کد خبر 511884
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸

اظهارات اخیر مقامات سوئدی در خصوص جنایات رژیم اشغالگر قدس در قبال فلسطینیان منجر به خشم شدید مقامات تل آویو شده اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی که یکبار تجربه تقابل مستقیم با استکهلم را دارد این بار سعی کرده به آرامی از کنار ماجرا بگذرد.

به گزارش مشرق، اظهارات اخیر مقامات سوئدی در خصوص جنایات رژیم اشغالگر قدس در قبال فلسطینیان منجر به خشم شدید مقامات تل آویو شده است. در این میان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که یکبار تجربه تقابل مستقیم با استکهلم را بر سر گزارش سال 2009 میلادی روزنامه آفتن بلادت داشته است، این بار سعی کرده است به آرامی از کنار ماجرا گذشته و صرفا یکبار مقامات سوئدی را بابت بیان این اظهارات محکوم نماید. رویکرد مقامات رژیم صهیونیستی در قبال سوئد موضوعی نیست که تازگی داشته باشد.

صورت ماجرا از این قرار است که طی یکماه اخیر دوبار مقامات سوئدی سیاست‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده‌اند. نخستین بار  پس از وقوع حوادث تروریستی پاریس، مارگوت والستروم وزیر امور خارجه سوئد در موضع گیری صریح خود اعلام کرد که این حوادث ریشه در مناقشه‌ای است که میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان وجود دارد. او تل آویو را در این روند مقصر دانست. اعلام این سخنان از سوی وزیر امور خارجه سوئد منجر به خشم شدید وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گردید.حتی آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی نیز نسبت به این سخنان واکنشی شدید نشان داد و آن را محکوم کرد.

با این حال استفان لوفن نخست وزیر سوئد از اظهارات وزیر امور خارجه خود دفاع کرد. همچنین خانم والستروم  با وجود اعمال فشار شدید لابی‌های صهیونیستی حاضر به عذرخواهی از سخنان خود نشد و بر روی آن تاکید کرد. کار به جایی رسید که سه تن از نمایندگان طرفدار اسرائیل در پارلمان سوئد، وزیر امور خارجه این کشور را بابت سخنانش به استیضاح کشیدند. اما در جلسه پارلمان سوئد، والستروم حقایق دیگری را نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس در قبال فلسطینیان مطرح کرد: "اسرائیل اساسا حق ندارد فلسطینیان را بدون مجازات اعدام کرده و یا با اقدام نابرابر مجازات کند و با این رفتار خود باعث کشته شدن شمار زیادی از ساکنان فلسطین شود."

این اظهارات والستروم در پارلمان بار دیگر منجر به خشم شدید مقامات رژیم اشغالگر قدس گردید. در نخستین واکنشی که از سوی سفیر رژیم صهیونیستی در سوئد صورت گرفت، وی مدعی شد که تل آویو رژیمی اخلاق مدار می‌باشد! ادعایی که از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی سوئد و جهان به طنزی غیرقابل اعتنا و دروغین تعبیر شد.

با این حال نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات سوئدی در خصوص قطع ارتباطات دیپلماتیک میان تل آویو و استکهلم هشدار داد: "من در خصوص قطع روابط دیپلماتیک با سوئد هشدار می دهم. سوئد خطوط قرمز را در ارتباط با اسرائیل در نوردیده است."

با این حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم کودک کش و اشغالگر ترجیح داده‌اند به مانند سال 2009 میلادی بر روی موضوع مانور ندهند. در سال 2009 میلادی، روزنامه آفتن بلادت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اعضای بدن فلسطینیان را پس از مرگ و کشتار آنها قاچاق کرده و به فروش می‌رساند. در آن زمان فردریک راینفلت نخست وزیر سابق سوئد ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده داشت. این افشاگری منجر به تیرگی روابط استکهلم و تل آویو گردید. در آن زمان نیز مقامات تل آویو از سوئد خواستند تا اظهارات "باستروم" روزنامه نگار روزنامه آفتن بلادت را پس بگیرند اما راینفلت حاضر به این اقدام نشد. هم اکنون نیز لابی‌های صهیونیستی در اروپا مشغول اعمال فشار بر دولت جدید سوئد بر سر افشاگری‌های تازه در خصوص جنایات اسرائیل هستند. با این حال نتانیاهو که به خوبی می‌داند دفاعی در برابر موارد مطرح شده ندارد، سعی دارد به صورت عملی و ظاهری این مناقشه را دنبال نکند زیرا افکار عمومی دنیا و اروپا به اندازه کافی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه و رام الله و کرانه باختری رود اردن حساس شده‌اند.

رمز سکوت مقامات رژیم صهیونیستی در قبال استکهلم ریشه در افزایش آگاهی‌های جهانی نسبت به جنایات تل آویو دارد. این آگاهی هر روزه در جهان غرب بیشتر می‌شود. در جریان جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شاهد بودیم که در کشورهای مختلف اروپایی و برای نخستین بارز تظاهرات‌ها و اعتراضات گسترده‌ای علیه تل آویو و جنایات آن شکل گرفت. در این میان مقامات رژیم صهیونیستی تلاش کردند از افزایش حس نفرت از صهیونیست‌ها به عنوان یهودی ستیزی در اروپا یاد کنند اما بر همگان مسجل است که رژیم اشغالگر قدس روز به روز در میان افکار عمومی دنیا منفور تر می‌شود. موضوعی که نتانیاهو نیز با وحشت و ناامیدی در حال مشاهده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس