کد خبر 504427
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

مقامات آمریکایی در ادعایی جدید و متناقض اعلام کردند: نیروی هوایی آمریکا طی 15 ماه گذشته بیش از 20هزار موشک و بمب علیه مواضع گروه تروریستی داعش فروریخته و دیگر برای بمباران داعش بمبی باقی نمانده است

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان امروز شنبه با انتشار این خبر و طرح این ادعا افزود: مقامات نیروی هوایی آمریکا گفته اند که اکنون با تهی شدن ذخایر بمب ها به دنبال تامین بودجه و درخواست برای ساخت مهمات جدید هستند.

بنابراین گزارش، 'مارک ولش' Mark Welsh رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی بیانیه ای گفت: از آنجایی که آمریکا برحملات خود علیه (مواضع) داعش در عراق و سوریه افزوده است اکنون نیروی هوایی سریعتر از آنچه بتوان آن را جایگزین کرد، مهمات مصرف می کند.

این شبکه خبری اضافه کرد: مقامات آمریکایی به سی.ان.ان گفتند که نیروی هوایی این کشور درخواست بودجه بیشتر برای موشک های 'هل فایر' و افزایش تولید دیگر تسلیحات برای جایگزینی سریع مهمات داده است.

بر پایه این گزارش، بمب افکن های بی-1رکورد دار فرو ریختن بمب در این حملات بوده و جنگنده های اف-15 نیز بیشترین ماموریت های هوایی را به دلیل قابلیت های مختلف در حمل مهمات انجام داده اند.

به گزارش سی ان ان، در بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا آمده که نیروی هوایی این کشور نیازمند تامین بودجه ای است که بتواند برای نبردهای درازمدت آمادگی داشته باشد، ولش آن را یک 'نیاز حیاتی' توصیف کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دراین بیانیه افزود که اطمینان از تامین مالی (تسلیحات و مهمات) نه تنها برای جنگ های امروز، بلکه برای نبردهای آتی نیز، نیاز است.

مقامات ارشد نظامی آمریکایی درحالی از کمبود سلاح و مهمات علیه مواضع گروه تروریستی داعش سخن می گویند که به گفته کارشناسان و ناظران بین المللی، ائتلاف عربی –غربی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا علیه این گروه تروریستی نه تنها ناکارآمد بوده بلکه باعث گسترش این گروه تروریستی در سوریه و عراق نیز شده است.

همچنین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی مدعی تهی بودن زرادخانه تسلیحاتی می شود که در پی نا امنی در اروپا بخصوص در ارتباط با حملات ترویستی پاریس در 22 آبان ماه گذشته، کشورهای آلمان، فرانسه و به تازگی انگلیس به ائتلاف حملات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه محلق شده اند.

کارشناسان و از جمله مقامات آمریکایی از مداخلات نظامی برون مرزی واشنگتن در منطقه خاورمیانه بعنوان عامل پیدایش گروه های تروریستی همچون داعش، پرده بر می دارند. ' برنی ساندرز' نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات در 26 آبان ماه در دومین مناظره نامزد های این حزب که تحت تاثیر حملات پاریس انجام شد، آشکارا سیاست های واشنگتن را به باد انتقاد گرفت و گفت: در حقیقت باید بگویم تجاوز مصیبت بار (آمریکا) به عراق، که من بشدت مخالف آن بودم، منطقه(خاورمیانه) را بطور کامل از هم پاشید؛ همین امر به احیای القاعده و به وجود آمدن داعش منجر شد، آمریکا مسبب این وقایع بوده ولی اکنون قادر نیست به تنهایی به مقابله با آن پردازد و نیازمند یک ائتلاف بین المللی است.

ریچارد کلارک' مسئول مبارزه با تروریسم کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جرج بوش هم در ویژه برنامه 'راه طولانی به جهنم' شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در دهم آبان ماه به صراحت گفت: 'اگر آمریکا به عراق تجاوز نظامی نکرده بود، امروز داعشی وجود نداشت؛ داعش برآمده از تجاوز مستقیم نظامی آمریکا در عراق است.'
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مغز متفکر ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    الکی میگه
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    آمریکاییها نعل وارو میزنند ومیگویند آنقدر داعش را بمباران کرده اند که بمب وموشک کم آورده اند !!! واین دروغ آشکار وابلهانه ای است که با توجه به قرائن موجود(مانند توسعه وتقویت داعشیها و تجارت نفتی پرسودشان تا قبل از حمله روسها) همه میدانند وفقط احمقهای طرفدارشان میتوانند باور کنند درحقیقت باید گفت آمریکاییها از بس انبار انبار بمب وموشک برای سرکوب وبمباران قریب به یکسال مردم مظلوم یمن به عربستان نکبت و متحدانش فروخته اند به کمبود مصلحتی مهمات اینچنینی دچار شده اند والبته کارخانجات مهمات سازیشان از پول یامفت سعودیها چه سودهای عظیمی که نبرده و چه لذت وکیفی که نکرده اند هم پولدارتر شده اند هم مسلمانان را بدست احمقای وهابی نابودمیکنند ...خدا لعنت کند آل سعود نطفه حرامزاده شیطان را و آن افکار پلیدشان را در دنیا وآخرت.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس