کد خبر 515529
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

با وجود اینکه دولت و ارتش پاکستان همچنان از تایید حضور عوامل گروه تروریستی داعش در این کشور خودداری می کنند، روز گذشته نیروهای ضدتروریستی این کشور هشت نفر را در شهر 'سیالکوت' در ایالت پنجاب دستگیر کرده اند که این افراد مظنون به عضویت در گروه داعش هستند.

به گزارش مشرق، بخش مبارزه با تروریسم پاکستان ضمن اعلام خبر دستگیری این افراد، گفته است که مقادیری سلاح و مواد منفجره نیز از محل استقرار آنها کشف و ضبط شده و طبق اسناد بدست آمده در جریان عملیات دستگیری این افراد، سه نفر از آنها دوره های آموزش نظامی دیده اند.

گفته شده است که افراد دستگیر شده، پیشتر عضو گروه تروریستی 'جماعت الدعوه' بوده اند که بعد از جدا شدن از این گروه، به داعش پیوسته اند.

همچنین، روزنامه اردو زبان 'دنیا' با استناد به یک نامه مربوط به وزارت امور داخلی ایالت پنجاب پاکستان گزارش داده است: داعش پایه های حضور خود در پاکستان را محکم کرده و حتی فردی به نام 'عامر منصور' به عنوان سرکرده این گروه تروریستی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان تعیین شده است.

وزارت امور داخلی ایالت پنجاب این نامه را به افسران ارشد پلیس تمام مناطق این ایالت ارسال کرده است.

در این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش در حال یارگیری از میان جوانان پاکستانی است و اکنون حدود 40 تا 50 نفر از اعضای جدید این گروه در ایالت خیبرپختونخوا و بخش های مختلف مناطق قبایلی مستقر هستند.

دنیا نوشته است: داعش برای یارگیری خود در این مناطق، جذب مهاجران افغان را در اولویت قرار داده و پس از شناسایی و جذب آنان، این افراد را به داخل خاک افغانستان منتقل می کند و آنان را تحت آموزش های نظامی و جنگی قرار می دهد. داعش ماهیانه مبلغ 30 تا 50 هزار روپیه (300 تا 500 دلار) به هر جوان پاکستانی که عضو این گروه می شود، دستمزد می دهد.

روزنامه دنیا به نقل از رحمان ملک وزیر کشور سابق و نماینده فعلی حزب مردم در مجلس سنای پاکستان نوشت: سرکرده داعش حدود شش ماه در پاکستان حضور داشته است.

رحمان ملک در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد ادعا کرد که پس از شناسایی جلسه داعشی ها در مسجدی در شهر گوجرانوالا در پاکستان، معلوم شده است که سرکرده اصلی داعش مدت پنج الی شش ماه در پاکستان اقامت داشته است.

در ماه ها و سال گذشته نیز گزارش های زیادی مبنی بر وجود دیوارنویسی و توزیع پوسترها و جزوات تبلیغاتی داعش در مناطق و شهرهای پاکستان از جمله در اسلام آباد پایتخت این کشور، در رسانه ها منتشر شد.

اوایل سال جاری، اتوبوس حامل شیعیان در شهر کراچی مورد حمله تروریستی قرار گرفت و بیش از 40 نفر از سرنشینان آن به شهادت رسیدند. گروه تروریستی داعش مدعی شد که این حمله از سوی عوامل این گروه تروریستی انجام شده است.

حدود سه ماه پیش، مقامات عالی پلیس ایالت سند پاکستان اعلام کردند که گروه تروریستی داعش ارتباط نزدیکی با گروه تروریستی و ضدشیعه لشگرجهنگوی در پاکستان دارد.

با این وجود، مقامات رسمی پاکستان مدعی هستند که شواهد کافی دال بر وجود رد پای داعش در پاکستان وجود ندارد. ارتش پاکستان هم بارها اعلام کرده است که حتی اجازه ورود سایه داعش را هم به این کشور نخواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس