کد خبر 516635
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

ارتش ترکیه اعلام کرد که در تازه ترین درگیری‌ها در جنوب شرق ترکیه بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان پ ک ک، حداقل ۱۵ نفر کشته شده‌اند.

 به گزارش مشرق، ارتش ترکیه و خبرگزاری دوغان اعلام کردند که در درگیری های 48 ساعت گذشته در جنوب شرق ترکیه، 2 مامور پلیس، یک سرباز و 12 شبه نظامی حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک کشته شده اند.

ارتش ترکیه در وبسایت خود اعلام کرد: سربازان ارتش ترکیه با شلیک آتش از سوی شبه نظامیان کرد در منطقه سیزره روبرو شدند و تبادل آتش بین دو طرف منجر به کشته شدن حداقل 12 شبه نظامی پ ک ک شده است.

خبرگزاری دوغان نیز اعلام کرد: یک مامور پلیس نیز اواخر روز پنج شنبه در سیزره کشته شده است. یک مامور دیگر پلیس نیز روز جمعه بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور کشته شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنانی قول داده است که حملات بی وقفه برای از بین بردن شبه نظامیان پ ک ک در شهرها و کوهستان ها در جنوب شرق ترکیه ادامه خواهد یافت.

اردوغان گفت: در سال 2015 میلادی، نیروهای امنیتی ترکیه بیش از 3100 شبه نظامی پ ک ک را کشته اند.

ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است. در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس