کد خبر 490003
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز علاقه نسبت به گسترش روابط اقتصادی با آلمان گفت: ایران می تواند در موتور خودروهای خود از آلمان کمک گیرد اما به شرط اینکه این موتورها در ایران تولید شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست مشترک با وزیر اقتصاد، ‌ رسانه انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان، گفت: ایران علاقمند است که روابط خود را با شرکت‌های آلمانی گسترش دهد و در این زمینه اهداف استراتژیک و بلند مدتی را در نظر داریم؛ این در حالی است که اغلب صنایع ایران در گذشته بر پایه تکنولوژی آلمانی بنا شده است و سیاست هایی که ما برای توسعه صنعتی کشور در نظر گرفتیم سرمایه گذاری مشترک با سرمایه گذاران خارجی است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سویی ایران علاقمند است سهمی از بازار منطقه‌ای آلمان نیز داشته باشد؛  چرا که اکنون آلمان می‌تواند ایران را مرکز فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری به حساب بیاورد؛ این در شرایطی است که علی‌رغم سختی هایی که در دوران جنگ تحمیلی داشتیم و یا تحریم‌هایی که تا چند وقت اخیر بر ما تحمیل شده بود نشان دادیم که خواهان صلح و همکاری هستیم.
 
وی با اشاره به مزیت‌های اقلیمی و طبیعی کشورمان و زمینه های همکاری با آلمان تصریح کرد: صنایع برق و انرژی، صنایع پیشرفته، الکترونیک، ‌ تجهیزات پزشکی، خودروی سبک و سنگین و تجاری و اتوبوس و موتورهای دیزلی، صنایع فولاد و قطعات، لاستیک خودرو، انرژی های تجدید پذیر و صنایع غذایی از جمله زمینه های همکاری  است.
 
نعمت زاده اظهار کرد: ما همچنین علاقمندیم که در زمینه سرمایه گذاری در ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای و صنایع متوسط و کوچک و خوشه های صنعتی همکاری مشترک داشته باشیم؛ این در حالی است که برنامه ما رسیدن به تولید ۳ میلیون خودرو در سال است و ایران،  اتوبوس و کامیون‌ها را تحت لیسانس مرسدس بنز، اسکانیا و ولوو تولید می کند و می تواند برای تمامی این تولیدات، از موتورهای آلمان استفاده کند به شرطی که در ایران تولید شود.
 
وی افزود: در حال حاضر به ساخت اتوبوس‌های شهری با موتور پایه گاز سوز نیازمندیم؛  ایجاد دولت الکترونیک از پروژه های جدی کشور است که بخشی از این برنامه مربوط به وزارت صنعت و بخشی مربوط به وزارت ICT است؛ ضمن اینکه صنایع فولاد سرمایه گذاری و طراحی و ساخت تجهیزاتی مثل کوره‌ها،  خطوط ذوب از دیگر زمینه های همکاری ایران و آلمان است.
 
نعمت زاده، با اشاره به ظرفیت ۲۴ میلیون تنی تولید فولاد کشور گفت: می خواهیم این رقم را به ۵۵ میلیون تن در سال برسانیم و ظرفیت تولید آلومینیوم هم ۴۵۰ هزار تن است که می‌خواهیم ظرف ۱۰ سال آینده به ۱.۵ میلیون تن برسد.
 
در این نشست همچنین خانم ایلزه ایگنر وزیر اقتصاد، ‌ رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان با ابراز علاقمندی کشورش برای همکاری تجاری با ایران گفت: می خواهیم که سرمایه گذاری بلند مدتی را انجام دهیم و برای سرمایه گذاری ثبات حقوقی نقش مهمی ایفا می کند.
 
وی افزود: ما در بخش صنعت بسیار قوی هستیم و در زمینه دیجیتال هم شروع به فعالیت  کرده ایم و مرکز پژوهش‌های صنایع دیجیتال ما در حال راه اندازی است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شایان ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    در ایران تولید شود که گند بزنین مثل موتورهای پژو آره اونم میاد با اعتبارش بازی میکنه مزخرک ترین حرفم اینکه شما برای اونها شرط میذارین
  • پسر ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    موتور آلمانی قوی البته نسلهای اول با بدنه بی کیفیت ایرانی موقع تصادف دیگه دردی نداریم چاره کار نخريدن
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    چه بشه این . اون موقع پیکان پژویی بود حالا پراید بی ام و ای
  • سعید ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    جالبه
  • فرهاد ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    احسنت
  • ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    زمان دولت قبلی هم دانشگاهی در آلمان برای ایران خودرو موتور دوگانه سوز اختصاصی ساخت. معلوم نشد چطور شد. البته در کشورهای پیشرفته برای انجام تحقیقات با متقاضیان از بخش صنعت چنین قرادادهای منعقد میشود. اما خروجی این همکاری هم مشهود و مشخص است.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    جناب مشرق مثبت و منفیهاتون در مرورگرهای اندرویدی کروم و فایرفاکس کار نمیکنه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس