کد خبر 511017
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

در بحبوحه انتفاضه سوم فلسطینی‌ها، جناح‌های چپ و راست رژیم صهیونیستی نیز به جان هم افتاده‌اند و هر یک دیگری را به تحریک و فتنه‌انگیزی متهم می‌کند.

به گزارش مشرق، سه هزار نفر از تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی شب گذشته (شنبه) در تل‌آویو در اعتراض به فتنه‌انگیزی احزاب راستگرا علیه سازمان‌های چپگرا و «رووئن ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، این تظاهرات در واکنش به ویدئویی بود که گروه صهیونیستی «ایم تیرتزو» که مدافع جناح راست اسرائیل است، هفته گذشته منتشر کرد و در آن فعالان برجسته چپگرا را هدف قرار داد. این ویدئو، یک فلسطینی را نشان می‌دهد که با چاقو به یک اسرائیلی حمله می‌کند. سپس در این ویدئو رهبران چهار گروه چپگرا به کمک به این فلسطینی از طریق فعالیت‌هایشان متهم می‌شوند. در این فیلم، آنها همین طور به دریافت پول از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا متهم می‌شوند.  

به دنبال انتشار این ویدئو بود که «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب «اتحادیه صهیونیست» از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «نفتالی بنت» وزیر آموزش و پرورش اسرائیل خواست این فیلم را محکوم کنند. هرتزوگ آنها را به تحریک خشونت از طریق سکوت خود درباره این موضوع متهم کرد.


«داو حنین» نماینده عرب کنست (پارلمان اسرائیل) نیز با بیان اینکه «فتنه‌انگیزی آخرین سنگر شکست است»، گفت: «کابینه راست افراطی که در همه زمینه‌ها ما را به بن‌بست کشانده است، می‌کوشد، چپ‌ها را مقصر شکست خود جلوه دهد».


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس