کد خبر 511811
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

شهید «سمیر قنطار» آزاده شهید لبنانی امروز در جمع کثیری از مردم و اعضای مقاومت در ضاحیه جنوبی بیروت تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش مشرق، مراسم خاکسپاری پیکر شهید «سمیر قنطار» که در آن تعدادی از مسئولان و فرماندهان حزب الله نیز حضور داشتند، عصر امروز دوشنبه برگزار شد.

پیکر شهید سمیر القنطار در کنار پیکر شهید جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه در «بهشت الحوراء زینب (ع)» به خاک سپرده شد.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید با در دست داشتن پرچم های لبنان، فلسطین و حزب الله نشان دادند که وی با موضوع فلسطین و استقلال و عزت لبنان ارتباط تنگاتنگی داشته است.

سمیر قنطار از مبارزان لبنانی است که در تاریخ 22 آوریل 1979 در حالی که تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در عملیاتی علیه اشغالگران صهیونیست در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی شرکت کرد، اما در این عملیات توسط صهیونیست‌ها بازداشت شد.

صهیونیست‌ها سمیر قنطار را به حبس ابد محکوم و اعلام کردند وی را تنها در مقابل آزادی «رون آراد» خلبان مفقود شده آزاد خواهند کرد، اما در جریان تبادل اسرا میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در سال 2008 آزاد شد.

سید حسن نصرالله به سمیر قنطار لقب عمیدالاسرا (سرسلسله اسرا) را داد. سید الاسری لبنانی بامداد روز گذشته در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شهر «جرمانا» در ریف جنوبی دمشق به شهادت رسید.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نهضت جهانی صلوات ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم درودو سلام خدا بر تمامی شهدای اسلام بخصوص شهدای حزب الله بویژه شهید قنطار برای شادی ارواح پاکشان ونابودی استکبار جهانی 14 صلوات هدیه مینمائیم اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    خیلی دلم سوخت. ای امام زمان تسلیت تسلیت.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    انشاالله اننقام ازشون میگیریم .
  • آرش ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    حزب الله باید همون پایگاهی که جنگنده های صهیونیستی ازش بلند شدن باموشک فاتح ۱۱۰ تبدیل به خاکستر کند
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    بار دیگر ثابت شد که خداوند پاداش مجاهدان را شهادت قرار داده است.
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    به غیر از حامیان داعش و اسرائیل چه کسی میتونه به این نظر منفی بده؟!
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    خوشا بحالش که به شهادت رسید شهادت نیروهای مقاومت اسلامی لبنان ضمن این که ما را داغدار می کند خشم و کینه ما نسبت به این رژیم ددمنش و خون آشام بیشتر و عزم ما را برای گرفتن انتقام از این جرثومه فساد و تباهی شعله ور تر می کند ما آماده ایم تا علیه این رژیم پلید عملیات شهادت طلبانه هستیم و برای چنین روزی لحظه شماری می کنیم انشاء الله دعا کنید این موضوع تحقق یابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس