کد خبر 511651
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

میانگین حقوق و کارانه پزشکان متخصص تمام وقت در بخش دولتی 12 تا 13 میلیون در ماه و برای پزشکان عمومی 5.5 میلیون و برای پرستاران 3 میلیون و 150 هزار تومان در ماه است.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در نشست خبری درمورد مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها اظهار داشت: در رابطه با بدهی هزار میلیاردی بیمه‌ها به وزارت بهداشت اقداماتی توسط سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده ولی هنوز موضوع به طور کامل حاصل نشده این در حالی بوده که سیستم ما روزانه ارائه خدمت می‌کند و این بدهی به صورت تجمعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: ما 4 هزار و 500 میلیارد تومان مطالبه رسیدگی داریم و مطالبات رسیدگی نشده و خدمات ارائه شده بدهی آن بیش از 8 هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه خط قرمز ما پرداختی از جیب مردم است، گفت: تحت هیچ شرایطی نمی‌گذاریم پرداخت از جیب مردم بازگردد و یا عمل زایمان طبیعی از حالت رایگان خارج شود؛ ولی با توجه به مشکلات قیمت نفت و تاخیر رفع تحریم‌ها کارهای جدیدی را که می‌خواهیم انجام دهیم مورد سنجش قرار می‌دهیم که چگونه می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

حریرچی درمورد تمهیدات وزارت بهداشت در بخش خصوصی اظهار کرد: مشکلات بخش خصوصی در حوزه سلامت بیشتر در رابطه با بیمه تکمیلی بوده و به دلیل اینکه این بخش منبع درآمد دیگری ندارد تاخیر در پرداخت بیمه‌های تکمیلی برای آنها تاثیرگذار است و برخلاف تصور 80 درصد از درآمد بخش خصوصی از بیمه تکمیلی است.

وی از پزشکان و مدیران بخش خصوصی به دلیل همکاری در رابطه به اجرای طرح تحول و پرداخت‌های قانونی تشکر کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد بوفه‌های مدارس عنوان داشت: طبق تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش تقریبا بوفه‌های مجوزدار معرفی شده مورد بازرسی قرار گرفته که طبق گزارشات ما برخی از بوفه‌ها به دلیل فروش راحت‌تر و تهیه غذاهای آماده در این زمینه فعالیت داشته که نظارت‌های دوره‌ای را باید افزایش دهیم.

حریرچی دیابت، چاقی، فشار خون را ناشی از رفتارهای غلط غذایی عنوان داشت و گفت: طبق گزارش بهار امسال از نظر رعایت موارد لازم شرایط بوفه‌های مدارس غیرقابل باور بود ولی اکنون این مسئله تغییر کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی شد در رابطه با مطالبات هزار میلیاردی و موضوع بیمه‌ها وزارت بهداشت را تهدید کرده‌اند، گفت: دو بار با آقای نوبخت در مورد بیمه‌ها جلسه‌ داشته‌ایم و دوستان از وزارت رفاه نزد ما آمدند، ما تهدیدی نشده‌ایم و دوستان در بیمه در حال انجام اقدامات خوبی هستند و ممکن است سازمان تامین اجتماعی هزار و چند میلیارد بدهی را بپردازد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌های دولتی خیلی جاها اولین و آخرین امید مردم بوده است و ما مکلف به اداره آن بودیم و تهدیدی در زمینه مطالبات در کار نبوده است.

وی در مورد کارانه پزشکان و پرستاران اظهار کرد: از سال 76 در کشور ما علاوه بر حقوق به پزشک، پرستار و پیراپزشک کارانه پرداخت می‌شود و در حال حاضر همان مقدار طرح تحول در زمینه کارانه ادامه دارد ولی باید توجه داشت که از منابع طرح تحول سلامت یک ریال برای کارانه پزشکان منتقل نشده است و تلاشی که وزارت بهداشت در اصلاح نظام پرداخت داشت در واقع کاهش اختلاف بین گروه‌ها بود مثلا سهم 22 درصدی پیراپزشکی را 5 درصد افزایش دادیم و گروه‌های با درآمد بالاتر را سقف گذاشتیم و از طرفی کمتر کردیم، بنابراین روند اصلاح به طور جدی انجام شده است.

حریرچی تصریح کرد: میانگین حقوق و کارانه پزشکان متخصص تمام وقت در بخش دولتی 12 تا 13 میلیون در ماه و برای پزشکان عمومی 5.5 میلیون و برای پرستاران 3 میلیون و 150 هزار تومان در ماه است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: پزشکان ما گاهی 80 درصد دریافتی آنها کارانه است و تغییر این نظام در شرایطی که کمبود پزشک، پرستار و تخت بیمارستان داریم امکان‌پذیر نیست.

حریرچی درمورد اینکه آیا طرح تحول سلامت با کمبود بودجه مواجه شده است یا خیر گفت: هر برنامه‌ای که تا الان اعلام شده با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و حمایت رئیس جمهور است. اقداماتی که در طرح اعلام کرده‌ایم علی‌رغم مشکلات اندازه سر سوزنی کاسته نشده است. البته طرح‌های جدید را با احتیاط و دست به عصا پیش می‌بریم.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد اینکه وزیر بهداشت چندی پیش اعلام کرده است که ما گرفتار پدرخوانده‌های وزارت بهداشت هستیم و همچنین درمورد نظارت وزارت بهداشت درمورد تخلفات اظهار کرد: وظیفه وزارت بهداشت نظارت بر روندها و استانداردها است باید توجه داشت که نظارت بر موسسات بر عهده وزارت بهداشت بوده و درمورد جواز و نظارت، مطب و تخلفات آنها نظام‌پزشکی مسئولیت دارد.

وی افزود: طبق قانون سازمان نظام‌پزشکی در مورد تعرفه مطب‌ها نظارت عالیه دارد و رسیدگی بر عهده آنان است. ما خدمات با قیمت مناسب را برای مردم تهیه می‌کنیم و در مورد خدمات بستری هر تخلفی که گزارش شده و توسط هر مقام و رتبه‌ای که انجام شده با آن برخورد کرده‌ایم البته نمادهای ما باید رعایت اصول را بیشتر مدنظر قرار دهند.

حریرچی درمورد آخرین آمار ابتلا آنفلوآنزا اظهار داشت: تزریق استرس به جامعه فشار بیشتری به مردم وارد می‌کند باید توجه کرد که آنفلوآنزا بیماری شایعی است و انواع آن در همه دنیا وجود دارد و ممکن بوده کسانی که بیماری مزمن داشته باشند در اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کنند.

وی گفت: شرایط فعلی ما از نظر آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته و متوسط سال‌های پیش شرایط بهتری در کل کشور داشته و این موضوع جای نگرانی و یا تعطیلی مدارس و مراکز را ندارد.

حریرچی ادامه داد: در تهران شرایط در رابطه با آنفلوآنزا عادی است و موج جدید آن در جاهایی که شایع بوده فروکش کرده است و با توجه به اینکه در نیمه دوم سال قرار داریم ممکن است با موارد جدید از ابتلا به آنفلوآنزا مواجه شویم که این مسئله جای نگرانی ندارد.

وی در مورد موج بی‌اعتمادی ایجاد شده بین مردم و پزشکان اظهار کرد: در مورد اخبار حوزه سلامت گاهی مسائلی در فضای مجازی مطرح می‌شود که حتی خبرنگاران حرفه‌ای تحت تاثیر قرار گرفته و علی‌رغم تأیید نشدن آن مسئله در بی‌اعتمادی حاصل می‌شود بنابراین رسانه‌ها باید وزن‌دهی و اهمیت خبر را بسنجند.

حریرچی درمورد اینکه چرا در شبکه‌های اجتماعی در جهت تخریب وزارت بهداشت در حال حاضر تصریح کرد: تجهیزات پزشکی قبلا با دلار آزاد خرید و فروش می‌شد و از همه کشورهای همسایه گران‌تر بود ولی اکنون وزارت بهداشت 70 درصد آن را کاسته و کسانی که سود می‌بردند در حال کارشکنی هستند از طرفی می‌تواند دلیل دوم جوانان یا پزشکان فارغ‌التحصیلی باشد که باید به ازای تحصیلشان خدمت کنند زمانی که ما آمدیم 3 درصد این فارغ‌التحصیلان تمام وقت بودند ولی اکنون همه اینها باید تمام وقت خدمات درمانی و پزشکی را ارائه دهند.

وی در پایان گفت: همیشه در بیمارستان‌های بزرگ دولتی انتظار نوبت تخت‌های icu وجود داشته و ربطی به آلودگی هوا و آنفلوآنزا ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 3
    این میانگین ها مال قبل از اجرای طرح تحول سلامت بود. بعد از طرح تحول 15 میلیون شده 115 میلیون. در واقع طرح تحول حقوق پزشکان بود. ما مهندسها همونقدر درس خوندیم پس چی؟؟؟
  • ناشناس آذری ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    1 0
    عجب !!! پس با این پول ها و حقوق ها اکثراً در نقاط گرانقیمت شهرها، مطب و منزل و نیز اتومبیل های گرون قیمت می خرند؟؟؟!!!!
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    1 1
    چرا بعضي از پيغامها را چاپ نمي كنيد
  • نادر ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    دقیقاً . آقای وزیر به این بهانه حقوق میلیونی پزشکها رو میلیونی تر کرده حالا که همه توش موندند دارن فشار میارن به بیمه ها !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس