کد خبر 514282
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: دولت آنکارا دعوت مربوط به پیوستن به مرکز تبادل اطلاعات در شهر بغداد در خصوص تروریست‌ها را رد کرده است.

 به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه روز شنبه با تلویزیون العربیه تصریح کرد: دولت ترکیه دعوت ارائه شده برای پیوستن به مرکز مبادله اطلاعات در بغداد در خصوص تروریست ها را رد کرده است.

وی افزود: آنکارا حاضر به پیوستن به مرکز مبادله اطلاعات که توسط دولت های عراق، سوریه، ایران و روسیه برای مقابله با تروریست های داعش تشکیل شده، نیست.

اردوغان گفت: سوریه، ایران، عراق و روسیه یک ائتلاف را تشکیل داده اند و از ترکیه نیز خواستند تا به آنها بپیوندد ولی من به پوتین رئیس جمهور روسیه گفتم که من نمی توانم در کنار بشار اسد بنشینم، کسی که مشروعیتش شک و تردیدهایی را به وجود آورده است.

در ماه سپتامبر، این مساله اعلام شد که روسیه، ایران، عراق و سوریه یک مرکز جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در خصوص داعش و سایر گروه های تروریستی خاورمیانه را در شعر بغداد تشکیل داده اند. این مرکز توسط نمایندگان نظامی این چهار کشور اداره می شود.

اردوغان همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص استقرار نظامیان ارتش ترکیه در شمال عراق و درخواست بغداد از شورای امنیت برای دستور به آنکارا با هدف خارج کردن نیروهای خود از نزدیکی موصل نیز گفت: زمانی که داعش وارد عراق شد، عراقی ها از ما درخواست کمک کردند، و ما اعلام کردیم که آماده کمک هستیم. ما از آنها خواستیم تا مکانی را برای پایگاه نظامی ما پیدا کنند و آنها نیز این کار را انجام دادند. همه چیز از مارس سال گذشته آغاز شد.

روز پنج شنبه اتحادیه عرب استقرار نظامیان ارتش ترکیه در شمال عراق را محکوم کرده است.

4 دسامبر ارتش ترکیه 150 نظامی به همراه 25 دستگاه تانک را در یک اردوگاه آموزشی در نزدیکی موصل مستقر کرده است. این اقدام بدون اجازه دولت عراق بوده و بغداد مخالفت شدید خود را با آن اعلام کرده است. ترکیه از 14 دسامبر عقب نشینی بخشی از این نیروها را آغاز کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترکیه رسما از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به ترکیه دستور دهد نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    چاقو دستش را نمی بره
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    این چه احمق و شیرین عقلی بوده که از این تروریست و حامی تروریست ها دعوت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس