معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: با اجرای ‌طرح طرح تحول سلامت حقوق پزشکان ۱۸۷ درصد افزایش یافت، بنابراین این طرح با شکست مواجه است.

به گزارش مشرق، حسن صادقی امشب در پنجمین کنگره خانه کارگر استان مرکزی که در مجتمع ستارگان برگزار شد با اشاره به فعالیت تشکل‌های کارگری اراک اظهار داشت: خانه کارگر اراک باید متناسب با سیاست‌های دفتر مرکزی این تشکل پیش می‌رفت و انتظار داشتیم که تکثر عضو در آن را بیشتر ببینیم اما آنچه اتفاق افتاد ضر‌ب‌آهنگ فعالیتی این بخش را با کندی روبه‌رو کرد و تفرقه و نبود وحدت در بین تشکل‌های این شهر سبب ضعف در عضوگیری و گسترش آنها شد.

وی افزود: این درحالی است که شهری مانند اراک با آن سابقه تاریخی و قدمتی که دارد و همین‌طور صنعتی بودنش باید در فرهنگ کار صنعتی و کار تشکلی برای سایر استان‌ها الگو باشد.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: هدف این بود که اقتصاد را به‌سمت تولیدمحور بودن ببریم و صادرات را گسترش دهیم، زیرا توسعه اقتصادی زیرساختار اصلی و اساسی است که توسعه سیاسی و اجتماعی درگرو آن تحقق می‌یابد، اقتصاد ایران اقتصادی دولت‌محور است و نمی‌شود فرمان آن را به بخش خصوصی سپرد.

صادقی بیان کرد: در اقتصادی که بتواند مبتنی بر حضور کم‌درآمدترین قشر کشور باشد می‌توانیم تقسیم ثروت، برقراری عدالت و زایش اشتغال داشته باشیم، اقتصاد باید بر سه محور دولت، تعاون و بخش خصوصی باشد، روند کنونی روش شکست‌خورده‌ای است و منافع ملی را درنظر نمی‌گیرد و منفعت شخصی مدنظرش است.

وی ادامه داد: به‌طور قطع با این سیاست اقتصادی تمام صنایع ایران نابود می‌شود و به سرنوشتی مانند بحرین دچار می‌شویم، اگر قطار تولیدمحور را به ریل برنگردانیم، اشتغال کشور می‌شود بخش خدمات و دیگر صادرات‌محور و تولیدمحور نیستیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: قانون‌گذار بازارچه‌های مرزی را برای گسترش صادرات ایجاد کرد اما دیدیم که واردات بیشتر شد، بنابراین راهی که درپیش گرفتیم ما را به جایی نمی‌برد و باید قطار را برگردانیم به ریلی که فرمان دست دولت باشد و بخش خصوصی کمک دولت باشد زیرا بخش خصوصی منفعت‌طلب است و زمین کارخانه‌ها را می‌خواهد مانند صنعت نساجی استان مرکزی که نابود شد.

صادقی افزود: بنابراین لازم است تغییراتی انجام شود، نقدینگی پنهانی که در داخل خانه‌ها وجود دارد در صنعت سرمایه‌گذاری شود، با شیوه خصوصی‌سازی در کشور مشکل داریم، مشکل کشور قانون کار نیست، فرهنگ نادرستی است که دچار آن شده‌ایم.

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت برخلاف اولویت‌هایی که برای برطرف کردن مشکلات داشت بیشتر سبب ایجاد مشکل شد که مدیریت نامناسب منابع در این طرح مشکل اصلی آن است و اگر حذف یارانه‌ها مشکل کشور را برطرف کرد این طرح نیز مشکلات را برطرف می‌کند، سیاست غربی منتقل شده به وزیر بهداشت سبب فرورفتن چرخ بهداشت و سلامت کشور می‌شود و تامین اجتماعی نمی‌تواند پاسخگوی تامین منابع این طرح باشد.

معاون دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: متاسفانه عده‌ای برای قدرتمند نشان دادن خود نظام را تضعیف می‌کنند که این کار درستی نیست، با اجرای این طرح حقوق پزشکان 187 درصد افزایش یافت، بنابراین این طرح با شکست مواجه است مگر اینکه با مدیریت منابع همراه شود.
 
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    کم حقوق میگیرن حالا دارن افزایش میدن ای کاش ...
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    لیبرال‌های مفت خور منتظر اقدامات آتشی ما باشید حتی اگر فرزندانمان یا عزیزانمان این حقوق ها رو دریافت کنند منتظر انتقام های اتیشین باشند
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    طفلی دکتر ها پولی نمیگیرن که...
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    دروغه والا به خدا.. تو این کوره دهاتایی که ما هستیم و همینطور تو شهرستانا حقوق کمتر از 40 درصد افزایش یافته که البته 10 تا تبصره و شرایط جدید گذاشتن کنارش که ذره ذره از گوشه و کنارش کم میکنه نزدیک 30 درصدش می مونه.
  • قریشی ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    و عملکردشون ، اخلاقشون ، ... 178 درصد کاهش پیدا کرده . کسی هست بگه خلاف میگم ؟
  • قریشی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    صحبت ما مربوط به عمومی های معمولی نیست ... منظور از پزشک یعنی متخصص به بالا نه عمومی های صفر کیلومتر که برای آمپول زدن می فرستن روستاهای دوردست ! پزشکای متخصص حقوقشون بالا رفته از اونطرف مردم روز به روز ناراضی ترند از تشخیص و اخلاق حرفه ای اونا
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    حرف شما دروغ تو روز روشنه
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    دروغه! من پزشک ۱۰ سال سابقه ام. قبلا ماهی ۹۰ میلیون می گرفتم، حالا شده ۱۶۰ میلیون، یعنی کمتر از اون عدد! واقعا میدونید چقدر زندگی سخت شده، با همین حقوق وسط ماه که میشه، کم میارم!
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    چه خبره باباااااااا، دولت قانونمند راستگو!!!!! پس چرا فکری برای حقوق کارگرها و فرهنگی ها و سایر زحمتکشها نمیکنید؟؟ طبابت شده تجارت
  • ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 1
    کلا ایران بهشت پزشکها شده وقتی یک کارگر یا اعضای خونوادش به پزشک میرن ، ظرف دودقیقه یه چوب بستنی توی دهن طرف میکنن ودرمقابل بعنوان حق ویزیت حقوق سه روز اون کارگر بدبخت رو ازش میگیرن همچین ظلم ونابرابری درهیچ کجای دنیا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس