی و تحریمها بود حتی هواپیمایی که موسوم به ایران 140شد متاسفانه ازمون تلخی داد
  • نا شناس ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ما باید چند ماه یارانه جمع کنیم تا یک بار سوار این هواپیما شویم
  • از ملت ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خوب اقا شما جقدر ساده اید وظیفه مستضعفین هم معلوم وواضحه...تحمل گرانیها و دیگر مشکلات
  • علی محسنی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ایران عزیز نیاز به هواپیمای غول پیکر 380 ندارد . اصلا در یک زمان چنین ظرفیتی برای یک پرواز برای داخل کشور بسیار کم است.اینگونه پرواز ها فرصت انتخاب زمان مسافرت را از مسافر میگیرد . لذا مسئولین باید هواپیماهای متوسط خرید کنند تا تعداد پرواز ها برای استانهای جنوبی و شمالی کشور بیشتر شود
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    با به اصطلاح خزانه خالی دیگه ..
  • شناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    به کام اشراف چیه؟!صنعت هواییی داشت نابود می شد همین مساله باعث شد دوبی کریدور هوایی بشه و فقط پروازای فرودگاه دوبی از کل پروازای ایران بیشتر بود و درآمد 27 میلیارد دلاری(بیشتر از صادرات نفت فعلی) دوبی به خاطر همین هست. شما که جاسوس کشورای عرب حاشیه خلیج فارسی اینقدر غصیه نخور...بیا این آفتابه آب رو هم بگیر لازمت می شه
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    داداش مشکل اینه که توی برجام گفتند پول رو به خودتون نمیدیم فقط باید جنس باهاش بخیرید. و الا دولتمردان هم اینقدر عقلسون میرسه.
  • علی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خدایا مردم بیچاره به روحانی رای دادند اونوقت قشر مرفه و سرمایه داره حالشو برد.دستت درد نکنه آقای روحانی! خداییش من تا آخر عمرمم نخاهم تونست سوار همچین هواپیماهایی بشم. در حالیکه دانشجوی ارشد هستم آرزوم خدمت کردن به وطنم بود.دیگه در کل نا امید شدم. در کل همه روحیم رو از دست دادم.آقای روحانی حق مردم مستضعف و کسایی که به شما رای دادند تا چهار ریال به یارانشون اضافه بشه خدمت کردن به سرمایه دار و نظام سرمایه داری نبود. آقای روحانی شما یارنه مردم مستضف رو کم کردید.قبوض آب برق و گاز و....رو چند برابر کردید اونوقت برای ما چیزی رو از فرانسه آوردید که هیچ منفعتی برای ما نداره؟! خدایا شکرت.
  • هادی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    جناب روحانی بجای اینکه اینارو بخره،میتونست همین هزینه رو برای پیشرفت قسمت هوا فضای داخلی بکنه،بلکه دیرتر جواب میداد،اما بالاخره،بومی سازی میشد
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اینایی که منفی دادن معلومه نونشون تو تحریما بوده یه سلامی بهشون کنیم هههههههههههههههه
  • رسول ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    روحانی مچکریم.....روحانی مچکریم .........
  • sara ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    فکر کنم لازم باشه کمی منظقی به این قضیه نگاه کنیم.دلیل اینکه خیلیا میگن ما سوار نمیشیم پس لازم هم نداریم رو نمیتونم درک کنم...مگه همه ی نیاز های کشور باید تاحد نیاز های ما پایین بیاد؟چون ما سوار نمیشیم یعنی کشور بی نیاز میشه؟تو لیست خرید نگاه کنید بغیر از a380که بزرگترین هواپیمای مسافربری دنیاس هواپیماهای کوتاه برد هم خریداری شده یعنی برای ناوگان داخلی کشور.متاسفانه ما سالها تحت تحریم های بدی بودیم ناوگان هواپیماییمون به شدت فرسوده اس!! یه مطلب دیگه اینکه تا تحویل هواپیماها به ایران سازمان حمل و نقل هوایی این فرصت رو داره که فرودگاه های بین المللی ایران رو برای فرود این هواپیما اماده سازی کنه مـثلا فرودگاه بین المللی دستغیب شیراز یا شهید هاشمی نژاد مشهد همچنین فرودگاه اصفهان. حالا درمورد کسایی بگم که میگن چرا بویینگ 747 نمیخرن باید توجه داشته باشن بویینگ 747 و 777 به نسبت این ایرباس بسیار قدیمی تره و البته که ظرفیت کمتری داره!!ماها در هر صورت باید از کشورمون حمایت کنیم این خرید ها و برداشته شدن تحریم ها داشتن پرواز مستقیم به کشور های اروپایی خودش یه سکوی پرتاب هست واسه ما ایرانیا.واقعا بهتره با یه دید باز تری به مسایل نگاه کرد همه چیز الان و فردا نیست اینده ای هم وجود داره امیدوارم.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    به نام ملت پول میدن ولی به کام خود اقازاده ها و سرمایه داران هست حالا لازم بود تو این شرایط اقتصادی خرج تراشی کنند!!!
  • وحید ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    بلیط هواپیما سر به فلک خواهد زد و فقط قشر مرفه از هواپیما استفاده خواهند کرد. من نمیگم ناوگان هوایی رو نباید به روز کرد اما صد تا!! نمیشد یکم هم برای قشر ضعیف جامعه خرج کرد؟
  • فیهاد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خبری از علم و اینده نگری استراتژیک نیست.
  • یک شهروند ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    باید دید این قرارداد به نفع اکثریت فقیر جامعه است یا به نفع اقلیت سیر جامعه ایان
  • وحید ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    همش قشر مرفه چرا اینها مردم رو فقط از نوع بالا شهر و پورشه سوار میبینند!!
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    برای پروازهای بین المللی دور پرواز به این نوع هواپیماها هم نیاز داریم. هواپیماهای کوچک تر و سبک تر هم برای پروازهای داخلی و خارجی نزدیک. هر چند بهتر است برای برخوداری همه اقشار جامعه دولت سرمایه ها را در بخش ریلی هزینه کند.فرانسه علاوه بر ایرباس سیستم قطار پرسرعتی دارد که اگر به ایران انتقال تکنولوژی کند (به شرط گران نشدن های چند باره بلیط) عمده مردم می توانند مسافرت سریع و ایمن در سراسر کشور پهناور ایران داشته باشند.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    در اینکه هواپیمای نو خریداری بشه خوبه ولی جالب اینه که نو نیستند و دست دوم هستند نکته بعدی اینه که این دولت فقط برای قشر مرفه داره قدم برمیداره ولی قشر مستضعف و پایین دست و متوسط چی ؟! ما که همیشه باید با چندر غاز حقوق زندگی کنیم و فقط ثروتمندان ، دنیا بکامشونه بقیه ی مردم هم فقط باید بردگی این قشر از شکم پرستان رو بکنند دولت هم فقط واسه اینا کار میکنه اونوقت دولت میاد یارانه ی من قشر زیر خط فقر رو هم قطع میکنه ولی میره هواپیمای میلیارد دلاری میخره واسه اینا !!!
  • حامد ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    فقط 8 درصد مردم ایران با هواپیا مسافرت میکنن چون پول بلیط هواپیما رو ندارن. حالا این هواپیما که مسلما گرون تر در میاد بلیطش... باید بگیم خوش به حال آقازاده ها و پولدارا...
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    شما چه میدونید کار کردن در یک هواپیمای شیک و لوکس چه لذتی داره
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    200 ماخ
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    یعنی دیگه پولامون خرج خرید هواپیما میشه، پس سوریه، لبنان، یمن چی ... آخ جون
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    کی میگه پول ندارن سوار هواپیما بشن برو ببینم بلیط هواپیما به این راحتی گیرت میاد ؟
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مبارکه فکر کنم در آینده ای نه چندان دور، با برقراری خط پروازی مستقیم ایران و آمریکا، حداقل دو فروند از ایرباسA380 در این خطوط به کار گرفته شود.
  • حسين ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    انشالله من اين يارانه رو بگيرم يكي از اين هواپيماهارو مي خرم
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خوش به حال پولدارا كه به يمن دولت معتدل!! شيخ حسن و برجامش , نم نمك دنيا بيشتر از قبل به كامشون خواهد شد!!
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مبارکبچه پولدارای هواپیما سوار ما بلیط اتوبوس رو با قرض و وام می خریم
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اگه همین سوریه و لبنان نبودند الان داشتی توی تهران با داعش عربی می رقصیدی زن وبچت هم رفته بودن کنیزی
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    وقتی حرف می زنن می گن سرمایه گذاری خارجی فقط با انتقال تکنولوژی و ... است ولی موقع عمل فقط خرید!!
  • سلام ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    درود بر خودت
  • سلام ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مشکل پیدا کنه ببین چقد آدمو به مرگ میبره!!!!!!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    ای آدمهایی که قر میزنید احمدی نژاد 800 میلیارد دلار را به باد فنا داد جیکتان در نیامد . فقط تراول 50 تومنی بهتون داد عشق کردید یارانه 45 تومنی داد هورا کشیدید ولی باز هم فقیر موندید. چرا چون برای مملکت باید زیرساخت درست کرد باید کارخانه های مدرن هواپیماهای مدرن و تجهیزات جدید اورد تا مملکت رشد کند و از کنار اون وضع زندگی همه خوب شود . شما که 37 سال صداتون در نیامده لطفا چند سالی دندون روی جیگر بگذارید و کارتون را درست انجام بدهید به هم دروغ نگویید در خدمت کشور باشید تا اوضاع خوب شود.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    باز یک دولت اصلاح طلب و باز بهتر شدن دین و دنیای مردم
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خبر خوش بیرای ثروتمندان چون معلومه بلیطش چقدر اب میخوره
  • nfy ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    بیچاره کارمند و کارگر پول بلیت قطار رانداره
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    نه که در دولتهای نهم و دهم گرانی وجود نداشت؟!
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    الان یعنی مشکل بیکاری و گرانی حل شد . این همه مذاکره برای این بود که بشیم بازار محصولات خارجی ...
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اتفاقا این هواپیما به مسافرت های داخل کشور هم می تونه کمک کنه و بتونیم راههای طولانی رو چند ساعته بریم. و ی جورایی واسه اتوبوس و قطار هم می تونه رقیب باشه
  • ناوشکن ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    آقا حتما باید خریدار بشه اگر نوسازی نشه بعد زبانم لال یه هواپیما سقوط میکرد همینای که الان غور میزنن بعد میگفت چرا دولت هواپیما نخرید چرا همش منفی باز هستید اگر م.ا بود میخرید میشد ناجی مملکت
  • رضا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مستضعفان دولتی سوار شوند.
  • سامان ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    من نمیدونم چرا هر کاری میخواد انجم بشه 100 نفر منتقد پیدا میکنه... هواپیماهای ما سالیان درازه که نوسازی نشده و اگر از وضعیت فعلی جهت نوسازی استفاده نکنیم معلوم نیست دیگه کی قراره این اتفاق بیفته. بنظره بنده بسیار کار بجایی بود یکی نوشته جاش مشکل بیکاری رو حل میکردن آخه هر مشکلی یه راهی داره ..... نباید همه مشکلات رو قاطی کرد برادر و اینکه چه بهتره حالا که میخوایم نوسازی کنیم از بهترین هاش بگیریم.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خدا رو شکر.برای ایران خیلی زشته که همچین ناوگان فرسوده ای داشته باشه.به امید روزی که در همه ی عرصه ها دست به نوسازی و ارتقا کیفیت بزنیم. با تشکر فراوان از دولت و تیم مذاکره کننده.
  • هادی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    تحریم ها رو همه ایران تحمل کرد. اگه کمی دورتر از نوک بینیتونو ببینین متوجه میشین که این اتفاق کاملاً به نفع اقتصاد ما هم هست اتفاقاً.
  • eagle ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    با پول این میشد جنگنده خرید
  • ناشناس ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    خرید هواپیما به معنای درست کردن زیر ساخت نیست ساخت هواپیما و باند فرودگاه و غیره زیرساخت است .
  • علی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    آقای هادی تحریمها رو همه ایران تحمل کردند؟! خیلی بی انصافی! ایا از نظر تو درک یک سرمایه دار از تحریم یا نداری و مشکلات اقتصادی از جنس درکیه که مردم مستضعف و قشر متوسط ازین موضاعات دارند؟! خیلی از همین سرمایه دارها اتفاقا ازین تحریمها سود بردند. بعد میشه بفرمایید که چجوری میخاد خرید 114 فروند هواپیمای مسافر بری تو اقتصاد و سفره من تاثیرگذار باشه؟! در حالیکه هزینه ای که برای این کار شده میتونست کلی از مشکلات اقتصادی خیلی از مردم رو حل کنه این کار فقط به نفع یک عده مرفه بی درد شد و در بهترین حالت حتی نیم درصد هم نسبت به کل جمعیت بی کار ایران اشتغال زایی نداره اون هم فقط برای یک عده که تحصیلات تخصصی دارند که این افراد در هر شرایطی مشکل کاری ندارند. حتی اگر بخایم از نقطه نظر صنعت توریسم به این مقوله نگاه کنیم باز هم در این شرایط این کار ضرره. اتفاقا تو فقط داری نوک بینیت رو میبین! چون رای ندادی و منتظر رفع تحریمها نبودی به این خاطر که شاید مشکل بیکاریت حل شه. شاید دولت در موضوع یارانه ها کمک بیشتری بهت بکنه یا قیمتها کاهش پیدا کنه و مشکلاتت کمتر شه.اگر شب رو با گرسنگی به سر میرسوندی حالا از خرید یک کالای لوکس که هیچ تاثیر و نقشی تو زندگیت نداره اینقدر ذوق زده نمیشدی.تو حق داری! چون کسیکه تاثیر تحریمها رو بر همه مردم ایران برابر ببینه قطعا خبری از زندگی اکثریت مستضعف ایران نداره.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    خاهشا بسه دیگه ناشناس. خاهشا بسه. هر دولت اصلاحات که اومد همین شعار کار زیر بنایی رو سر داد. همین شعار زیر ساخت رو سر داد ولی در عمل هیچی ازش در نیومد و هیچی ندیدیم. تو در موقعیتی نیستی که کار دکتر احمدی نزاد رو به چالش بکشی در حالیکه قشر مستضعف جامعه دعاگوی این آدم هستند و فقط اون بود که به صورت مستقیم و بدون این وعده های سر خرمن به اقتصاد خیلی از خانواده ها کمک کرد در صورتیکه جناب روحانی همون رو هم ازمون گرفت و رفت برا اقشار مرفه از فرانسه کادو آورد. جالبه که ساخت بزرگراه و صنایع مادر و سرمایه گذاری تو صنعت هوا فضا و در کنارش کمک کردن نقدی به مردم مستضعف پیشرفت و کار زیر بنایی محسوب نمیشه! و بعد خرید آماده 114 فروند هواپیما در حالیکه مردم برا نون شبشون موندن کار زیر بنایی محسوب میشه! برو. برو آقای ناشناس این دام بر مرغ دگر نه. مردم ایران خیلی ازون چیزی که تو فکر میکنی آگاه ترند. و میدونند که احمدی نزاد براشون چیکار کرد. این دولت فقط دولت سرمایه داراست و بس. تنها دولتی که چهار ساله میشه.چون اکثریت مردم ایران قشر متوسط و مستضعف هستند.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    آره اگر محمود احمدی نزاد میخرید میشد ناجی.چرا؟ چون قبلش شزایط اقشار متوسط و کم دارمد رو در نظر گرفته بود. چون اولویت کارش کمک کردن به اکثریت مردم ایران یعنی مستضعفین بود. چون همون اول نمیرفت و یارانه مردم رو قطع کنه.هزینه های زندگیشون رو چند برابر کنه بعد بره برای مرفهین جامعه هدیه چند میلیارد دلاری بیاره.به این خاطر اگر دکتر احمدی نزاد این کارو انجام میداد مطمئن باش ما خوشحال میشدیم.چون میگفتیم وقتی رئیس جمهورمون به فکرمون هست و حداقل های زندگی ما رو به فکرش هست بزار در بخشهای دیگه هم که از جان و ناموس مردم مهمتر نیست سرمایه گذاری بشه.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    باور کن من بیکار هستم.اجاره نشینم. و خیلی از خرید این هواپیماهای مسافربری اذیت شدم.حتی گریه کردم. چون با خودم گفتم چرا باید حق من بره برا سرمایه دارها هزینه بشه. ولی به قول شما با همه این مشکلات اگر به جای این هواپیماها یا حداقل بیشترش رو جنگنده میخریدن باز با خودم میگفتم خدا پدرشون رو بیامرزه که این خرید در هر حال امنیت من و خانوادم رو تا حدودی شامل میشه. ولی الان انگار خنجر به قلبم میزنند خدا شاهده. ازون روز هر وقت به این خبر نگاه میکنم آتیش میگیرم.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    زمان احمدی نژاد کجا بودی؟؟؟؟درود بر روحانی
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    درود بر روحانی
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    هرچند که ما نمی تونیم از اینها استفاده کنیم اما مبارک باشه خیلی خوبه
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    مبارک پولدارهاومدیران واشراف جامعه.مافقیربیچاره هاهم فقط ازعکساش لڎت میبریم مگه نه کلیدساز.درود براحمدی نزاد
  • الغل ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    واقعن که بیچاره مردم با پول مردم میخرن
  • حسن ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    بابا همینکه برای خرید این هوا پیما ها یارانه منو شمارا قطع نکردند خدا راشاکر باشیم ، اگه آقای نوبخت تشریف می آوردند و اعلام می کردند از امشب یارانه ها را برای خرید هواپیما لازم داریم و قطع می کرد چکار می تونستی بکنی . دست حاج حسن درد نکنه که .
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    جنگنده واسمون آب و نون نمیشه... خطوط هوایی خوب= ورود گردشگر= ورود ارز به مملکت= ایجاد اشتغال و توسعه کشور یه لحظه فکر کن بعد حرف بزن.. ترکیه 100 سال پیش هیچی نداشت با همین صنعت گردشگری آقایی میکنه
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام بر همه ايا شما جك ملا نصرالدين را شنيده ايد كه يك الاغ داشت كه وقتي خودش سوار ميشد و افسارش را به دست پسرش ميداد مردم ميگفتند ملا چرا پسرت را سوار نكردي و وقتي پسرش سوار ميشد باز مردم ملا را مسخره ميكردند و ميگفتند چرا پسر سواره است و پدر پياده . تا اينكه ملا نفهميد بالاخره چيكار كند. واي از حرف مردم
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    خخخخ جیبوتی رو یادت رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس