کد خبر 519461
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

رئیس شرکت پالایشگاهی کازمو اویل ژاپن گفت، این شرکت به دنبال خرید نفت بیشتر از ایران پس از لغو تحریم هاست.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه خبری پلاتز، هیاساشی کوبایاشی، رئیس شرکت پالایشگاهی کازمو اویل ژاپن گفت، این شرکت به دنبال خرید نفت بیشتر از ایران پس از لغو تحریم هاست و همچنین «به شکلی فعالانه» به دنبال واردات نفت از آمریکاست.
وی که در حاشیه میهمانی سال نو به میزبانی اتحادیه نفت ژاپن در توکیو سخن می گفت افزود، برای هرگونه افزایش خریدی از ایران و آمریکا مسائل اقتصادی اهمیت کلیدی خواهد داشت. وی در عین حال افزود، احتمال افزایش واردات نفت از ایران در سال 2016 و پس از لغو تحریم ها وجود دارد.
کوبایاشی در ادامه گفت: «ما قصد نداریم به شکل قابل توجهی واردات نفتمان (از ایران) را افزایش دهیم.»
وی گفت، شرکت کازمو اویل احتمالا در آینده نزدیک قراردادهای سالانه خود با ایران را برای بازه زمانی آوریل 2016 تا مارس 2017 با همان حجم قبلی تمدید خواهد کرد.
وی از اظهارنظر در خصوص میزان فعلی و میزان احتمالی خرید نفت این شرکت از ایران در آینده خودداری کرد.
تشدید تحریم های غرب علیه ایران از اواسط سال 2012 موجب شده تا صادرات نفت این کشور به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
ایران گفته بلافاصله پس از لغو تحریم ها روزانه 500 هزار بشکه به صادرات نفت خود خواهد افزود و 500 هزار بشکه دیگر نیز در 6 ماه بعدی به صادرات خود اضافه خواهد کرد تا صادرات خود را به حجم قبل از تحریم ها یعنی 2.2 تا 2.3 میلیون بشکه در روز برساند.
گزارش های قبلی نشان می دهد که شرکت کازمو اویل یکی از پالایشگاه هایی است که تمایل زیادی برای امتحان کردن نفت تولیدی کشورهای مختلف دارد.
این شرکت یکی از فعال ترین شرکت های پالایشگاهی ژاپن بود که سال گذشته اقدام به خرید نفت سبک شیرین از قزاقستان و نفت خام از مکزیک کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ژاپن در همه حال از اربابش آمریکا میترسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس