کد خبر 509821
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

خاتمه ناتمام دادگاه پلیس متهم به قتل یک سیاهپوست در بالتیمور موجی تازه از اعتراض به ناکارآمدی دستگاه قضایی برانگیخت و دست کم دو نفر در جریان اعتراض بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، مردم شهر بالتیمور آمریکا پس از اعلام فقدان صلاحیت دادگاه پلیس قاتل جوان سیاهپوست «فردی ‌گری» در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس و همراهی داستگاه قضایی با پلیس‌های قاتل به خیابان‌ها ریختند.

قاضی دادگاه شهر بالتیمور روز چهارشنبه دادگاه را در بررسی پرونده افسر پلیسی که آوریل گذشته جوان سیاهپوستی را به قتل رسانده بود، فاقد صلاحیت اعلام کرد.

هیئت منصفه دادگاه پس از شانزده ساعت بحث و تبادل نظر درباره اتهام‌های ویلیام پور‌تر نتوانستند نظر بدهند و لذا قاضی دادگاه با اعلام فقدان صلاحیت هیئت منصفه ختم دادگاه را اعلام کرد.

پور‌تر نخستین افسر از شش افسر پلیسی است که به اتهام قتل فردی‌گری محاکمه می‌شوند. قتل این جوان سیاهپوست در بازداشت پلیس، ماه آوریل گذشته شورش و تظاهرات خیابانی را در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس در پی داشت.

قرار است محاکمه پور‌تر در دادگاه تازه‌ای با حضور هیئت منصفه جدید به زودی برگزار شود.

خاتمه ناتمام دادگاه موجی تازه از اعتراض به ناکارآمدی دستگاه قضایی برانگیخت و دست کم دو نفر در جریان اعتراض بازداشت شدند.

{$sepehr_album_34538}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس