فرمانده ارتش پاکستان که در کابل به سر می‌برد در ملاقات با «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور و «عبد‌الله‌ عبد‌الله» رئیس اجرایی دولت افغانستان برای مذاکرات چهارجانبه با طالبان به توافق رسید.

به گزارش مشرق، «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان که در کابل بسر می‌برد در ملاقات با «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور و «عبد‌الله‌عبد‌الله» رئیس اجرایی دولت افغانستان برای مذاکرات چهارجانبه با طالبان به توافق رسید.

به گزارش ارتش پاکستان قرار است در دور جدید مذاکره با طالبان علاوه بر پاکستان و افغانستان کشورهای آمریکا و چین نیز شرکت داشته باشند.

این گزارش می‌افزاید: اجلاس چهارجانبه برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان تا ماه آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش راحیل شریف در خصوص همکاری برای تأمین امنیت مرزها،مبارزه مشترک با تروریسم و مذاکرات صلح با طالبان ملاقات‌های مفصلی با مقامات افغانستان داشته و به توافقات خوبی هم دست یافته است.

لازم به ذکر است که راحیل شریف بیش از این نیز در پاکستان و درحاشیه کنفرانس «قلب آسیا » با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار کرده و در راستای وضعیت منطقه و برقراری امنیت در افغانستان  و مهم تر از همه از سرگیری مذاکرات صلح بین دولت کابل و طالبان، با وی به تبادل نظر پرداخت.

مقامات ارشد پاکستانی تاکید کردند که دور دوم مذاکرات روند صلح افغانستان با نامگذاری «مری-2» احتمال دارد که در هفته‌های آینده آغاز شود.

به گفته یک دیپلمات آمریکایی، دور دوم مذاکرات روند صلح افغانستان پس از دیدار رئیس ستاد ارتش پاکستان از کابل، سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

به گفته مقامات پاکستانی، اسلام‌آباد برای آغاز دور دوم مذاکرات صلح، ارتباط با طالبان افغانستان را آغاز کرده است.

این در حالی است که حملات اخیر طالبان افغانستان چالش بزرگی برای از سرگیری این مذاکرات به شمار می‌رود.

مذاکرات روند صلح دولت و طالبان افغانستان پس از انتشار خبر مرگ ملا عمر رهبر سابق این گروه در ماه جولای سال جاری میلادی به تعویق افتاد و حملات خونین طالبان افغان در مناطق مختلف این کشور سبب تیره شدن روابط کابل و اسلام‌آباد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس