یک رسانه روسی استقرار نظامیان ترکیه در خاک عراق بدون اجازه دولت مرکزی را ناقض معیارهای بین المللی و حق حاکمیت این کشور دانست.

به گزارش مشرق، شبکه خبری روسیه 24 روز دوشنبه در گزارشی تحلیلی با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق از اوایل ماه دسامبر جاری گفت: اتحادیه عرب این اقدام ترکیه را تقبیح کرده و خواهان خروج هر چه سریعتر نیروهای ترکیه شده است.

روابط ترکیه و عراق از سوم دسامبر جاری با ورود یک هزار و 200 نظامی ارتش ترکیه به بعشیقه در استان نینوای عراق که در عمق 110 کیلومتری عراق قرار دارد، به تیرگی گرایید.

در گزارش رسانه روسی آمده است: اقدام ترکیه نقض آشکار حاکمیت عراق است و تجاوز به این کشور محسوب می شود. در مناسبات بین المللی چنین اقدامی مجاز شمرده نمی شود و هیچ کشوری خودسرانه نیروهای خود را به کشور دیگر اعزام نمی کند.

«ترکیه ادعا می کند که به دعوت عراق نیروهای خود را به دعوت دولت عراق و برای اموزش پیشمرگان کرد به منظور مقابله با داعش به شمال این کشور اعزام کرده است.»

در ادامه گزارش شبکه روسیه24 گفته شد: دولت عراق این ادعای ترکیه را رد کرده و خواستار خروج هر چه سریعتر نیروهای ترکیه از خاک خود شده است.

رسانه روسی افزود: مقامهای عراقی که می دانند توانمندی ارتش این کشور با ارتش ترکیه قابل مقایسه نیست به اتحادیه عرب متوسل شده و به مساعدت شورای امنیت نیز امید بسته اند و می خواهند از طریق جامعه جهانی بر ترکیه فشار وارد آورند.

نیروهای ترکیه از اوایل ماه جاری میلادی در شمال عراق مستقر شده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس