کد خبر 599276
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

چین از اینکه جنگنده های ژاپن با پروازهای خطرناک و تحریک آمیز خود امنیت جنگنده های چینی را به مخاطره می‌اندازند، به شدت انتقاد کرد و آن را رویارویی خطرناک دانست.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر، برخی از جنگنده های ژاپنی پروازهای تحریک آمیزی علیه پکن داشته اند.

بیانیه با هشدار به تحرکات هواپیماهای نظامی ژاپن می افزاید: در روز 17 ژوئن (28 خرداد سالجاری) جنگنده های این کشور با سرعت بسیار بالا در نزدیکی دو فروند هواپیمای چینی که در منطقه دریای شرقی گشت زنی می کرده اند، تحرکاتی داشته اند.

بنا بر این بیانیه، جنگنده های ژاپنی از رادارهای هشدار دهنده خود برضد هواپیماهای چینی استفاده کرده اند که این یک رویارویی خطرناک است. وزارت دفاع چین تاکید کرده است که ژاپن با این اقدامات، امنیت اتباع دو کشور را تهدید می کند و صلح و امنیت را در منطقه به خطر می اندازد.

ژاپن می گوید که پروازهایی در منطقه و در اطراف هواپیماهای چینی داشته اما این اقدامات را خطرناک ندانسته و استفاده از رادارها علیه جنگنده های چینی را نیر رد کرده است.

ژاپن و چین بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر که در توکیو «سنکاکو» و در پکن «دیائویو» خوانده می شود و در دریای شرقی واقع شده، اختلاف دارند. چین می خواهد هر دو کشور وارد بحث در باره یک ساختار عملیاتی هوایی و دریایی بخصوص برای دریای شرقی شوند اما می افزاید که تحرکات ژاپن همواره مانع شروع گفت و گوها بوده است.

روزنامه چاینا دیلی چین نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که ژاپن نظریه تهدید چین را مطرح می کند تا بتواند تصویب لوایح امنیتی و نظامی خود برای گسترش فعالیت های نظامی برون مرزی را نزد مردم توجیه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس