کد خبر 504678
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره مباحث زمین‌خواری گفت: قوه قضائیه درباره زمین‌خواری به‌درستی وارد شده، در این بحث قانون کافی وجود دارد اما تخلف قانونی پررنگ است.

به گزارش مشرق، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری با بیان اینکه صدا و سیما در بحث برجام منتقدان را برجسته کرده است، اظهار کرد: نقد رسانه ملی به مجلس غیرمنصفانه و غیراخلاقی بود و مجلس را به لابی‌گری متهم کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی تنزل در اصلاحات دارد، افزود: انتقاد ما از صدا و سیما این بود صحبت همه کسانی که در رسانه ملی می‌آمدند را پخش می‌کرد و اشکال این بود که بار پرداخت منتقدان را پررنگ‌تر می‌کرد.

شجاعی با بیان اینکه بحث درباره برجام و انرژی هسته‌ای تخصصی است، مردم درباره اصطلاحات برجام نظری ندارند، گفت: اگر قرار است به موضوع برجام پرداخته شود جایش در شبکه خبر نبود، شبکه چهار برای فرهیختگان است.

* رسانه ملی به مباحث پساتحریم بپردازد

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بعد از سخنان رهبری و بیان الزامات 9 گانه، توقع این بود که رسانه ملی به‌سمت مباحث پساتحریم برود.

این مسئول درباره برنامه بخش کودکان فیتیله و حاشیه‌های پیرامون این برنامه پرمخاطب، تصریح کرد: موضوعی که در برنامه فیتیله مطرح شد مشخص بود که تعمدی در کار نبود، با توجه به اینکه کارگردان این برنامه آذری‌زبان است، توهین به گویش نبود و دفاع کردم از آنها چون مخاطبان ابن برنامه کودکان هستند.

شجاعی با اشاره به اینکه در تاریخ جمهوری اسلامی بعید بود که صدا و سیما به‌طور مستقیم عذرخواهی کند، ادامه داد: برنامه فیتیله زنده نبود، سازمان صدا و سیما سیستمی دارد که در آخرین مرحله ناظر پخش ارشد باید دقت نظر داشته باشد.

وی با تاکید براینکه وظیفه صدا و سیما تقویت خرده‌فرهنگ‌ها است، بیان کرد: توبیخ، تنبیه، عزل و نصب به‌جا نیست، صدا و سیما درباره برنامه فیتیله باید دقت بیشتری می‌کرد.

* تخلف قانونی در بحث زمین‌خواری پررنگ است

نماینده مردم ساری و میاندورود درباره مباحث زمین‌خواری گفت: قوه قضائیه درباره زمین‌خواری به‌درستی وارد شده، در این بحث قانون کافی وجود دارد اما تخلف قانونی پررنگ است.

این مسئول با بیان اینکه مسئله پدیده شاندیز مجوزش از سوی بخشداری صادر شد، ادامه داد: نشان می‌دهد نظارت قانونی به‌درستی صورت نمی‌گیرد، جلوی این نوع اهداها باید گرفته شود.

شجاعی با اشاره به اینکه مسئله زمین‌خواری به دریاخواری و کوه‌خواری شیوع پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: باید با مسئولان متخلف برخورد شود و دستگاه‌های نظارتی بدون اهمال نظارت کنند.

وی با بیان اینکه در بحث زمین‌خواری مبداء تخلفات ادارات ما هستند، اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با ابزار قانون از ابتدا تا انتهای کار مجوز صادر کنند تا در مرحله آخر با تخریب قوه قضائیه مواجه نشوند.

شجاعی اظهار کرد: اگر در بحث زمین‌خواری کمبود قانون باشد مجلس قانون‌گذاری می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره رکود و تورم در جامعه، بیان کرد: رکود و تورم دو بال هستند که اقتصاد کشور را زمین‌گیر می‌کنند.

* دولت برای جلوگیری از رکود و رشد تورم باید برنامه داشته باشد

این مسئول با بیان اینکه اگر نقدینگی در بازار کم شود رکود حاکم می‌شود، تصریح کرد: با ایجاد رکود در جامعه فعالیت کاری مختل می‌شود.

شجاعی با اشاره به اینکه شعار دولت جلوگیری از رشد تورم بوده است، افزود: تحقق این شعار نشان داد که با کم شدن نقدینگی در بازار با رکود مواجه شدیم که رکود هم برای جامعه خوب نیست.

وی بیان کرد: دولت برای مقابله با تورم باید برنامه داشته باشد، در حال حاضر برای رکود هم باید برنامه داشته باشد، مجلس هم کمک دولت می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوکی در ارائه وام 25 میلیون تومانی خودرو به جامعه تزریق شد که باید در بخش‌های دیگر هم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به مصرفی شدن روستاها، با احیای بخش‌های مختلف کشاورزی فعالیت روستایی رونق می‌گیرد.

این مسئول توجه به اقتصاد مقاومتی را راه برون‌رفت از تحریم و اتکا به واردات دانست و گفت: برای برون‌رفت از رکود باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

شجاعی به ناتوانی سیستم کشاورزی کشور اشاره کرد و افزود: بی‌عرضگی و سیاست نادرست سیستم کشاورزی کشور سبب شد تا کشاورزان بدون انگیزه فعالیت کنند.

وی درباره افزایش توزیع سیب‌زمینی در کشور، گفت: اشکالات زیرساختی برای کشاورزی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قبل  و حال، قول تسطیح اراضی را دادند، تصریح کرد: 12 درصد کشاورزی ما مکانیزه است، حمایت‌های فنی و تخصصی از کشاورزان صورت نمی‌گیرد، 1400 کارخانه شالیکوبی در مازندران فعال است که 10 درصد مکانیزه هستند و 30 درصد شالی‌ها هدر می‌رود.

این مسئول با اشاره به اختلاف دو وزارتخانه بازرگانی و کشاورزی، خاطرنشان کرد: دولت هم به به‌جای 500 هزار تن برنج وارداتی یک میلیون تن واردات برنج انجام می‌دهد.

شجاعی با بیان اینکه برخی نهادها مانند ارتش برنج وارد می‌کنند، افزود: با توجه به مشکل سیاست‌گذاری سیستم بازار بهم می‌خورد، هرچند پیدا کردن مصرف نیاز واقعی کشور کار سختی نیست.

* آمایش سرزمین در بخش کشاورزی نداریم

وی مازندران را قطب کشاورزی کشور دانست و اضافه کرد: کشاورزان مازندرانی از خدمات دولتی بهره‌مند نمی‌شوند، جهاد کشاورزی باید به ترویج توجه کند و آمایش سرزمین در بخش کشاورزی نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در مازندران نداریم، گفت: برای برون‌رفت از وضعیت کنونی کشاورزی و مشکلات این بخش، نیازمند توانمندی است که در مسئولان کشاورزی کشور و استان دیده نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس