کد خبر 495729
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات، درب‌های شبستان حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی(ع) رونمایی شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم مهدی عزیزیان، قائم مقام آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگران، هنرمندان، مهندسان و مدیران شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی به عنوان سازندگان این درب‌ها، اجرای این پروژه را توفیقی برای دست اندرکاران دانست و گفت: آستان قدس رضوی با توجه به تجربه و امکانات و هم چنین هنرمندان توانمندی که در اختیار دارد، آثار گوناگونی تولید کرده که در جای جای حرم‌ مطهر رضوی و حرمین شریفین کاظمین علیهم‌السلام قرار گرفته و به زودی در حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام نیز در معرض دید زائران قرار می گیرد.

رونمایی از درب‌های شبستان حضرت زهرا(س)+عکس
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشکر از حضور استاندار خراسان رضوی در این مراسم، گفت: هدف تولیت عظمی و مدیران آستان قدس رضوی، خدمت به مردم است و تلاش می‌کنیم حاصل تجربه و تخصص مدیران و هنرمندان این نهاد را به گونه ای در اماکن مختلف به کار بگیریم تا عموم مسلمانان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام هنگام تشرف به مراقد منور ائمه هدی علیهم‌السلام، بیش از پیش از فضای معنوی آن ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی از بدو آغاز فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، علاقه‌مند به همکاری و انتقال تجربیات بوده است، گفت: امروز زمینه این همکاری در ساخت درب‌های شبستان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فراهم آمده و همکاران ما سعی خواهند کرد طی کوتاه ترین زمان ممکن تمامی درب‌های مورد نیاز صحن و شبستان بزرگ و جدید حرم مطهر علوی را آماده کنند.

رونمایی از درب‌های شبستان حضرت زهرا(س)+عکس
عزیزیان ابراز امیدواری کرد، ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از پیش از ظرفیت و تجربه آستان قدس رضوی در توسعه‌ و عمران حرم های مطهر ائمه معصومین(ع) در عراق بهره گیرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: مهندسان مشاور آستان قدس رضوی نیز در حال انجام کارهای معماری در عتبات عالیات هستند که این مهم، دایره همکاری‌ها را گسترده‌تر می‌کند.

رونمایی از درب‌های شبستان حضرت زهرا(س)+عکس
وی در پایان از تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارگران و مدیران شرکت صنایع چوب در طراحی، تولید و آماده‌سازی فاز اول این درب‌ها قدردانی و در بازدیدی دو ساعته، نکات لازم را به آنان یادآوری کرد.

استاندار خراسان رضوی طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه تلاش آستان قدس رضوی به منظور ساخت در و پنجره های صحن حضرت فاطمه(س) اقدامی ماندگار است که تاثیر آن در دنیا و آخرت باقی خواهد ماند، گفت: لازمه اجرای این پروژه مقدس، وابستگی به مکانی مقدس بود که آستان قدس رضوی با دیدگاهی دینی و نگاهی روحانی، این موضوع را به منصه ظهور رسانده است.

رونمایی از درب‌های شبستان حضرت زهرا(س)+عکس
رشیدیان ساخت درب و پنجره های شبستان حضرت زهرا(س) توسط آستان قدس رضوی را شروعی ارزشمند عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از توان هنرمندان آستان قدس رضوی برای حرم های مطهر همه ائمه معصومین(ع) صحن و بارگاهی در خور شان این بزرگواران بنا کنیم.

رشیدیان ضمن تشکر از این اقدام و نگاه بلند تولیت عظمای آستان قدس رضوی به منظور ارائه کار باکیفیت و با اصالت، اظهار کرد: با حضور عزیزیان در سمت قائم مقامی، فرصت مغتنمی فراهم شده و امید که شاهد شکوفایی بیش از پیش این آستان مقدس باشیم.

رونمایی از درب‌های شبستان حضرت زهرا(س)+عکس
وی با اشاره به توانمندی‌های هنری و معماری آستان قدس رضوی گفت: زائران مشاهد مشرفه چه در ایران و چه در عراق و سایر کشورها نیز با توجه به همکاری های صورت گرفته شاهد تجلی این توانمندی ها خواهند بود.

رشیدیان اضافه کرد: زائران با مشاهده آثار زیبای هنری به نام حضرت رضا(ع) در مکان های مقدس دلشان شاد می شود و معنویت، عرفان و شناخت بیشتری از هنر اسلامی در مکان‌های مقدس خواهد درخشید که با ظرفیت موجود در آستان قدس رضوی، این کار شدنی است.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد علی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    السلام علیکم یا اهل البیت النبوة

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس