انتقال درب های حرم امامین عسکریین(ع) به سامراء درهای حرم امامین عسکریین(ع) برای نصب در آن حرم شریف از اهواز به مقصد سامرا بارگیری شد، این درهای مطهر به سمت شهر مرزی مهران در استان ایلام منقل شده و از آنجا با انجام تشریفات قانونی به شهر سامرا ارسال خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، درهای حرم امامین عسکریین(ع) برای نصب در آن حرم شریف از اهواز به مقصد سامرا بارگیری شد.

از این 6 در، پنج در با کمکهای مردم خوزستان و یک در دیگر با مشارکت مردم استان مازندران در خوزستان طراحی و ساخته شد.

انتقال درب های حرم امامین عسکریین(ع) به سامراء + عکس
این درهای مطهر به سمت شهر مرزی مهران در استان ایلام منقل شده و از آنجا با انجام تشریفات قانونی به شهر سامرا ارسال خواهد شد.

درهای حرم امامین عسکریین(ع) 29شهریور امسال در آیینی با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و جمعی از مسئولان سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی خوزستان در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز رونمایی شد.

انتقال درب های حرم امامین عسکریین(ع) به سامراء + عکس
مراحل ساخت شش در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) که مجموعه‌ای کم نظیر در زمینه هنر ایرانی و اسلامی محسوب می‌شود با مشارکت 50 هنرمند و استادکار خوزستانی و اصفهانی در رشته‌های مختلف، به پایان رسید.

برای ساخت این درها 8 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقدی ویک کیلو و 50 گرم طلا توسط خیران اهدا شده است.

انتقال درب های حرم امامین عسکریین(ع) به سامراء + عکس
هزینه ساخت 5 باب از این درها را مردم استان خوزستان و در دیگر را یک هموطن متبرع مازندرانی متقبل شده بود.این پروژه از اواخر سال۹۲ در کارگاه‌های مربوطه در شهرهای اهواز، آبادان، امیدیه و اندیمشک استان خوزستان آغاز و عملیات ساخت سازه چوبی و قلمزنی روی ورق‌های مس و نقره این درها در ابتدای سال۹۳ به پایان رسید.از نیمه دوم سال گذشته نیز کار میناکاری و خطاطی روی ۱۴۰قطعه مینای حاشیه درها توسط اساتید مجرب استان خوزستان آغاز شد.

انتقال درب های حرم امامین عسکریین(ع) به سامراء + عکس
پس از طی این مراحل در استان خوزستان، درها برای انجام میناکاری، زرگری، نقره کاری و طلاکاری به کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان منتقل شد.

انتقال درب های حرم امامین عسکریین(ع) به سامراء + عکس
هنرهای ایرانی و اسلامی به‌کار رفته در ساخت در حرم امامین عسکریین(ع) شامل نجاری و درودگری به‌دست استاد فرازمند، قلمزنی روی ورق‌های نقره و مس توسط استادکاران اعزامی از اصفهان، میناکاری با زمینه لاجوردی، خطاطی، زرگری، نقره کاری و طلاکاری است. مضامینی از زیارت جامعه کبیره، دعای اعتصام 12 امام خواجه نصیر طوسی و تسبیحات حضرت زهرا(س) توسط محمدسعید کاشفی استاد برجسته خط ثلث استان خوزستان به صورت تبرعی و افتخاری روی درها حک شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس