کد خبر 516453
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

نیروهای بخش مبارزه با تروریسم پلیس پاکستان فردی را که متهم به یارگیری از میان جوانان این کشور برای ملحق کردن آنها به گروه تروریستی داعش بوده است، در شهر کراچی دستگیر کردند.

 به گزارش مشرق، پلیس پاکستان اعلام کرد: این فرد که عبدالعزیز نام دارد، برخی از افرادی را که برای ملحق شدن به داعش جذب کرده بود، به سوریه فرستاده است و یکی از آنها نیز در سوریه کشته شده است.

این فرد از اعضای گروه غیرقانونی موسوم به 'جندالله' (شاخه حاجی آقاخیل) است و علاوه بر جذب نیرو برای داعش، در شهرهای های کراچی و کویته اقدام به جمع آوری کمک های مالی برای این گروه تروریستی می کرد.

این روزها بحث حضور و فعالیت داعش در پاکستان و یارگیری برای این گروه تروریستی در این کشور جدی تر از هر زمان دیگر در گذشته شده است.

روزنامه 'نیوز' پاکستان روز گذشته به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشت که حدود 20 نفر از مردم شهر لاهور از جمله تعدادی زن و کودک، برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، عازم سوریه شده اند.

این گزارش حاکی است یک سری فعالیت های مخفی در شهر کراچی نیز در زمینه یارگیری برای داعش در جریان است اما آنچه تا کنون بطور واضح مشخص شده است، فعالیت هایی است که در شهر لاهور برای جذب نیروی برای داعشی ها درجریان است.

شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب است. سه روز پیش نیز 9 نفر در یکی دیگر از شهرهای این ایالت پاکستان به جرم همکاری با گروه تروریستی داعش دستگیر شدند و از آنها مقدار زیادی سلاح، مواد منفجره و تجهیزات ارتباطی بدست آمد.

نیوز می نویسد: اینکه تا کنون چه تعداد پاکستانی برای ملحق شدن به داعش، خود را به سوریه رسانده اند، سوالی که است کسی پاسخ دقیق آن را نمی داند.

همچنین، در روزهای اخیر روزنامه اردو زبان 'دنیا' با استناد به یک نامه مربوط به وزارت امور داخلی ایالت پنجاب پاکستان گزارش داد: داعش پایه های حضور خود در پاکستان را محکم کرده و حتی فردی به نام 'عامر منصور' به عنوان سرکرده این گروه تروریستی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان تعیین شده است.

وزارت امور داخلی ایالت پنجاب این نامه را به افسران ارشد پلیس تمام مناطق این ایالت ارسال کرده است.

در این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش در حال یارگیری از میان جوانان پاکستانی است و اکنون حدود 40 تا 50 نفر از اعضای جدید این گروه در ایالت خیبرپختونخوا و بخش های مختلف مناطق قبایلی مستقر هستند.

دنیا نوشت: داعش برای یارگیری خود در این مناطق، جذب مهاجران افغان را در اولویت قرار داده و پس از شناسایی و جذب آنان، این افراد را به داخل خاک افغانستان منتقل می کند و آنان را تحت آموزش های نظامی و جنگی قرار می دهد. داعش ماهیانه مبلغ 30 تا 50 هزار روپیه (300 تا 500 دلار) به هر جوان پاکستانی که عضو این گروه می شود، دستمزد می دهد.

با این وجود، مقامات رسمی پاکستان مدعی هستند که شواهد کافی دال بر وجود رد پای داعش در پاکستان وجود ندارد. ارتش پاکستان هم بارها اعلام کرده است که حتی اجازه ورود سایه داعش را هم به این کشور نخواهد داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس