کد خبر 492009
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

آژانس «فن آوری و لجستیک» ژاپن در حال اجرای طرح هایی برای آماده سازی این کشور به منظور صادرات گسترده فن آوری تجهیزات و تسلیحات نظامی است.

به گزارش مشرق، قانون اساسی ژاپن برای صادرات تسلیحات این کشور محدودیت های فراوانی در نظر گرفته است اما از سال گذشته میلادی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن بسیاری از موانع قانونی را در این راستا برطرف کرده است.

«هایدیاکی واتانابی» که ریاست این آژانس را که از زیرمجموعه های وزارت دفاع ژاپن است بر عهده دارد، اعلام کرده که در این ارتباط همکاری های نزدیکی هم با آمریکا در جریان است.

وی تصریح کرده است که با همکاری آمریکا در نظر داریم هم تجهیزات نظامی پیشرفته تر و با فن آوری های مدرن تولید کرده و هم هزینه تسلیحات تولیدی را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد که اطراف ژاپن را بسیاری چالش های امنیتی فرا گرفته و این کشور لازم است با دستیابی به فن آوری های پیشرفته تر قدرت رقابتی نظامی خود را از جمله در عرصه صادرات اسلحه افزایش دهد.

روزنامه «ژاپن تودی» می نویسد که تشکیل این آژانس که از ماه گذشته میلادی رسما آغاز به کار کرد تلاشی از سوی وزارت دفاع برای ساخت اسلحه های جدید برای صادرات است.

بودجه نظامی ژاپن در سال به بیش از 41 میلیارد دلار می رسد و این کشور می خواهد بخش زیادی از این بودجه یعنی حدود 40 درصد آن را از طریق صادرات تسلیحاتی تامین کند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، سال گذشته میلادی اعلام کرد که باید به دوران توقف صادرات تسلیحاتی و تحریم تسلیحاتی خود پایان داد و وارد عرصه صادرات شد.

وزارت دفاع ژاپن دستیابی به امتیازاتی چون فن آوری پیشرفته برای ساخت تسلیحات نوین را برای این کشور حیاتی و مهم دانسته و افزوده است که در محیط پرمخاطره امنیتی توکیو به کارهای ابداعی نظامی نیاز دارد.

این وزارتخانه افزوده است که باید بتوانیم ارزانترین و بهترین تسلیحات را با بالاترین فن آوری ها تولید و صادر کرده و خود را برای پاسخگویی به چالش های امنیتی آینده آماده کنیم.

ژاپن روابط نظامی بسیار نزدیکی با آمریکا دارد و هر دو کشور در سال جاری میلادی چندین رزمایش مشترک برگزار کردند و ناوهای جنگی آنها به طور مرتب در حال پهلو گرفتن در بنادر دو کشور هستند.

دولت ژاپن و پارلمان این کشور امسال طرح اعزام نیروهای نظامی به عملیات برون مرزی را نیز تصویب کردند که پس از 70 سال پس از جنگ جهانی دوم به این کشور امکان می دهد نظامیان را به درگیری هایی خارج از مرزهای ژاپن بفرستد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس