کد خبر 504247
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

منابع دولتی ژاپن اعلام کردند: بودجه نظامی این کشور برای سال مالی آینده برای نخستین بار به بیش از 5 هزار میلیارد ین معادل 40 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش مشرق، بودجه نظامی ژاپن در حالی برای نخستین بار به بیش از 5 هزار میلیارد ین افزایش یافته است که ارتش ژاپن در چارچوب قانون امنیتی جدید برای ایفای نقش گسترده تر آماده می شود.

بودجه سال مالی آینده ژاپن شامل منابع مالی مورد نیاز برای احداث پایگاه نظامی جنجالی جدید آمریکا در جزیره اوکیناوا است. این بودجه قرار است در نشست 24 دسامبر کابینه ژاپن نهایی شود.

وزارت دفاع ژاپن در ماه اوت خواستار بودجه ای بالغ بر 5.09 هزار میلیارد ین شده بود. بخشی از این بودجه برای تقویت نیروی دریایی ژاپن با توجه به تحولات اخیر در دریای شرقی چین اختصاص خواهد یافت.

روزنامه نیکی ژاپن نیز امروز جمعه نوشت: بودجه نظامی ژاپن امسال به 4.98 هزار میلیارد ین رسیده و این برای چهارمین سال متوالی از زمان نخست وزیری شینزو آبه خواهد بود که بودجه نظامی این کشور با افزایش روبرو شده است. آبه از دسامبر 2012 میلادی تاکنون قدرت را در ژاپن در اختیار دارد.

پارلمان ژاپن نیز در ماه سپتامبر به طرحی رای مثبت داده است که به نظامیان این کشور اجازه مشارکت در عملیات های بین المللی را می دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چقدر در میارن که اینقد میتونن صرف دفاع کنن؟!
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه رابطه ژاپن با امریکا اکی نبود الان خیلی وقته چین بهش حمله کرده بود. چین فقط از امریکا و دیگر متحدان ژاپن میترسه.
  • افشین تهران ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    با توجه به جنایتها و تجاوزهایی که ژاپن به چین کرده باید هم همینطور میشد.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    چه جنایتی؟ در جنگ کشت و کشتار طبیعیه با اون چندتا عکسم چین نمیتونه چیزی رو ثابت کنه در حمله ژاپن به چین فقط کمتر از 300 نفر کشته شده بودن..چینی ها وحشین و دنبال بهانه برای گسترش قلمرو خود هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس