کد خبر 520989
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

صحن عقيله بني هاشم(س) در چهار طبقه و در ضلع جنوبي و غربي حرم و در حد فاصل درهاي ورودي باب الراس و باب القبله و در اماكني چون خيمهِ گاه و تل زينبيهِ در حال احداث است.

 به گزارش مشرق، در پي افزايش حضور زائران حرم حسيني به‌ويژه حضور ميليوني عاشقان اهل بيت عليهم السلام در مناسبت‌هاي مختلف مانند اربعين، لزوم توسعه حرم امام حسين (ع) بيش از پيش احساس مي‌شد. از اين رو طرح احداث صحن‌هاي بزرگ و ايجاد فضاهاي جديد جهت استفاده هرچه بيشتر زائران، در بين الحرمين و حوالي حرم مطهر حسيني در دستوركار ستاد بازسازي عتبات عاليات قرار گرفت.

براين اساس ستاد بازسازي عتبات پروژه صحن عقيله بني هاشم (س) را به‌عنوان بخشي از طرح جامع توسعه حرم حسيني در زميني به مساحت 50 هكتار و زيربناي 168 هزار متر مربع در دستور كار قرار داد.

طراحي معماري اين صحن بزرگ، توسط دكتر خان‌محمدي از اساتيد دانشگاه علم و صنعت و جمعي از مهندسان و كارشناسان ايراني بر اساس معماري ايراني اسلامي صورت گرفته است.

صحن عقيله بني هاشم(س) در چهار طبقه و در ضلع جنوبي و غربي حرم و در حد فاصل درهاي ورودي باب الراس و باب القبله و در اماكني چون خيمه گاه و تل زينبيه در حال احداث است.

اين صحن مجموعه‌اي از شبستان‌هاي زيارتي، فضاي رو باز، كتابخانه، موزه و دارالضيافه و... خواهد بود.

همچنين ايجاد نماد تل زينبيه به شكل تپه نيز در كنار مكان زيارتي موجود در نظر گرفته شده است.
{$sepehr_album_35480}

منبع: حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس