کد خبر 440178
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

سخنگوی ناجا در مورد لغو کنسرت ها گفت: شرط لازم برای برگزاری کنسرت ها اخذ مجوز از وزارت ارشاد از لحاظ محتوی است ولی شرط کافی تحصیل مجوز از اداره اماکن ناجا است. طبق آمارهایی که داریم هیچگونه کنسرت مجوز داشته توسط پلیس کنسل نشده است.

به گزارش مشرق، سخنگوی ناجا گفت: تصادفات در ماه رمضان ۸ درصد کاهش داشت.

وی افزود: خودروها و موتورسیکلت هایی که به دستور پلیس توقیف شده منوط به نداشتن منع قضایی به مناسبت عید فطر ترخیص می شوند.

سردار سعید منتظر المهدی در دومین نشست خبری خود افزود: ۱۵۴ نفر گرفتار در دریا توسط دریابانان نیروی انتظامی از زمان اجرای طرح سالم سازی دریا از مرگ نجات یافتند.در ماه مبارک رمضان علاوه بر کاهش ۸ درصدی تصادفات جرائم خشن کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر کاهش ۸ درصدی تصادفات جرائم خشن کاهش یافته است.

سخنگوی ناجا گفت: در صورت توافق هسته ای و برگزاری جشن توسط مردم اگر در چارچوب قوانین و مقررات شرعی و اخلاقی باشد، ما هم آمادگی داریم ولی ابلاغیه خاصی فعلا اعلام نشده است.

این مقام ارشد انتظامی در مورد لغو کنسرت ها گفت: شرط لازم برای برگزاری کنسرت ها اخذ مجوز از وزارت ارشاد از لحاظ محتوی است ولی شرط کافی تحصیل مجوز از اداره اماکن ناجا است. طبق آمارهایی که داریم هیچگونه کنسرت مجوز داشته توسط پلیس کنسل نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات مرتضوی که گفته است روح الامینی از سردار رادان و احمدی مقدم شکایت کرده و این افراد به دادگاه احضار می شوند، گفت: بنده اطلاع کاملی در این رابطه ندارم.

سخنگوی ناجا در مورد موضوع اسید پاشی اصفهان گفت: به شایعات در این رابطه توجه نکنید . پلیس به سرنخ هایی رسیده است ولی چون مطقن نشده اعلام نمی کنیم. اگر نتیجه ای حاصل شود آن را اعلام می کنیم.

وی در رابطه با دستگیری یکی از مدیران بانک سپه، گفت: اطلاعی ندارم ولی اخیرا در یکی از بانک های کشور کلاهبرداری به وقوع پیوسته که در اصل فردی برای آنتی ویروس و فایروال مراجعه کرده و از این طریق اطلاعات بانکی افراد را کپی کرده و از این طریق ۱۹ میلیارد تومان از وجوهات بانک برداشت کرده است.

منتظر المهدی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه تاکنون چند کارت معافیت خدمت در طرح خرید جریمه مشمولان غایب صادر شده است، افزود: از ۲۸۵ هزار و ۹۰۶ نفری که برای خرید جریمه اقدام کرده اند، پرونده ۱۳۰ هزار نفر تاکنون بررسی شده و ۱۲۶ هزار نفر پرونده آنها مشکلی نداشت و تنها ۴ هزار نفر مشمول خرید نشدند.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: مشمولان غایبی که تا پایان سال ۹۴ هشت سال غیبت آنها تکمیل شود می توانند برای خرید جریمه اقدام کنند و ممکن است این طرح سال آینده اجرا نشود و اگر هم ادامه یابد میزان این جریمه مشخص نیست.

وی افزود: افرادی که که با پرداخت جریمه غیبت معاف شوند، نمی توانند کاندیداتورنمایندگی مجلس و شورای شهر و روستا شوند همچنین از برخی محرومیت های سیاسی و اداری محروم می شوند.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد ساماندهی متکدیان و برگزاری جلسات سه‌جانبه اظهار داشت: جلسات برگزار شده و سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گزارش آن را ارائه کرده‌اند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: طبق مواد 712 و 713 متکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و ما آمادگی داریم سیمای شهر و کشور را از بحث تکدی‌گری پاک کنیم، اما مسئله مهم این است که بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای بعد از جمع‌آوری این افراد ایجاد کنیم چرا که این افراد انسان هستند و باید برای رشد و بازگشت آنها به جامعه زمینه‌هایی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: 12 سازمان در این زمینه مسئولیت دارند و عزیزان ما در شهرداری و بهزیستی نیز تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند تا بتوانیم به زودی سیمای شهر را از وجود متکدیان تطهیر کنیم.

معاون اجتماعی ناجا به شهروندان توصیه کرد که با عدم کمک به متکدیان، از ادامه چرخه کار آنها جلوگیری کنند، چرا که احساس دلسوزی مردم نسبت به متکدیان باعث می‌شود که بازار این افراد گرم شده و دست کشیدن از تکدی‌گری برایشان سخت باشد.

سردار منتظرالمهدی در مورد انسداد مرزها اظهار داشت: اراده ناجا نیز بر این امر است، اما در این زمینه محدودیت‌هایی چون بودجه و تأمین اعتبار نیز وجود دارد.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش سگ‌گردانی در معابر گفت: اینکه سگ‌گردانی در معابر زیاد شده را قبول نداریم، البته تعدادی افراد در مجامع عمومی سگ‌گردانی می‌کنند که اگر مزاحمت ایجاد کنند، افراد می‌توانند از آنها شکایت کرده و پلیس نیز پرونده تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

سخنگوی ناجا در مورد ورود و پخش دستمال های مرطوب در مترو که حاوی مواد مخدر هستند، گفت:‌ در خصوص بحث روانگردان‌ها و دستمال‌های مرطوب، ما تأیید نمی‌کنیم، چرا که تأییدیه باید با نظر آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی تصریح کرد: بیش از هزار نوع مواد روانگردان در دنیا داریم که وجود بعضی از این مواد در بعضی از کشورها دلیل وجود آنها در ایران نیست.

این مقام ارشد انتظامی کشور به دستمال‌های مرطوب پرداخت و گفت: گفته می‌شود که این دستمال‌ها حاوی ال‌سی‌من است و از راه پوست جذب می‌شود اما از نظر پزشکی ال‌سی‌من نمی‌تواند از پوست جذب شود و آن ال‌سی‌تی است که از راه پوست جذب می‌شود که البته این ماده گرانقیمت است.

وی به شهروندان توصیه کرد که در مواجهه با هر ماده آرایشی و بهداشتی جدید که اثرات آنی معجزه‌آسای دارند، تأمل بیشتر به خرج دهند چرا که امروزه رواج پیدا کرده که برای لاغری در آرایشگاه‌های زنانه و ورزشگاه‌ها، پودر و قرص‌هایی پیشنهاد می‌شود؛ همچنین برای افزایش تمرکز یا بیدار بودن در شب و همچنین برای جوانسازی و لایه‌برداری پوست، درست شبیه همین دستمال‌ها که در همین این موارد استفاده آنها قابل تأمل است و تا مطمئن نشوند، نباید استفاده کنند، چرا که هیچ بعید نیست ردپایی از مواد مخدر باشد.

وی در رابطه با روزه‌خواری در ماه رمضان و برخورد پلیس با این موضوع گفت: در برخی موارد برخی توانایی روزه گرفتن ندارند و برخی نیز از روی غفلت روزه‌خواری می‌کنند که برخی از مردم این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنند که از آنها تشکر می‌‌کنم.

سردار منتظرالمهدی تأکید کرد: همکاران ما در مواردی که روزه‌خواری را مشاهده کردند تذکرهای کافی را انجام داده‌اند و در بیشتر موارد تمکین می‌شد و در صورت مقاومت با آنها برخورد صورت می‌گرفت.

سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با مراسم جشن آبپاشی در کرج گفت: در این موضوع قصد خاصی مطرح نبود بلکه شور و هیجانی بود که خود را با این شکل نشان داد و در این موضوع پلیس با حضور در محل مشکل را حل کرد و چند نفر نیز تذکر کتبی دریافت کردند.

وی در رابطه با نفش ماه رمضان در کاهش جرایم گفت: در این ماه بسیاری از جرایم خشن کاهش پیدا کرد و خشونت کنترل شد که این کنترل خشونت در سال گذشته یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بود چرا که خشونت حوادثی غیرقابل انتظار و غیرقابل بازگشت را در پی دارد.

سردار منتظرالمهدی در رابطه با سؤالی مبنی بر آزاد شدن متهمان اقدامات خشونت‌آمیز توسط قوه قضاییه گفت: این موضوع را بیشتر باید قوه قضاییه پاسخگو باشد ضمن اینکه معمولاً در هر دستگاهی محدودیت‌هایی وجود دارد که ان‌شاءالله برطرف خواهد شد ولی دغدغه همه مسئولان آن است که مشکلات برطرف شود و امیدوارم پلیس درونی همه ما که بهترین پیشگیری‌کننده از جرایم است در ما بیدار شود.

وی در رابطه با تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان گفت: کسانی که قصد مسافرت به خصوص به استان‌های شمالی را دارند به هر طریق ممکن از جمله رسانه‌ها و سامانه‌های ما اطلاعات راه را جویا شوند که سفری راحت و ایمن در پیش داشته باشند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس