مدیر کل استاندارد تهران گفت: بازرسی از مخازن سی ان جی اتوبوس‌ها نشان داد تعداد زیادی از آنها مخازن ترک خورده و غیر استاندارد داشتند که هر کدام می توانست یک خیابان تهران را به آتش بکشد.

به گزارش مشرق، مسلم بیات از بازرسی 15 هزار و 700 مخزن سی ان جی از 2 هزار و 900 اتوبوس گفت: در این بازرسی ها حدود 900 مخزن غیر استاندارد کشف و معدوم شد.

اين دسته از مخازن، با توجه به فشار کاری بسيار بالا ( در حدود 200 بار) و همچنين عمر مفيد آنها و با در نظر گرفتن سيکل‌های مکرر پر و خالی شدن در طی يک روز کاری و نيز از سوی ديگر ، انتقال رطوبت به همراه گاز CNG تزريقی به دورن آنها که ناشی از وجود برخی مشکلات فرآيندی در مسير انتقال و توزيع اين گاز می باشد و ساير شرايط محيطی و کاری، در معرض ريسک بالا و خطرات جدی قرار دارند ؛که در صورت نداشتن تدابير مناسب برای انجام بازرسی‌های ادواری سالانه، سه سال يکبار و نيز در فواصل زمانی پنج سالانه ، می تواند موجب انفجار و صدمات جبران ناپذيری شود.

بر اساس این گزارش ، مطابق الزامات مندرج در استانداردهای ملی ذيربط ، لازم است مخازن CNG خودرو بسته به شرايط کاری و عملکردی و دفعات سوختگيری و پر و خالی شدن، هر سال حداقل يک بار توسط شرکت‌های بازرسی ذيصلاح مورد بررسی و بازرسی چشمی با ابزارآلات و تجهيزات مناسب قرار گيرند.

بیات در پایان ادامه داد : حدود 5 درصد از مخازن منصوبه روی خودروها نيز دارای آسيب‌های جدی و غير قابل اصلاح تشخيص داده شده و برحسب ضوابط و مقررات، بايد سريعا تعويض شده و مخازن مذکور از رده خارج و معدوم شوند؛ خودروهای دارای اين دسته مخازن نصب شده نيز مجاز به سوختگيری نمی باشند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس