کد خبر 606220
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

وزیر کشور قزاقستان گفت: حضور شهروندان این کشور در گروه‌های افراطی خارجی باعث سلب تابعیت آنها می‌شود.

 به گزارش مشرق، عصر روز گذشته «کالمحنبیت قاسم‌اف» وزیر کشور قزاقستان در نشست هیئت دولت گفت: دولت از این پس با گروه‌های افراطی و تروریستی به شدیدترین نحو برخود خواهد کرد و هر تبعه قراق که در گروههای تروریستی خارج از کشور حضور پیدا کند تابعبت وی لغو خواهد شد.

قاسم‌اف ادامه داد: وزارت کشور مجری دستورات رئیس جمهور و ناظر بر اجرای صحیح تمام قوانین است.

وی با اشاره به رشد افراط گرایی و اقدامات تروریستی در چند ماه اخیر افزود: وزارت کشور با همکاری سازمانهای ذیصلاح در مورد برخورد با افراد و گروههای افراطی تغییراتی را در قانون ایجاد خواهد کردکه با توجه به این تغییرات حضور افراد در گروهای افراطی باعث خلع تابعیت آنها می‌شود.

قاسم‌اف اضافه کرد: وزارت کشور براساس قانون جدید مشخصات شهروندان را از طریق انگشت‌نگاری به ثبت می‌رساند این قانون در حال حاضر پیشنهاد شده و برای تصویب آن به پارلمان ارسال خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به قانون جدید در مورد افراط گرایی افزود: اجرای این قانون هزینه آور است اما برای مبارزه بر روند افراطگرایی لازم اجرا است.

تشدید تدابیر امنیتی در قزاقستان پس از حوادث اخیر تروریستی در این کشور حادثه شهر آلماتی در 2 روز گذشته و حادثه تروریستی شهر «آکتوبه » در تاریخ 16 خرداد ماه پیشنهاد شده که در این حوادث تعداد زیادی از نیروهای پلیس و شهروندان این کشور بر اثر حملات گروههای تروریستی کشته شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس