برگزاري کننده نمايشگاه ويرجينيا تاکيد کرد مقررات سختگيرانه براي خريد اسلحه فقط حق شهروندان مطيع به قانون را ضايع مي کند .

به گزارش مشرق، برنامه هاي اوباما براي اعمال مقررات سختگيرانه تر براي کنترل سلاح هاي گرم در اين کشور، موجب شده است دوستداران اسلحه براي خريد سلاح و مهمات به نمايشگاهي که در ايالت ويرجينيا برپا شده است، هجوم ببرند.

 اوباما روز دوشنبه با لورتا لينچ ، دادستان کل آمريکا ملاقات مي کند تا با او درباره اين مسئله به گفتگو بنشيند. پيش بيني مي شود با توجه به اينکه کنگره آمريکا تاکنون مصوبه سختگيرانه تري براي کنترل سلاح هاي گرم نداشته است، دولت اوباما به صورت يکجانبه مقررات مورد نظر خود را به اجرا بگذارد.

رئيس جمهور آمريکا معتقد است سهولت خريد سلاح گرم و دسترسي بيشتر به آن احتمال کشتارهاي جمعي را افزايش مي دهد. بسياري در آمريکا معتقدند تدابير پيشنهادي اوباما براي کنترل سلاح هاي گرم، که هنوز اعلام نشده است، شامل مقررات سختگيرانه تر در مورد فروش سلاح هاي کوچک ، بررسي هاي بيشتر درباره سابقه کيفري متقاضيان و مقررات دقيق تر در زمينه گزارش دهي سلاح هايي است که مفقود مي شوند يا به سرقت مي روند.

با اين حال، بسياري از مردم که به نمايشگاه سلاح هاي گرم در چنتيلي Chantilly در ايالت ويرجينيا هجوم برده اند مي گويند داشتن اسلحه گرم به آنها احساس امنيت بيشتر مي دهد.
 
برخي از شرکت کنندگان در اين نمايشگاه سه روزه نيز گفته اند فروش آنها افزايش يافته است که اين شايد واکنشي به هرگونه تغيير احتمالي مقررات خريد و فروش اسلحه باشد.

فروشندگان سلاح هاي گرم از پيشنهادهاي اوباما ناخشنودند و اعمال مقررات سختگيرانه تر را تجاوز به حقوق قانوني مردم آمريکا مي دانند.

انت اليوت، که دهها سال است نمايشگاه اسلحه برگزار مي کند نيز معتقد است تدابير جديد براي جلوگيري از اقدامات جنايتکاران موثر نخواهد بود بلکه فقط حقوق شهروندان را براي دفاع از خود محدود خواهد کرد.

اليوت که برگزار کننده نمايشگاه کنوني در ويرجينيا است همچنين گفت:«منظورم اين است که جنايتکاران هميشه به اسلحه دست مي يابند. آنها از مقررات پيروي نمي کنند و هميشه هم اين قوانين را نقض کرده اند. اين مقررات تاثيري بر آنها نخواهد داشت و فقط شهروندان مطيع قانون ضرر خواهند کرد.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    هعی اونجا امریکاست روحیه گنگستری ایجاب میکنه که اسلحه داشته باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس