کد خبر 518134
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در تجمع مقابل سفارت عربستان به هیچ کدام از افراد داخل سفارت آسیبی نرسید، گفت: در این جریان حدود ۱۰ نفر از ماموران پلیس دچار آسیب‌دیدگی‌هایی شدند.

به گزارش مشرق، سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود درباره اقدامات ویژه پلیس همزمان با اربعین و برگزاری اجلاس گازی گفت: خوشبختانه امسال پلیس در برگزاری مراسم اربعین کارنامه درخشانی از خود ارائه داد و با توجه به آمارهای موجود، شاهد بیشترین سطح رضایتمندی از سوی مردم بودیم.

وی با اعلام اینکه نظرسنجی‌های صورت گرفته درباره فعالیت پلیس همزمان با ایام اربعین به صورت تهیه پرسشنامه و در سه مرز چزابه، مهران و شلمچه انجام شده است، افزود: بر اساس آماری که از بین ۲۴ هزار نفر از زائران تهیه و تدوین شده است، شاهد ۱۷.۶۴ درصد رضایتمندی از سوی زائران اربعین بودیم که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

منتظرالمهدی گفت: زائران همچنین به پلیس عراق نمره ۱۵.۵ دادند که همین نشان می‌دهد هماهنگی پلیس ایران و پلیس عراق برای برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره عظیم اسلامی به حد نسبی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هنگام خروج از مرز بیشترین مشکل را زائرانی داشتند که به صورت جمعی به عتبات اعزام شده بودند، افزود: درصدد هستیم در سال آینده این مشکل به طور کامل برطرف شود.

برقراری ۳۰ تماس مشکوک در زمان اجلاس

منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برگزاری امن و بدون مشکل اجلاس سران کشورهای گازی گفت: همان‌طور که می‌دانیم در زمان برگزاری این اجلاس تهدیدات زیادی علیه ایران در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود. پلیس با استفاده از همه توان امنیتی خود علاوه بر حضور گسترده در اماکن، اجلاس را در بالاترین سطح امنیتی برگزار کرد. در طول برگزاری اجلاس در تهران ۳۰ مورد تلفن مشکوک داشتیم که خبر از جاسازی بسته‌های مشکوک در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی می‌داد. تمام تماس‌های مشکوک پیگیری و مختومه شدند. در این جریان با پیگیری تماس‌های صورت گرفته سه نفر که بیشترین تماس‌ها را با ماموران پلیس داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات از این متهمان درباره انگیزه‌ آنان در برقراری تماس‌های مشکوک و ارائه آمار و اطلاعات غلط همچنان ادامه دارد.

وی همچنین گفت: حضور ماموران یگان ویژه در مبادی ورودی ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های بی آر تی با اعلام رضایتمندی از سوی شهروندان همچنان ادامه دارد و فعلا پلیس برای جمع‌آوری نیروها برنامه‌ای ندارد، ضمن اینکه حضور پلیس علاوه بر افزایش میزان امنیت، باعث اعلام رضایتمندی از سوی شهروندان نیز شده است.

برخورد با تجمع‌های بدون مجوز

سخنگوی ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تجمعات دو شب گذشته در جلوی سفارت عربستان و اتفاقاتی که رخ داد گفت: پلیس در همان دقایق اولیه اعدام شیخ نمر را محکوم کرد و با توجه به روحیه اسلام‌طلبی مردم، پیش‌بینی‌های لازم را برای انجام تجمع و کنترل تجمعات در میدان‌های اصلی و مراکز حساس در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: تجمع یکشنبه شب در برابر سفارت عربستان در همان دقایق اولیه تحت کنترل ماموران پلیس بود و خوشبختانه در این تجمع اعتراض‌آمیز به هیچ کدام از افراد داخل سفارت که بعضا نیروهای خدماتی و نگهبان بودند آسیبی وارد نشد و هیچ کدام از شهروندان نیز صدمه‌ای ندیدند. کما اینکه برای کنترل خشم اعتراض‌کنندگان کمتر از ۱۰ نفر از ماموران پلیس دچار آسیب‌دیدگی‌هایی شدند که برای انجام مراحل درمانی بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه حضور پلیس در تجمعات جزو وظایف ذاتی و تعریف شده ماموران پلیس در مواقع حساس است، افزود: هر تجمعی بدون مجوز با دخالت پلیس کنسل می‌شود. تجمعات صورت گرفته باید قانونی و دارای مجوز باشند.

وی همچنین به برقراری تجمع ظهر امروز در میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: این حق هر انسان مسلمان و آزاده‌ای است که در برابر ظلمی که می‌بیند، اعتراض قانونمند کند؛ از این رو با دریافت مجوز از سوی برگزارکنندگان تجمع ظهر امروز در میدان امام حسین(ع) پلیس تمهیدات ویژه‌ای برای رفع موانع ترافیکی، ایجاد محل مناسب با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای اعلام قانونی اعتراض تجمع کنندگان در نظر گرفته است که مراتب از سوی پلیس راهور درباره محدودیت‌های ترافیکی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

معاون اجتماعی ناجا با اعلام اینکه در جریان تجمع اعتراض‌آمیز سفارت، ۵۰ نفر از معترضان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت و همچنین افرادی که اقدام به آتش‌افروزی در محوطه داخلی سفارت کرده بودند، افزود: دستگیرشدگان بعدازظهر همان روز شناسایی و با همکاری دستگاه قضا دستگیر و برای بازجویی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی گفت: علی‌رغم اطلاعات و خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، هنوز انگیزه معترضان برای آتش‌سوزی و وارد آوردن خسارت به ساختمان سفارت عربستان محرز نشده است.

منتظرالمهدی تصریح کرد: در زمان حضور معترضان در محل سفارت، هیچ کدام از پرسنل اداری و سفیر عربستان در محل سفارت حضور نداشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس