رژیم‌صهیونیستی در انتقام شکست‌های داعش و احساس حقارت در آزادی سمیرقنطار ، این مبارزارشد حزب‌الله را توسط جنگنده‌های خود در دمشق به شهادت رساند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - ر‍ژیم صهیونیستی سرانجام به آرزوی کثیف خود در به شهادت رساندن سمیر قنطار رسید.

به گزارش المنار،در پی حمله جنگنده های ر‍ژیم صهیونیستی به خاک سوریه ، جنبش حزب الله لبنان شهادت سمیر القنطار، اسیر لبنانی آزاد شده از اسارت صهیونیست ها را در استان ریف دمشق در سوریه رااعلام کرد.بامداد امروز (یکشنبه)بسام قنطار برادر سمیر قنطار فعال لبنانی روز یکشنبه شهادت برادرش را تایید کرده بود.

رسانه‌های نزدیک به حزب الله لبنان نیز با تایید خبر کشته شده سمیر قنطار و هشت تن دیگر از مسئولان این حزب، تاکید کردند که این افراد در حمله دو جنگنده‌ رژیم صهیونیستی به یک ساختمان در منطقه جرمانا با شلیک موشک‌های دوربرد کشته شده‌اند.

سمیر قنطار که فرمانده اسرای مقاومت خوانده می‌شود قدیمی‌ترین اسیر لبنانی محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی دستگیر کرده است. او اولین بار در سال 1978 در یک عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شد.این فرمانده ارشد حزب‌الله در سال 2008 در تبادل اسرا میان حزب الله لبنان و اسرائیل از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

رژیم صهیونیستی تاکنون چند بار تلاش کرده که سمیر قنطار را ترور کند اما هیچگاه موفق به از میان برداشتن وی نشده بود.

حق انتقام خون قنطار

منصور حقیقت پور ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت شدیدالحن حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و شهادت رسیدن سمیرقنطار گفت: تل‌آویو باید به زودی طعم انتقام خون این شهید گران‌قدر که سال‌ها در زندان‌های اشغالگران قدس بود را خواهد چشید؛ حزب‌الله محق به خون‌خواهی سمیرقنطار است.

وی درادامه گفت: داعش ظرف یک ماه گذشته متحمل ضربات مهلکی از سوی ائتلاف متحدین دمشق شده است ؛ حمله جنگنده‌های ر‍ژیم صهیونیستی برای ترور این فرمانده ارشد نیروهای مقاومت تنها وتنها در جهت تامین منافع تروریست‌های تکفیری داعش بوده‌است.

این نماینده مجلس نهم گفت: حامیان تروریست‌های تکفیری داعش در اوج حقارت هستند و برای جبران شکست‌های زنجیره‌ای خود اقدام  به ترور نیروهای مقاومت می کنند.

تکمیل حملات تروریستی پاریس با حمله به دمشق

حسین شیخ‌الاسلام ، مشاور اموربین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن محکومیت حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه ، گفت: سمیرقنطار مبارزی بود که سال‌ها با عنوان امیر‌الاسرا در زندان‌های ر‍ژیم صهیونیستی محبوس بود تا آن که حزب الله تل‌آویو را به شکلی تحقیرآمیز وادار به آزادی او کرد.سمیرقنطار فرمانده‌گران‌قدری با جایگاهی رفیع بود که درنهایت به شهادت رسید.

وی با بیان این که حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و شهادت سمیرقنطار، تکمیل کننده حملات تروریستی پاریس بوده‌است گفت:رژیم در آستانه فروپاشی رژیم صهیونیستی که با بحران‌های اقتصادی ، سیاسی بزرگ‌تر ازهمه موج سوم انتفاضه مواجه است نیازمند بقای داعش است و برهمین اساس از ضربات وارد شده توسط نیروهای مقاومت به شدت ناراضی است.

مشاور اموربین‌الملل رئیس مجلس گفت: رژیم صهیونیستی از حل و فصل احتمالی جنگ سوریه از راهکار سیاسی واهمه دارد، این که نظر تل‌آویو در نشست‌های برگزار شده لحاظ نمی‌شود به شدت خشمگین است .

وی درتکمیل سخنان خود گفت: عملیات تروریستی پاریس با نظارت موساد صورت گرفت ، ترورسمیرقنطار نیز به نوعی تکمیل کننده حملات پاریس بود تا داعش به بقای خود با سلاخی مردم بی‌گناه سوریه و دیگر کشورها ادامه دهد.

شیخ‌الاسلام گفت:فقدان سمیرقنطار ضایعه بزرگی برای نیروهای مقاومت است اما رژیم صهیونیستی و دشمنان جبهه مقاومت که دچار آلزایمر هستند ، با ترور هیچ خللی در روند رو به جلوی مقاومت ایجاد نخواهند کرد بلکه بر انگیزه‌های مقاومت در جهت آزادی قدس شریف می‌افزایند.

سمیر قنطار سمبل دفاع از مقاومت

مجتبی رحماندوست به بیان برخی خصوصیات این شهید پرداخت و گفت: سمیر قنطار یکی از زندانیانی بود که طولانی ترین سال ها را در زندان های رژیم صهیونیستی گذارند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در برهه ای سیدحسن نصرالله تعدادی از اسرای خود را از رژیم صهیونیستی بازپس گرفت و در همان دوران به یک صندلی اشاره کرد و گفت به زودی سمیر قنطار را خواهیم داشت که از دست رژیم صهیونیستی آزاد شده است.

وی افزود: بعد از آن جبنش حزب الله تلاش های فراوانی کرد تا این مبارز خود را که اتفاقا با گرایشات چپ و غیرمسلمان بود آزاد کند؛‌ قنطار بعد از آزادی به دستبوسی سیدحسن آمد مسلمان شد و تا پایان عمر یک نیروی واقعی،‌ متعهد، مذهبی و مبارز باقی ماند.

عضو شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پایان خاطرنشان کرد: اکنون کشورهایی که ادعای مبارزه با داعش را می کنند باید از خود خجالت بکشند چرا که افرادی از فلسطین و لبنان که خود درگیر مبارزات داخلی با رژیم صهیونیستی هستند به سوریه می روند تا به دفاع از یک حکومت رسمی قانونی و مقاومتی به نام حکومت سوریه بپردازند و در این راه به شهادت می رسند.

مبارز اسطوره‌ای از حبس تا شهادت

سمیر قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند رژیم صهیونیستی 20 جولای 1962در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد. وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

 سمیر قنطار در تاریخ 22 آوریل 1979 در حالی که تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک صهیونیست به نام «هاران» در شهر «نهاریا» یورش بردند و در اقدامی متهورانه او را ربودند.

در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در جریان این درگیری یکی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی کشته شد. در این درگیری دو تن از همراهان قنطار به شهادت رسیدند ولی وی و یکی از همرزمانش از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند.

سمیر قنطار برای اولین بار در تاریخ 31 ژانویه زمانی که قصد داشت از مرز اردن و فلسطین اشغالی در منطقه «مزج پیسان» به همراه دو عضو دیگر جبهه آزادی بخش فلسطین عبور کند و یک کاروان اسرائیلی در مسیر بین منطقه بیسان و طبریا را در مقابل آزادی زندانیان دربند لبنانی در زندانهای رژیم صهیونیستی به گروگان بگیرد، دستگیر شده بود.

قنطار 11 ماه در زندان اردن به سر برد . وی در 25 دسامبر سال 1978به شرط اینکه دیگر وارد اردن نشود، از زندان آزاد شد.سمیر قنطار در تاریخ 28 ژانویه 1985 از سوی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد و نیز 47 سال حبس محکوم شد.

رژیم صهیونیستی بارها با آزادی قنطار مخالفت کرده و آزادی وی را منوط به ارائه اطلاعاتی درباره خلبان مفقود شده صهیونیست «ران آراد» کرده بود. این خلبان اسرائیلی در سال 1986حین پرواز بر فراز لبنان مفقود شد.

قنطار در طول دوران حبس توانست به عنوان دانشجوی آزاد (آموزش از راه دور) در دانشگاه تل آویو مشغول به تحصیل شود و در سپتامبر 1998در رشته ادبیات و علوم اجتماعی این دانشگاه موفق به اخذ مدرک لیسانس شود.

درنهایت در 24 ژانویه 2004 رژیم صهیونیستی در عملیات تبادلی که با حزب‌الله و با میانجی‌گری آلمان انجام داد، اسرای لبنانی را آزاد کرد اما برخلاف مذاکرات انجام شده از آزادی «سمیر قنطار» سر باز زد ولی پس از آن «نسیم نسر» یکی دیگر از مهم‌ترین اسرای لبنانی در بند رژیم صهیونیستی در اولین مرحله از عملیات تبادل اسرا، دوازدهم خرداد از زندان آزاد شد.

سید حسن نصرالله در همان سال ضمن احمق خطاب کردن سران صهیونیست به سبب ممانعت از آزادی سه اسیر (نسیم نسر، سمیر قنطار و یحیی اسکاف)، قول داد که مقاومت اسلامی طی یک عملیات اسیرگیری دیگر این سه تن را از چنگ رژیم صهیونیستی آزاد نماید. عملیات اسیر گیری سال 2006 موسوم به «وعده صادق» و جنگ 33 روزه لبنان ثابت کرد که حزب الله لبنان و رهبر آن بر سر عهد خویش با مردم لبنان هستند و اسرای خود را فراموش نخواهند کرد.

این سه اسیر قرار بود در جریان تبادل اسرا در سال 2004 میلادی آزاد شوند اما با خیانت رژیم صهیونیستی در مسیر تبادل در آخرین لحظات از تبادل آنان خودداری شد.

سمیرقنطار پس از آزادی به عنوان یکی از چهره‌های اسطوره‌ای جبهه مقاومت درمناصب کلیدی حضور داشت. پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه و در خاک لبنان ، بارها و بارها مزدوران موساد تلاش کردند وی را ترور کنند اما به نتیجه نرسیدند. سمیرقنطار با آغاز جنگ داخلی سوریه برای نبرد با تروریست‌های تکفیری راهی جبهه‌های جنگ شد تا آن که در نهایت نه توسط داعش ،بلکه توسط ر‍ژیم صهیونیستی در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به دمشق به شهادت رسید.

*خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس