گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

نقیض‌گویی اصلاح‌طلب جدید بی‌بی‌سی درباره نفوذی‌ها

علی مطهری می‌گوید درباره نقد فرهنگی دشمن نگران شده است.
وی ضمن سخنانی در دانشگاه علم و صنعت با عنوان «نفوذ، از توهم تا واقعیت» گفت: بحث نفوذ همواره وجود داشته است ولی رهبر انقلاب به خاطر مسئله برجام گفتند که مراقب باشید از طریق این مسئله دشمنان نفوذ نکنند و این یک نوع هشدار بود تا مراقبت بیشتری صورت بگیرد.
مطهری خاطر نشان کرد:  می‌توان گفت تا حدودی در بحث فرهنگی نفوذ صورت گرفته است. الان وقتی زندگی خودمان را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تا چه حدی سبک زندگی غربی رواج پیدا کرده و متاسفانه گزارش‌های مایوس‌کننده‌ای در رابطه با نفوذ فرهنگ دشمن وجود دارد.
وی در عین حال گفت: نفوذ نباید به عنوان یک ابزار در دست برخی‌ها برای بیرون کردن رقبا از صحنه قرار گیرند.
وی افزود: در گذشته نیز حدود 30 الی 40 نفر از خبرنگاران را بازداشت کرده است و ما از وزارت اطلاعات خواستیم در این خصوص توضیح دهد و البته از توضیحاتی که دادند قانع نشدیم. در توضیحاتی که ارائه شد نهایت این بود که یک خبرنگار با یک خبرنگار بی‌بی‌سی صحبت کرده است. مگر یک خبرنگار چه چیزی از اسرار نظام دارد که بخواهد به دشمنان بگوید. البته بعداً معلوم شد هدف از این کار این بود که در رسانه یک رعبی ایجاد کنند و الان من بدبینم که نکند دوباره چنین جریانی باشد.
این نماینده مجلس افزود: امروز برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نگران این هستند که نکند ما را دستگیر کنند و این خیلی بد است.
مطهری توضیح نداده که اولا در قبال نفوذ فرهنگی دشمن و کوتاهی مسئولان وزارت ارشاد که صراحتا می‌گویند ما دل آرامیم نه دلواپس، چه اقدامی انجام داده و چه قدر بازخواست کرده است؟ ثانیا چرا آقای مطهری به ارتباط برخی از مدعیان روزنامه‌نگاری با شبکه دولتی انگلیس که زیر نظر وزارت خارجه MI6  فعالیت می‌کند حساس نیست و از این امر قبح‌زدایی می‌کند؟ آیا به همین دلیل نیست که بی‌بی‌سی به وی لقب اصلاح‌طلب جدید می‌دهد و آیا فرار ده‌ها خبرنگار از کشور و استخدام‌ رسمی در BBC  و VOA  در خدمت اهداف مطبوعاتی و فرهنگی جبهه استکبار سند نفوذ و خیانت نیست؟
ثالثا نفوذی مهره دشمن است و نه رقیب  انتخاباتی و آقای مطهری همان‌گونه که نقش‌آفرینی جبهه استکبار (مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل) در فتنه و آشوب 88 را به رقابت‌های انتخاباتی و دعواهای حیدری-نعمتی، احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی و موسوی ‌فرو می‌کاست، اکنون نیز سپر بلای جریان نفوذی می‌شود که اذعان می‌کند واقعیت دارد.


نادیده گرفتن خطوط قرمز در اجرای مشروط برجام


«سریال نادیده گرفته شدن خطوط قرمز در اجرای برجام ادامه دارد.»
به گزارش رجانیوز، پس از آغاز اجرای تعهدات ایران و برچیدن سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای نطنز و فردو و آغاز کار بازطراحی راکتور اراک پیش از مختومه اعلام شدن پرونده PMD، علی‌اکبر صالحی یکی دیگر از اقدامات دولت در نادیده گرفتن خطوط قرمز نظام در زمینه اجرای برجام را اعلام کرد و گفت: ایران قصد دارد 9 تن اورانیوم غنی‌شده خود را با 140 تن اورانیوم طبیعی مبادله کند.
اظهار خوشحالی علی‌اکبر صالحی درباره مبادله 9 تن اورانیوم غنی شده با 140 تن اورانیوم طبیعی صراحتا دو شرط رهبر معظم انقلاب درباره اجرای برجام را نادیده می‌گیرد.
رهبر معظم انقلاب در نامه تاریخی خود درباره اجرای برجام، علاوه بر شروط 9گانه مجلس و 10گانه شورای امنیت ملی، خود بر 9 مساله مهم در اجرای برجام تاکید کردند. شرط سوم مورد اشاره در نامه رهبر انقلاب به مختومه شدن موضوعات حال و گذشته (PMD) باز می‌گردد. ایشان تاکید کردند در صورتی که موضوع PMD  توسط آژانس مختومه اعلام شد باید اقدامات مربوط به آب سنگین اراک و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد اجرایی شود.
در نامه رهبر معظم انقلاب آمده است: «ثالثا: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس، پایان پرونده موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید. رابعا: اقدام در مورد نوسازی کارخانه اراک با حفظ هویت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد. خامسا: معامله اورانیوم غنی شده موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد  مطمئن دراین‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدد باشد.»
در واقع خط قرمز رهبر انقلاب درباره مبادله اورانیوم بر دو نکته اصلی تاکید دارد: اول) مبادله اورانیوم باید پس از مختومه شدن موضوع PMD انجام شود. دو) در ازای اورانیوم غنی شده باید کیک زرد دریافت شود.
اما اظهارات علی‌اکبر صالحی بیانگر آن است که دولت هر دو شرط مذکور را نادیده گرفته است بنابراین تا به امروز، اقدامات سلسله‌ای دولت در نادیده گرفتن خطوط قرمز اجرای برجام به 5 مورد رسیده است: 1) آغاز شدن اقدامات ایران علی‌رغم عدم تعهد کتبی دولت آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌ها 2) آغاز برچیدن سانتریفیوژهای نطنز و فردو پیش از بسته شدن موضوع PMD 3) متعهد شدن ایران به اجرای بازطراحی راکتور اراک و آغاز مرحله بازطراحی راکتور پیش از بسته شدن موضوع PMD  4) قصد ایران برای آغاز فرایند مبادله اورانیوم پیش از بسته شدن موضوع PMD  5) قصد ایران برای مبادله اورانیوم غنی شده با اورانیوم طبیعی به جای مبادله با کیک زرد.


داعش بزرگ‌ترین خدمت‌ها را به اسرائیل می‌کند


«گروه تروریستی داعش با ویران کردن کشورهای منطقه در حال ارائه بزرگترین خدمت به رژیم صهیونیستی است».
روسیا الیوم در تحلیلی به قلم سامر الیاس نوشت: عملیات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به نفع اسرائیل است، و اسرائیل از قدرت گرفتن گروه‌های افراطی سود بسیاری برده است. این رژیم در حالی که تلاش می‌کند چهره‌خارجی خود را بهبود بخشد؛ در سیاستهای داخلی خود افراطی‌گری را در پیش گرفته است.
به گزارش العالم، این تحلیل خاطر نشان می‌کند: قرار گرفتن جنایتهای داعش و تلاشهای بین‌المللی برای مقابله با این گروه تروریستی در عناوین اصلی خبرها، باعث بی‌توجهی رسانه‌ها به مسئله فلسطین شده است. کابینه بنیامین نتانیاهو از فرصت مشغول شدن دنیا به جنایتهای داعش استفاده کرده، و در حال سرپوش گذاشتن بر جنایتهای روزانه خود علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه و داخل خط سبز است، و با تصویب قوانین نژادپرستانه در حال شدت بخشیدن به نقض حقوق فلسطینی‌ها است.
نتانیاهو همچنین با تکرار  اظهارات گذشته خود در واشنگتن برای در پیش گرفتن اقدامات یکجانبه در اراضی فلسطین،  اشغال بخشهایی از کرانه باختری را بعید نمی‌داند، به صورتی که در کنفرانسی در قدس گفته است: «گامهایی یکجانبه وجود دارد... منتظر باشید تا آنها را ببینید.»
روسیا الیوم افزود:  اسرائیل با ادعای تلاش برای مقابله با خطرات امنیتی به دلیل گسترش داعش و گروه‌های افراطی دیگر، میلیاردها دلار به عنوان کمک دریافت کرده است. علاوه بر این، ویران شدن زیرساختها در مناطق گسترده‌ای از سوریه، در راستای تحقق رویای افراطی‌های یهودی مانند «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق این رژیم برای بازگرداندن سوریه به قرون وسطی، آن هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای است. تاریخ سرانجام حقیقت «داعش» و «القاعده»  و موسسان گروه‌های تروریستی را فاش خواهد کرد؛  ولی اکنون این مسئله آشکار است که ایجاد گروه‌هایی مانند داعش و القاعده به نفع اسرائیل است، و حجم خدمات اینگونه گروه‌های تروریستی به اسرائیل و اهداف این رژیم قابل تصور نیست.


برنامه «مجمع ایثارگران انقلاب» به کام ضد انقلاب برانداز


برخی فعالان فتنه و آشوب 88 درصدد راه‌اندازی گروهکی با عنوان پوششی هستند. این طیف درخواست راه‌اندازی گروهی موسوم به «مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی» هستند.
جواد امام از بازداشتی‌های فتنه 88 در مصاحبه با ایلنا گفت: متأسفانه هنوز مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب موفق به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب نشده و علیرغم این که از موعد سپری شدن پروسه استعلام‌های دریافت مجوز فعالیت مجمع ایثارگران گذشته و این مسئله در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار گرفته و چند نوبتی هم در جلسات کمیسیون بررسی شده است، اما هنوز مجوز صادر نشده است.
عضو سازمان منحله مجاهدین (انقلاب)  افزود: مادامی که مجوزی برای فعالیت مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب صادر نشود، علی‌القاعده نمی‌توانیم به عنوان یک تشکل سیاسی فعالیت کنیم و وارد رقابت‌های انتخاباتی شویم.
وی گفت: ایثارگران اصلاح‌طلب دو تشکل را برای فعالیت‌های خود پیش‌بینی کرده‌اند. یک تشکل به صورت حزب سیاسی و تحت عنوان مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در نظر گرفته شده که در حال طی کردن مراحل قانونی برای فعالیت سیاسی  است و یک هیئت مذهبی ایثارگران نیز راه‌اندازی شده که فعالیت‌های مذهبی خود را پی گرفته است.
مدیر بنیاد باران خاتمی همچنین گفته است: اکثر دوستانی که امروز تحت عنوان مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب به دنبال فعالیت سیاسی و حزبی هستند، کسانی‌اند که به دلیل شرایط خاص کشور و به این دلیل که مفهوم ایثارگری توسط یک نگاه و یک رویکرد خاص در حال مصادره است، احساس تکلیف  کرده و قصد دارند همان‌گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری تاثیرگذار داشتند، امروز هم برای بهبود شرایط کشور وارد صحنه شوند.
امام ادامه داد: مجمع ایثارگران به دنبال این است تفکری که حاضر است خود را برای کشور هزینه کند را اعتلا بخشیده و شرایط را برای دستیابی به آرمان‌های امام مهیا کند.
یادآور می‌شود عملکرد مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی در طول 2 دهه اخیر عملا در نقطه مقابل اصول کلی امام و انقلاب و مفهوم ایثارگری و رزمندگی قرار داشته چنان که پیاده نظام این طیف در کف خیابان یا روزنامه‌های وابسته،  تعابیر و شعارهایی نظیر «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد»، «اصل نظام نشانه است»، «انقلاب به پایان رسیده و باید ختم آن را گرفت»،  «جنگ و جهاد خشونت‌طلبی است»، «خمینی به موزه تاریخ می‌رود» و... را تکرار کرده‌اند؛ برخی از عناصر این طیف نیز از وزیر ارشاد (زینت کابینه) و معاون فرهنگی این وزارت گرفته تا برخی نمایندگان مجلس ششم و دست‌اندرکاران نشریات زنجیره‌ای پس از علنی شدن وطن‌فروشی و خیانت از کشور گریخته و ضمن پناهندگی در غرب، هویت واقعی مدعیان اصلاح‌طلبی را آشکار کرده‌اند. گروهک سازمان مجاهدین (انقلاب) نیز با طی کردن روند قهقرایی به جایی رسید که عضو مفلوک آن (آقاجری) تا مرز اهانت به مرجعیت و ائمه معصومین(ع) در دوره اصلاحات پیش رفت.
بدین ترتیب مسخره و مضحک به نظر می‌رسد که چنین جماعتی مدعی ایثارگری و دفاع از انقلاب باشند مگر اینکه با عنایت به سوابق آنها تصور کنیم دنبال تشکیل مسجد ضرار هستند.
 این نکته نیز گفتنی است که خبرگزاری ایلنا مدتی است می‌کوشد به بهانه‌های مختلف از جمله مصاحبه اخیر با جواد امام، به ترویج خاتمی و باز کردن پای وی به پشت صحنه انتخابات بپردازد  حال آن که خاتمی شریک خیانت مدعیان تقلب و بانیان آشوبگری است و جرم بزرگ‌تر او این است که با وجود اذعان به دروغ بودن تقلب در محافل خصوصی شهامت نداشته  همین اعتراف به خیانت شرکای سیاسی‌اش را به شکل علنی به مردم بگوید و اعلام کند جریان متبوع وی ظلم و جنایت بزرگی در حق نظام - که متهم به خیانت در امانت مردم شده- و کشور و مردم مرتکب شده‌اند.

 
 بروکینگز: ائتلاف ایران و روسیه می‌تواند روابط بین‌الملل را دگرگون کند


یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت اگر آمریکا غفلت کند، شکل‌گیری ائتلاف عملگرایانه و مؤثر میان ایران و روسیه ممکن است روابط بین‌المللی را دگرگون کند.
اندیشکده بروکینگز در تحلیلی که به قلم سرگئی الکساشنکو منتشر شده می‌نویسد: ایران، روسیه و آمریکا 3 بازیگر اصلی در سوریه هستند که می‌توان احتمال ائتلاف 2 به 2 آنها را تصور کرد. در این میان ائتلاف روسیه- ایران محتمل‌ترین ائتلاف میان این سه بازیگر است که علت اصلی آن تحمل دیپلماتیک اندک آمریکا در برابر بازیگران دیگر است.
این تحلیل اضافه می‌کند البته هیچ مقام روسی یا ایرانی مدعی نشده است که یک مشارکت رسمی میان کشورهای آنها وجود دارد. اما بدون توجه به این مسئله، دو کشور مشترکات زیادی دارند که آنها را با هم متحد کند. روابط اقتصادی روسیه- ایران به عنوان دو کشور همسایه نزدیکتر از روابط اقتصادی کشورهای دور افتاده‌تر است. آنچه این مناسبات اقتصادی را بیشتر تقویت می‌کند داشتن بازاری است که محصولات دو کشور آن را تکمیل می‌کند: روسیه بسیاری از انواع محصولات را که ایران وارد می‌کند یا به زودی وارد خواهد کرد، مانند مواد مرتبط با هوانوردی و فناوری تولید برق (از جمله نیروگاههای هسته‌ای) تولید می‌کند.
تحلیلگر بروکینگز معتقد است: هر دو کشور از مفهوم «حوزه نفوذ» به عنوان مبنایی برای سیاست خارجی خود استفاده می‌کنند، و هر دو می‌خواهند نفوذ آمریکا را به ترتیب در سطح جهانی و در منطقه کاهش دهند. هم روسیه و هم ایران بشار اسد رئیس جمهور سوریه را شریکی مهم می‌دانند و می‌خواهند او در آینده حاکم یک سوریه یکپارچه باشد.
این تحلیل تصریح می‌کند: رژیم ایران به مدت نزدیک به 40 سال توانایی چشمگیر خود را برای حفظ ثبات و نظم داخلی در میان اوضاع و شرایط نامطلوب محیط بیرونی نشان داده است. افزون بر آن، ایران 26 سال پیش روند جانشینی رهبری را به خوبی مدیریت کرد. این در حالی است که این یک چالش همیشگی برای بسیاری از کشورهای منطقه بوده است و کمتر کشوری سابقه موفقی در این زمینه دارد.
بروکینگز در ادامه نوشت: از دید روسیه، ایران می‌تواند متحدی مهم در برقراری ثبات درازمدت در کشورهایی مانند سوریه، عراق و لبنان باشد.
در حالی که روسیه و ایران مناسبات و روابط خود را تقویت می‌کنند، آمریکا نیاز دارد که منافع خود را در سوریه (و منطقه بزرگتر خاورمیانه) شناسایی کند و براساس آن به یک سیاست دراز مدت برسد. اگر آمریکا نتواند این کار را بکند، ممکن است به زودی با تحول بسیار نامطلوبی مواجه شود. شکل‌گیری یک ائتلاف عملگرایانه و سودمند دوجانبه میان روسیه و ایران روابط بین‌الملل را تکان خواهد داد. کسانی می‌گویند چنین ائتلافی نمی‌تواند پایدار باشد؛ من مخالفم. اما حتی اگر استدلال او را بپذیریم، این کار نیاز آمریکا را برای یافتن یک رویکرد جامع‌تر برای مواجهه با اوضاع خاورمیانه کم نمی‌کند.

** وطن امروز

صالحی: شکرخدا ذخایر اورانیوم از کشور خارج می‌شود!

در حالی که علی‌اکبر صالحی تا چند وقت پیش با خیال راحت چشم در چشم مخاطبان تلویزیون با قاطعیت انتقال ذخایر اورانیوم ایران به خارج از کشور را تکذیب می‌کرد،اکنون که جزئیات بده بستانش با ارنست مونیز آشکار شده، با افتخار همین واقعیت انتقال ذخایر را به‌عنوان پیوستن ایران به کلوب فروشندگان خدمات غنی‌سازی اورانیوم تفسیر می‌کند! و خارج شدن این سوخت از ایران را به‌عنوان خبر خوب معرفی می‌کند!  رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز با بیان اینکه ایران به کلوب فروشندگان خدمات غنی‌سازی اورانیوم پیوست، گفت: در روزهای آینده خبرهای خوب تبادل سوخت با روس‌ها را اعلام خواهیم کرد. به گزارش صداوسیما، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی پس از پایان نشست خبری مشترک رؤسای جمهور ایران و روسیه با بیان اینکه ایران به کلوب فروشندگان خدمات غنی‌سازی اورانیوم پیوست، گفت: تعداد کشورهایی که جزو فروشندگان خدمات غنی‌سازی هستند بسیار اندک است.  وی افزود: حدود ۹ تن اورانیوم غنی‌سازی شده به روس‌ها می‌فروشیم، پول غنی شدن تبدیل و ماده اولیه‌اش را می‌گیریم و ما به ازای آن ۱۴۰ تن اورانیوم طبیعی وارد می‌کنیم که رقم بسیار بالایی است.  رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این کار شکرخدا پیش می‌رود، توافقنامه آن هم امضا شد و قدم‌های لازم را در این زمینه برمی‌داریم. صالحی یادآور شد: خبرگزاری روسیه هم اعلام کرد ولادیمیر پوتین دستورات لازم را در این باره داده است. این کار بسیار مهمی است که با روس‌ها آغاز کردیم و در روزهای آینده هم خبر خوب آن را درباره تبادل سوخت اعلام خواهیم کرد.  همانطور که گفته شد این اظهارنظر صالحی و شکرگزاری او برای انتقال ذخایر اورانیوم از کشور در حالی است که او تا همین اواخر صراحتا انتقال اورانیوم به روسیه را تکذیب می‌کرد البته این قبیل اظهارنظرهای صالحی برای اهالی رسانه در داخل ایران اتفاق جدیدی نیست چراکه از ابتدای مذاکرات هسته‌ای اظهارات ضد و نقیض او درباره محتوای مذاکرات و نیز درباره محتوای برجام را همه شنیده‌اند. به‌عنوان نمونه در حالی که امثال صالحی جمع‌آوری سانتریفیوژها را بشدت تکذیب می‌کردند، آژانس هفته گذشته اعلام کرد تعدادی از سانتریفیوژها در نطنز انبار شده‌اند!

** خراسان

دستور دولت برای حمایت ویژه از جزیره ابوموسی

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از مسئولان کابینه، تاکید شده است که حسب موافقت هیئت وزیران و به استناد ماده 55 قانون محاسبات عمومی کشور، باید مبلغ 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء1 ردیف (510000) قانون بودجه سال 1394 کل کشور تحت عنوان "هزینه های پیش بینی نشده"، به منظور تامین هزینه های برقراری منظم تردد هوایی و دریایی به جزیره ابوموسی در اختیار استانداری هرمزگان قرار بگیرد.

مجوز کابینه برای ورود یک نیسان برقی

طبق مصوبه اواخر آبان ماه هیئت وزیران که به تعدادی از وزارتخانه ها ابلاغ شده است، مقرر شده به استناد اصل 138 قانون اساسی، ترخیص قطعی و شماره گذاری یک دستگاه نیسان با سوخت تمام برقی و دارای صفحات (پنل) خورشیدی با معافیت از موضوعاتی چون شرط سال ساخت و داشتن نمایندگی رسمی در ایران و در عین حال با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط درباره واردات خودرو، مجاز باشد.


** جمهوری اسلامی

سرنوشت زنان و دخترانی که به داعش می پیوندند

در حوادث منطقه رقه در سوریه، دو زن اطریشی کشته و ناپدید شده‌اند. سمرا و سایینا که در اردیبهشت 1393 به داعش پیوستند، بعد از جهاد نکاح و آزار فراوان می‌خواستند از رقه فرار کنند که یکی از آنها کشته و دیگری ناپدید شده است. تقریباً تمام دختران و زنانی که به داعش می‌پیوندند به سرنوشت مشابهی مبتلا می‌شوند.

قیام مردم فلسطین دو ماهه می شود

انتفاضه سوم فلسطین درحالی به دو ماهه شدن نزدیک می‌شود که تا دیروز 97 شهید تقدیم کرده است. نکته قابل توجه اینست که مقامات صهیونیستی بر سر چگونگی مقابله با انتفاضه دچار اختلاف شده‌اند. در همین حال، روزنامه صهیونیستی نوشت: فلسطین به سوی انتفاضه مسلحانه به پیش می‌رود.

رئیس‌جمهور جدید آرژانتین توافق با ایران بر سر پرونده آمیا را می خواهد لغو کند

رئیس‌جمهور جدید آرژانتین می‌خواهد توافق با ایران بر سر پرونده آمیا را لغو کند. مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین در نخستین نشست رسانه‌ای خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری،همان‌طور که در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود اعلام کرد می‌خواهد توافق با ایران بر سر پرونده کشتار «آمیا»، مرکز یهودیان آرژانتین را لغو کند با اینکه ایران هیچ دخالتی در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین نداشت، نفوذ صهیونیست‌ها در دستگاه‌های اجرائی و قضائی این کشور موجب شد پرونده این انفجار سالها با متهم دانسته شدن ایران، مطرح باشد ولی سرانجام روشن شد که اتهام علیه ایران بیهوده و ساخته و پرداخته صهیونیست هاست.

** رسالت

عنايت خاص امام (ره) به حضرت آيت الله خامنه‌ اى

مرکز اسناد انقلاب اسلامي خاطراتي از حاج حسين سليماني از محافظان شخصي امام خميني(ره) منتشر کرد که عنايت ويژه امام خميني(ره) را به آيت الله خامنه‌اي نشان مي‌دهد؛ از جمله اينکه هر موقع که آقاى خامنه‌اى به جبهه يا جاى ديگر سفر مى‌کردند، امام درصدد بودند که زنگ بزنند و از احوال ايشان جويا شوند. در خصوص ايشان  و اينکه موقع ورود به بيت امام کاملاً آسان وارد شوند، حضرت امام بسيار سفارش کرده بودند. در بين کسانى که به ديدار امام مى‌آمدند، تنها آقاى خامنه‌اى بودند که اجازه داشتند با ماشين تا دم در حسينيه جماران بيايند. مابقى افراد در هر پُست و مقامى که بودند، نهايتاً تا «سه ‌راه بيت» با ماشين مى‌آمدند و بقيه مسير را که حدود پنجاه متر بود، پياده طى مى‌کردند. امام خودشان در جريان اين امر بودند و مى‌دانستند که منطقه به چه صورت است. ديگر اينکه سفارش شده بود که هرموقع ايشان خواستند به ديدار امام بيايند، تنها به همين مقدار بسنده شود که به امام اطلاع دهند که ايشان قصد دارند نزد شما بيايند. پيش نيامد - دست‌ کم من نشنيدم - که يک بار ايشان بيايند و از طرف امام گفته شود که اين بار براى ملاقات، آمادگى ندارم، بگذاريد براى دفعه بعد! ديگر اينکه در زمان ملاقات‌هاى بزرگ در حسينيه جماران که شخصيت‌هاى تراز اول هم حضور مى ‌يافتند و شلوغ مى‌شد، امام سفارش کرده بودند که آقاى خامنه‌اى را از در مخصوصى وارد کنند، لذا آقاى خامنه‌اى با ماشين تا نزديکترين جاى ممکن مى‌آمدند و بعد پياده مى‌شدند و از داخل بيت امام و حياط اندرونى عبور مى‌کردند و در جلسه ملاقات حضور مى‌يافتند. به‌جز ايشان هيچ ‌يک از شخصيت‌ها اجازه نداشت که از داخل بيت عبور کند.

يك ميليون تن برنج وارداتي گم شد؟!

دبير انجمن برنج گفت: در صورتي نياز كشور به برنج وارداتي را مي‌ پذيرم كه كسي بگويد چه بر سر يك ميليون تن برنج اضافي سال 92 آمده است! جميل عليزاده شايق در گفتگو با نسيم در خصوص آزاد شدن واردات برنج از آذرماه بيان داشت: از قبل هم تصميم بر اين بود كه واردات برنج از آذر تا آخر خردادماه سال آينده آزاد شود، منتها بايد وزارت كشاورزي اعلام كند كه ميزان اين واردات تا چه حد تعيين خواهد شد؟ وي ادامه داد: وزارت كشاورزي كسري و نياز كشور را 600‌هزار تن برآورد كرده است كه 430 هزار تن برنج از قبل وارد شده و 150‌هزار تن ديگر نيز بايد وارد كشورشود. دبير انجمن برنج اظهار داشت: متأسفانه مقداري از اين 430 هزار تن نيز زماني وارد شد كه گفته شد واردات برنج ممنوع است و بهانه واردكنندگان نيز داشتن ثبت سفارش بود، بنابراين مشكل ثبت سفارشات همچنان به قوت خود باقي است. وي افزود: بدون شك مصرف داخلي كشور به واردات برنج نياز دارد، البته بنده اين را در صورتي مي‌توانم تأييد و قبول كنم كه كسي جواب اين سئوال بنده را بدهد كه دو ميليون تني كه در سال 92 وارد كشور شد، تكليفش چه شد؟

خودروهاي انباري به مردم تحويل داده نشد

هجدهم آبان بود که دولت به طور رسمي سوت آغاز فروش اعتباري خودرو با وام 25 ميليون توماني را به صدا درآورد. همان روزهايي که نياز بود تا تقاضاي مردم تحريک شود و بازار براي تشويق مردم به مراجعه و مشارکت در اين طرح داغ شود، اعلام شد که حداقل يک هفته پس از تکميل ثبت نام از سوي مشتري در نمايندگي‌هاي مجاز خودروسازان، خودرو تحويل خواهد شد. 
اين مردم بودند که باز هم با دولت همراه شدند و اما دولت، باز هم در ميانه راه آنها را جا گذاشت. حال که بيش از دو هفته از زمان اجراي طرح مي‌گذرد، هيچ خبري از زمان تحويل خودروها نيست. بر اين اساس، قرار بود که تحويل به صورت فوري باشد و خودروها هم در مدت زمان يک هفته تا يک ماه تحويل مردم شوند. در روزهاي اخير که مردم به نمايندگي ها مراجعه مي کنند، تنها با يک جمله از سوي نمايندگان فروش مواجه مي شوند که «فعلا خبري نيست» يا اينکه «خودمان با شما تماس مي‌گيريم.» اکنون هم که خبرها از صدور بخشنامه‌هايي از سوي خودروسازان به نمايندگان فروش‌شان مي رسد، بخشنامه هايي مبني بر اين که فعلا خودروهاي ثبت نامي در قالب طرح خريد اعتباري خودرو با وام 25 ميليون توماني را تحويل ندهيد تا اينکه تکليف با بانک مرکزي مشخص شود. يکي از نمايندگي‌هاي فروش خودروسازان در گفتگو با خبرنگار مهر مي‌گويد: هر روز که مي گذرد، مراجعات مردم به نمايندگي ها زيادتر مي‌شود و البته برخي از همکاراني که در امدادخودرو هم کار مي کنند، در اين رابطه مورد سئوال قرار مي گيرند. مردم انتظار دارند که خودروهاي خود را هرچه زودتر تحويل بگيرند، چراکه زمان دريافت خودرو از ابتدا به آنها حداقل يک هفته اعلام شده است.مردم مراجعات زيادي به نمايندگي ها دارند، ولي ما به عنوان نمايندگي هاي خودروسازان، جوابي براي آنها نداريم و متاسفانه برخي اوقات، مردم تلخي رفتارشان را نصيب ما به عنوان کارمندان فروش مي کنند در حالي که ما مقصر نيستيم و خودروسازان خود زمان تحويل را به تاخير انداخته اند.

بليت براي خانواده شهدا بر اساس گران ترين نرخ محاسبه مي شود!

بر اساس ماده 41 لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران، جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده هاي شاهد و خانواده جانبازان 70 درصد، در صورت مسافرت داخلي از طريق هر يک از شرکت‌ هاي دولتي يا خصوصي هواپيمايي، راه آهن و کشتيراني با ارائه کارت ايثارگري و يا معرفي نامه بنياد از پرداخت 50درصد هزينه بليت مسافرت معاف مي باشند. 
با اين وجود، بر اساس نامه 23 آبان ماه مديرکل فروش مسافر هواپيمايي آسمان به همه نمايندگي هاي فروش اين ايرلاين که نسخه اي از آن به دست سايت صبحانه رسيده، با اعلام نرخ هاي پرواز اين شرکت در مسير مشهد - ايلام، بيان شده است که نرخ مربوط به خانواده شهدا و ايثارگران، بايد بر اساس نرخ کلاس Y محاسبه شود. اما با نگاهي به جدول ذيل اين بخشنامه که نرخ بليت کلاس هاي مختلف بخش اکونومي اين پرواز درج شده، مشخص مي شود که کلاس مذکور، گرانترين کلاس پروازي اين مسير است، در حالي که کلاس هاي نرخي مانند H ، L  و N  نيز وجود دارد که نسبت به کلاس Y تا 50 هزار تومان ارزان تر هستند و در حالي که کلاس محاسبه بليت خانواده شهدا و ايثارگران، مجموعا رقم 241 هزار تومان را نشان مي دهد، ارزانترين رقم بليت، 187 هزار تومان است. با اين اوصاف، اگرچه هواپيمايي آسمان به مسافران ايثارگر خود، تخفيف 50 درصدي مي دهد (که يک الزام قانوني است) اما آن را در گرانترين کلاس پروازي بخش اکونومي محاسبه مي کند که با ارقام فوق، در حالي که مي شد يک بليت پرواز ايلام به مشهد حدود 94 هزار تومان تمام شود (با فرض محاسبه ارزانترين کلاس پروازي)، اين رقم 120 هزار تومان محاسبه مي شود!

تاريخچه قرآن اهدايي پوتين به رهبر معظم انقلاب

بخش خاورميانه شناسي دانشگاه مسکو توضيحاتي را درباره قرآن اهدايي رئيس جمهور روسيه به رهبر معظم انقلاب اسلامي منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، قرآن اهدايي مربوط به دوره مروان آخرين خليفه بني اميه است که والي شام به سلطان سليم عثماني هديه کرده بود.
بعدها پادشاه ديگر  عثماني نيز اين قرآن را به عباس ميرزا نايب السلطنه فتحعلي شاه قاجار هديه کرد و عباس ميرزا نيز در جنگ ايران و روسيه به پاس رشادت هاي والي گنجه ، آن را به وي اهدا کرد.در دوران اتحاد جماهير شوروي اين قرآن به دستور استالين به موزه آرميتاژ شهر سنت پترز بورگ انتقال يافت و ديروز ولاديمير پوتين آن را به حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  اهدا کرد.

آمريکا عوض نمي شود، شايد شما عوض شده ايد

حجت الاسلام محمود مقدمي، عضو هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و معاون فرهنگي حوزه‌هاي علميه طي نامه اي سرگشاده که در اختيار خبرگزاري نسيم قرار داد، به برخي سخنان رئيس مجلس شوراي اسلامي و نماينده شهر قم در اين مجلس که در روز 28 آبان و در مراسم بزرگداشت روز ملي صادرات بيان شده بود، واکنش نشان داد. 
در اين نامه آمده است: هرچند بسياري از فرمايشات شما در آن جلسه ارزشمند و در خور تقدير است اما در بخشي از کلامتان که در رابطه با آمريکا فرموده‌ايد: «امروز غربي‌ها از حرف‌هايي که در سابق نسبت به ايران مي‌زدند عبور کرده‌اند» به نظر مي‌رسد دچار اشتباه شده‌ايد، آمريکايي‌ها هنوز عليه ما در سازمان ملل قطعنامه صادر مي‌کنند، هنوز از گزينه‌هاي روي ميزشان صحبت مي‌کنند و هنوز از حمله نظامي سخن مي‌گويند؛ کجاي اينها عبور از سخنان سابق است؟ آقاي لاريجاني شيطان بزرگ هرگز عوض نشده و نمي‌شود؛ اگر خداي نخواسته شما آن احساس دشمني سابق با آمريکا را نداريد احتمال بدهيد که شايد شما عوض شده‌ باشيد. همچنان که برخي ديگر از پيشکسوتان انقلاب عوض شدند ولي بدانيد اين مردم عوض نشده‌اند و همواره دستور امير المومنين (ع) در مورد شناخت دوستان و دشمنانشان (نهج البلاغه، ص528) را مد نظر دارند و اگر احساس کنند کسي با آمريکا و استکبار روي خوش دارد و به نوعي جاده صاف کن نفوذ و حضور او مي‌شود، حساس مي‌شوند و  «دوستِ دشمنشان» را نيز در گروه دشمنان تلقي خواهند نمود.

** ایران

تاریخچه قرآن اهدایی «پوتین»

بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو قرآن اهدایی «پوتین» به رهبر معظم انقلاب را «از ارزشمندترین قرآن‌های قدیمی»  دانست. به گزارش «فارس» این نهاد روسی افزوده است: قرآنی که رئیس جمهوری «پوتین» به جناب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران هدیه کرد، مربوط به دوره «مروان» آخرین خلیفه «بنی‌امیه» بود که والی «شام» به «سلطان سلیم عثمانی» هدیه کرده بود و بعدها پادشاه دیگر عثمانی نیز آن را به عباس میرزا نایب‌السلطنه قاجار اهدا کرد. عباس میرزا نیز در جنگ قاجار و روس به دلیل رشادت‌های والی «گنجه» این قرآن را به وی هدیه داد و در دوران شوروی سابق این قرآن به دستور استالین به موزه «آرمیتاژ» شهر «سن‌پترزبورگ» انتقال یافت و اکنون «پوتین» این قرآن را به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران هدیه کرد.

تکذیب مجروح شدن سردار سلیمانی در سوریه


سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد: «سرلشکر قاسم سلیمانی در سلامتی کامل پیگیر راهبرد آزادی قدس است.» به گزارش «تسنیم»،‌ در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر مجروح شدن سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در سوریه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه ضمن تکذیب این‌گونه اخبار، گفت: «برخلاف رؤیای باطل و آرزوهای شیطانی دشمنان امت اسلامی، سردار سلیمانی بحمدالله مصمم به پیگیری راهبرد آزادی قدس شریف است.»

آرژانتین توافق با ایران درباره «آمیا» را لغو می‌کند

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین اعلام کرد که توافق ایران و کشورش درباره بمبگذاری «آمیا» را لغو خواهد کرد. به گزارش «تسنیم» به نقل از پایگاه اسرائیلی «جی‌‌تی‌ای»، «مائوریسیو ماکری»، رئیس‌جمهوری تازه انتخاب شده آرژانتین اعلام کرد که توافق امضا شده میان کشورش و ایران مبنی بر تحقیقات مشترک درباره حمله سال 1994 به مرکز یهودی «آمیا» در «بوینوس آیرس» را مطابق با وعده انتخاباتی‌اش لغو خواهد کرد. «مائوریسیو ماکری» در اولین کنفرانس خبری خود پس از پیروزی در انتخابات گفت: «ما به کنگره پیشنهاد خواهیم داد که طبق وعده‌های انتخاباتی خود توافق با ایران را لغو کنیم.» «ماکری»، نامزد حزب مخالف دولت با تصاحب 4/51 درصد آرا موفق به شکست «دانیل اسکیولی»، متحد رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین شد که 6/48 درصد از آرا را تصاحب کرد.

حزب حامیان لاریجانی می‌آید


کاظم جلالی گفت: «تقاضای تأسیس حزب رهروان تا پایان هفته در وزارت کشور ثبت می‌شود.» نماینده شاهرود در مجلس در گفت‌وگو با «فارس» افزود: «کار ثبت تقاضای تأسیس حزب رهروان تا پایان هفته جاری در وزارت کشور انجام می‌شود و سایر مراحل کار را در این ارتباط باید در وزارت کشور پیگیری کرد.» وی ادامه داد: «اساسنامه حزب رهروان و اعضای هیأت مؤسس آن تدوین و تکمیل شده و کار آماده برای ارائه به وزارت کشور شده است.»

ربودن قایق ایرانی توسط دزدان دریایی سومالی


دزدان دریایی سومالی بار دیگر یک قایق ماهیگیری ایرانی را ربودند. به گزارش «ایسنا» به نقل از «رویترز»، مقامات و کارشناسان نیروی دریایی سومالی روز دوشنبه اعلام کردند دزدان دریایی در آب‌های این کشور یک قایق ماهیگیری را با 15 سرنشین ربوده‌اند که احتمالاً متعلق به ایران است. این قایق ماهیگیری عصر یکشنبه گذشته  در آب‌های شمال سومالی ربوده شده است و همه 15 سرنشین آن در اسارت دزدان دریایی قرار دارند. پیش از این نیز در ماه مارس دو قایق ماهیگیری ایرانی دیگر در سومالی ربوده شده‌اند که سرنشینان یکی از آنها توانستند در ماه اوت از دستان دزدان دریایی فرار کنند اما 26 سرنشین قایق دیگر هنوز اسیر دزدان دریایی هستند.


** آرمان

مجيدي فيلم حرم امام(ره) مي‌سازد

شنیده شد که مجيد مجيدي كارگردان سينماي ايران مستند حرم امام خميني(ره) را مي‌سازد. پارسينه نوشت؛ محمدعلي انصاري، دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني گفت: درباره ساخت حرم صدها ساعت نوار و اسناد قابل عرضه داريم؛ در اين راستا جلسه‌اي با مجيدي برگزار شده تا وي اسناد را در اختيار بگيرد و درباره حرم يك اثر مستند بسازد. ساختمان جديد حرم امام با انتقادات زيادي درباره اشرافي بودن آن مواجه شده است. 
 
دزديدن قايق ماهيگيري ايراني در سومالي

شنیده شد که خبرگزاري رويترز مدعي شد دزدان دريايي سومالي يك قايق ماهيگيري ايراني را ربودند. مقامات و كارشناسان نيروي دريايي سومالي اعلام كردند دزدان دريايي در آب‌هاي اين كشور يك قايق ماهيگيري را با 15 سرنشين ربوده‌اند كه احتمالا متعلق به ايران است. اين قايق ماهيگيري عصر روز يكشنبه در آب‌هاي شمال سومالي ربوده شده است و همه 15 سرنشين آن در حال حاضر در اسارت دزدان دريايي قرار دارند. پيش از اين نيز در ماه مارس دو قايق ماهيگيري ايراني ديگر در سومالي ربوده شده‌اند كه سرنشينان يكي از آنها توانستند در ماه اوت از دستان دزدان دريايي فرار كنند اما 26 سرنشين قايق ديگر هنوز اسير دزدان دريايي هستند. 
 
پيانو زدن پسر رسول خادم

شنیده شد که اركستر سمفونيك تهران و پوريا خادم فرزند رسول خادم پنجشنبه و جمعه اين هفته در تالار وحدت و همچنين در ليگ جهاني كشتي اجرا خواهند داشت. الف نوشت؛ پنجشنبه و جمعه هفته جاري اركستر سمفونيك تهران به رهبري علي رهبري اجراي برنامه خواهد پرداخت كه پوريا خادم فرزند رسول خادم قهرمان كشتي جهان و المپيك آهنگسازي و نوازندگي پيانو را بر عهده خواهد داشت. اجراي اركستر سمفونيك تهران پنجشنبه و جمعه هفته جاري در تالار وحدت خواهد بود. همچنين در ليگ جهاني كشتي آزاد قرار است با اجراي سرودجمهوري اسلامي ايران اركستر سمفونيك تهران در مراسم افتتاحيه اين رقابت‌ها حضور يابد. 
 
لب‌دوزي مهاجران ايراني پشت مرز يونان

شنیده شد که تعدادي از پناهجويان ايراني كه با موج پناهجويان خاورميانه‌اي عازم اروپا شده‌اند پشت درهاي بسته در مرز يونان و مقدونيه در اقدامي اعتراضي لب‌هاي خود را دوختند. عصرايران به نقل از سي‌ان‌ان نوشت؛ همزمان با گسيل موج هزاران پناهجو به سمت اروپا مهاجراني از ايران نيز به اين موج پيوسته و با عزيمت به تركيه از طريق درياي اژه به سمت جزاير يونان مي‌روند و از آنجا عازم كشورهايي چون آلمان يا سوئد مي‌شوند. غالب پناهجويان از كشورهايي چون سوريه، عراق و افغانستان هستند؛ اما در اين آنها برخي از ايراني‌ها نيز به چشم مي‌خورد. برخي كشورهاي اروپايي در سياست خود در جذب پناهجو تغييراتي داده‌اند و به ويژه پس از حملات تروريستي اخير به شهر پاريس بسياري از كشورهاي اروپايي از بيم ورود تروريست‌ها در جمع پناهجويان مرزهاي خود را بسته‌اند. 
 
تست گريم بازيگر نقش احمدي‌نژاد

شنیده شد که سامان مقدم كارگردان فيلم كمدي «نهنگ عنبر» به تازگي تصويري را در صفحه خود در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي قرار داده كه گويا تست گريمي بوده كه از سال‌هاي جواني محمود احمدي‌نژاد زده شده است. «سينماخبر» نوشت؛ مقدم بدون اشاره به ماجراي حضور شخصيت احمدي‌نژاد در «نهنگ عنبر» صرفا به تست گريم او اشاره كرده و اينكه اين تست گريم مربوط به بخش‌هايي از فيلم است كه در دهه 60 مي‌گذرد و البته حين فيلمبرداري حذف شده است. اما شنيده‌ها حكايت از آن دارند كه اين تست گريم مربوط به نماهايي از فيلم بوده كه «ارژنگ صنوبر» با بازي عطاران به جبهه مي‌رود و در آنجا با شخصي شبيه به احمدي‌نژاد روبه‌رو مي‌شود. سال‌ها بعد و وقتي محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور مي‌شود «ارژنگ» مدام به اين فكر مي‌كند كه شخصيتي شبيه به وي را كجا ديده است؟!
 
در اينستاگرام بابك زنجاني چه خبر است؟

شنیده شد که آن‌طور كه جست‌وجويي ساده در اينستاگرام نشان مي‌دهد، به نام بابك زنجاني صفحات متعددي وجود دارد كه بسياري از اين صفحات، جعلي است يا اينكه صاحبان اين صفحات از طرفداران اين متهم نفتي هستند. «اقتصادنيوز» نوشت؛ نگاهي به يكي از اين صفحات نشان از آن دارد كه فردي كه احتمالا از وكلاي زنجاني است، يك صفحه به نام او در اين شبكه اجتماعي راه‌اندازي كرده است و هر روز جزئيات تازه‌تري از پرونده او و دادگاهش را اعلام مي‌كند. زير يكي از اين عكس‌ها، هويت فرد اداره‌كننده صفحه بيشتر قابل درك است، چرا كه با عنوان «امروز موكلم...» شروع شده و داستان زنجاني را توضيح مي‌دهد. زنجاني پيش از اين در فيس‌بوك نيز خود را نشان داده بود، هر چند كه آنجا هم فردي صفحات او را مديريت مي‌كند. با اين حال به نظر مي‌رسد كه صفحات اينستاگرام او بيشتر از سوي نزديكانش مديريت مي‌شود. 
 
تجمع ساکنان «بن بست شیده» مقابل مجلس

شنیده شد که ساعت 11 صبح دیروز سه شنبه جمعی 600 نفره از متقاضیان مسکن از شرکت تعاونی هواپیمایی کشوری در اعتراض به واگذار نشدن واحدهای مسکونی و سکوت 10 ساله مدیرعامل شرکت مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تابناک  نوشت؛ یکی از معترضان این اقدام درباره این اعتراض گفت: شرکت تعاونی مسکن هواپیمای کشوری حدود 10 سال است از 3500 نفر مبلغ 200 میلیارد تومان برای ساخت واحدهای مسکونی پول گرفته اما تاکنون هیج واحدی واگذار نشده. پیشرفت کار در طول 10 سال 60 درصد و برخی صفر درصد بوده است. وی درباره عدم پاسخگویی مسئولان گفت: وزارت راه و مسئولان هواپیمایی کشور پاسخگوی ما نیستند. مدیرعامل این شرکت خود از کارمندان هواپیمایی کشوری و جزو نیروهای حراست هواپیمایی بوده و تاکنون به فردی پاسخگو نبوده است. به گفته این فرد  حسابرسی از وضعیت این شرکت هم انجام نشده است و متقاضیان 3500 نفری آن بخشی از پرسنل هواپیمایی کشوری، کارکنان سپاه، گمرک و پلیس فرودگاه و بخشی دیگر هم خرید آزاد هستند.
 
تکذیب خبر شناسایی پیکر رکن‌آبادی

شنیده شد که برادر غضنفر رکن‌آبادی با تکذیب خبر شناسایی پیکر برادرش، گفت: قرار بود امروز نتیجه آزمایش دی‌ ان‌ ای مشخص شود که تاکنون هیچ اعلامی از سوی رژیم سعودی نشده است. فارس نوشت؛ مرتضی رکن‌آبادی درباره پخش خبر شناسایی پیکر غضنفر رکن‌آبادی، گفت: گرچه این خبر در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است ولی خانواده رکن‌آبادی به هیچ وجه این خبر را تایید نمی‌کنند. وی افزود: هم‌اکنون دو تن از برادران غضنفر رکن‌آبادی و دختر وی در مکه برای انجام آزمایش‌های دی ان ای و دریافت نتایج آن حاضر هستند و طبق آخرین تماس ما با مکه هنوز هیچ اثری از برادرمان یافت نشده است. برادر غضنفر رکن‌آبادی گفت: برخی از اعضای خانواده ما چهارشنبه هفته قبل برای نمونه‌گیری دی‌ان‌ای به مکه رفتند و پنجشنبه آزمایش‌ها انجام شد و دولت سعودی قصد داشت اعلام نتایج را به دو هفته دیگر موکول کند، در صورتی‌که آزمایش دی‌ان‌ای اصلا زمان‌بر نیست. وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که کردیم قرار شد تا دوشنبه جواب بدهند که روز گذشته به بهانه خراب بودن دستگاه گفتند نتیجه را امروز اعلام می‌کنند که هنوز هیچ خبری از اعلام نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای نیست.

** شرق

سردار شریف: سردار سلیمانی در سلامتی کامل پیگیر  راهبرد آزادی قدس است


سپاه‌نیوز: در پی انتشار اخباری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر مجروح‌شدن سرلشکر «قاسم سلیمانی» در سوریه، سردار «رمضان شریف» مسئول روابط عمومی کل سپاه، ضمن تکذیب این‌گونه اخبار گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در سلامتی کامل به سر می‌برد و شاداب، پرانرژی و پرقدرت در حال کمک به مقاومت اسلامی سوریه و عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری است و اخبار مجروحیت ایشان را کذب و دروغی در راستای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و جبهه مقاومت می‌دانیم. او گفت: سردار سلیمانی در سلامتی کامل و در حال کمک به مقاومت اسلامی، پیگیر راهبرد آزادی قدس شریف است. 

آمادگی وزارت اطلاعات برای همکاری در  ریشه‌کنی تروریسم


پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات: حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در دیدار سرلشکر عباس ابراهیم، رئیس سرویس اطلاعات و امنیت سازمان «امن‌‌العام» لبنان، با تأکید بر اینکه تنها استفاده‌کننده از اقدامات تروریستی در منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی است، بر آمادگی کامل وزارت اطلاعات برای همکاری در زمینه ریشه‌کنی تروریسم در منطقه تأکید کرد. همچنین در این دیدار راه‌های همکاری بین دو سرویس برای مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری بررسی شد. طرفین ضمن اذعان بر نقش اسرائیل در هدایت گروه‌های تروریستی، نسبت به همکاری همه‌جانبه در جهت مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

ارتباط قلبی بین پوتین و مقام معظم رهبری


خبرگزاری بسیج: محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درخصوص اقدام رئیس‌جمهور روسیه بعد از ورود به ایران گفت: این اقدام پوتین در اصل حاکی از ارتباط  قلبی است که بین پوتین و مقام معظم رهبری از قبل برقرار شده است. رئیس‌جمهمور روسیه از آن جهت که احترامی ویژه برای مقام معظم رهبری قائل است، بحث تشریفات را کنار گذاشت و مستقیم خدمت ایشان رفت. او ادامه داد: در گذشته نیز رئیس‌جمهور روسیه در سفر به ایران صحبت‌هایی که با رهبر معظم انقلاب داشت فراتر از کارهای معمولی یا قراردادها و کارهای اداری بوده است؛ ازاین‌رو، او در دیدار با رهبر معظم انقلاب قرآنی را به ایشان هدیه کرد.

رهامی عضو هیأت‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شد


ایسنا: در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پس از سخنان و درخواست مرتضی حاجی، تغییراتی در کارگروه تعامل و رایزنی موردتوافق و تصویب قرار گرفت. بر این اساس حجت‌الاسلام محسن رهامی، دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، با نظر مساعد اعضا به عضویت در کارگروه تعامل و رایزنی درآمد و با پیشنهاد اعضای این گروه به‌عنوان رئیس کارگروه رایزنی و تعامل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتخاب شد.

انتقاد نماینده آبادان از حضور محافظان مرتضوی در دادگاه


شرق: حسین ‌دهدشتی، نماینده آبادان در جلسه علنی روز گذشته مجلس در تذکری، به وزیر کشور گفت: بعضا سخنرانی‌ها و تجمعات مجوزدار مورد‌اعتراض و حمله گروه‌هایی قرار می‌گیرد و نهایتا لغو می‌شود. وزارت کشور اگر توان ارائه و نظارت بر مجوز را دارد، باید بر آن ایستادگی کند و نشان دهد که قانون حاکم است نه زور. دهدشتی که به عنوان یکی از نمایندگان پیگیر پرونده زنجانی در دادگاه او حاضر می‌شود، همچنین تصریح کرد: در جلسات علنی دادگاه برای حضور خبرنگاران و حتی نمایندگان سختگیری‌هایی صورت می‌گیرد اما در جلسات غیرعلنی مانند دادگاه سعید مرتضوی، متهم بعضا با محافظ به دادگاه برده می‌شود.

ادعای رئیس‌جمهور جدید آرژانتین درباره لغو توافق‌ آمیا با ایران


ایسنا: رئیس‌جمهور جدید آرژانتین گفت که توافق‌نامه ایران و آرژانتین درباره تحقیق درمورد حمله به آمیا، مرکز یهودیان در بوینس‌آیرس، در سال ١٩٩٤ را لغو خواهد کرد. به نقل از روزنامه آرژانتینی، «بوینس آیرس هرالد»، «مائوریسیو ماکری»، رئیس‌جمهور جدید آرژانتین در نخستین کنفرانس خبری خود پس از انتخابش به عنوان ریاست‌جمهوری درباره تفاهم‌نامه ایران و آرژانتین در تحقیق درمورد حمله آمیا گفت:‌ «همان‌گونه که در تبلیغات انتخاباتی قول داده بودیم، ما از کنگره درخواست خواهیم کرد تا توافق با ایران را لغو کند». 



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • راکی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    تابنده هم بوده؟؟
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    من هم موافق مشرق هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس