کد خبر 468210
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

از چند اثر نفیس اهدایی هنرمندان و متبرعان اصفهانی به اعتاب مقدسه طی مراسمی رونمایی شد.

 به گزارش مشرق، روپوش ملیله‌دوزی شده قبور مطهر دو طفلان حضرت مسلم(ع)، کتیبه ملیله‌دوزی شده ضریح مقدس امامین جوادین(ع)، فرش نفیس دستباف ایوان طلا و پرده سردر ورودی حرم مطهر حضرت علی (ع)، از جمله این آثار فاخر هنری است که هنرمندان اصفهانی به اعتاب مقدسه اهداء کرده‌اند.

گفتنی است برای دوخت روپوش قبور مطهر فرزندان حضرت مسلم بن عقیل، 10بانوی هنرمند اصفهانی مشارکت داشته‌اند. برای اجرای این طرح که نزدیک به دو سال طول کشیده است، 30متر پارچه ترمه، 30متر پارچه لایی و 30متر پارچه  آستری، 10کیلوگرم سنگ‌های قیمتی و 14کیلوگرم مروارید استفاده شده است.

همچنین برای دوخت کتیبه ملیلیه‌دوزی ضریح مقدس امامین جوادین(ع) 10 بانوی هنرمند اصفهانی مشارکت داشته‌اند.در این کتیبه ملیله‌دوزی شده که دوخت آن 6 ماه طول کشیده، 3کیلوگرم مروارید به‌کار رفته است.

برای بافت فرش دستباف ایوان طلای نجف اشرف نیز 110 بافنده مشارکت داشتند. ابعاد این فرش 4.5 در 8 متر بوده و جنس آن از ابریشم و کرک است. همچنین، بافت پرده ابریشمی درب ورودی حرم مطهر علوی که به ابعاد 1.4 در 4 متر بوده 75بافنده در مدت 6ماه مشارکت داشتند. منابع مالی اجرای این طرح‌‌ها از سوی متبرعان استان اصفهان تامین شده است.

لازم به ذکر است، این آثار در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان تولید شده است.
رونمایی چهار اثر نفیس اهدایی به عتبات مقدسه+ عکس

رونمایی چهار اثر نفیس اهدایی به عتبات مقدسه+ عکس

رونمایی چهار اثر نفیس اهدایی به عتبات مقدسه+ عکس
منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس