کد خبر 515859
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

وزیر خارجه عراق در واکنش به ادامه حضور نظامیان ترکیه در شمال کشورش گفته که اگر گزینه‌ای جز جنگ با ارتش ترکیه باقی نمانده باشد، عراق این گزینه را عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، نظامیان ترکیه چند هفته‌ای است که بدون دعوت وارد شمال عراق شده و در عمل، خاک یک کشور دارای حاکمیت کلی را تصرف کرده‌اند؛ مقامات عراقی پس از چند هفته دعوت شفاهی از آنکارا برای عقب کشیدن نظامیانش، حالا به تهدید نظامی روی آورده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق امروز واکنشی جدید به ادامه حضور نظامیان ترکیه در شمال کشورش نشان داد و گفت: «اگر راه‌حل دیگری جز این (راهکار نظامی) نمانده باشد، این راه‌حل را به کار می بندیم. اگر مجبور شویم برای دفاع از حق حاکمیت و ثروت خود به مبارزه روی بیاوریم، آنگاه از روی اجبار مبارزه خواهیم کرد.»

ترکیه تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای به مقامات بغداد نداده و حتی چندی پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شده بود که نظامیان را به درخواست مقامات عراقی اعزام کرده است.

تاریخ آخرین واکنش ترکیه به امروز بازمی‌گردد؛ «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه امروز در تماس تلفنی با حیدرالعبادی همتای عراقی خود به وی گفته بود که حساسیت عراق در خصوص حق حاکمیت خود را درک می‌کند ولی بحث حضور نظامیان ترکیه در شمال عراق را باید با درنظر گرفتن تهدیدات داعش و پ‌ک‌ک بررسی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    از همون اول، راهش هم همينه، كسي كه با زبان خوش به راه راست هدايت نشد مي بايست با لگد هدايت شود. در ضمن عراق در صورت درگيري با نيروهاي ترك نيز مي تواند از روسيه تقاضاي كمك نظامي كند و روس ها هنوز هدف قرار داده شدن جنگنده شان توسط ترك ها فراموش نكرده اند.
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    عراق بی جرات تر از این حرفاست.تا حالا باید این آشغالا مینداخت بیرون
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    نتیجه ضعیف شدن هر کشوری همینه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    خخخ عراق فقط بلده حرف بزنه کشوری که در اشغاله داعشه نباید اینهمه به نقض خاکش حساس باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس