روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات آخرین روزکاری را با تمرکز خبری - تحلیلی پیرامون افزایش سطح تقابل میان روسیه و ترکیه و اثرگذار آن بر روند عملیات‌های میدانی در سوریه و حضور حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

ذوق حامیان فتنه از اعلام آمادگی هاشمی برای انتخابات خبرگان/روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات آخرین روزکاری را با تمرکز خبری - تحلیلی پیرامون افزایش سطح تقابل میان روسیه و ترکیه و اثرگذار آن بر روند عملیات‌های میدانی در سوریه و حضور حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری آغاز کردند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. سخنان رییس‌جمهور پیرامون حمله ترکیه به جنگنده روس و توصیه به خویشتن‌داری هر دو کشور

2. انتخاب اعضای شورای نظارت بر «برجام»

3. معرفی میلیارد فراری دیگر به کانادا

4. بازتاب بر ماجرای امحاء سیب‌زمینی در استان فارس

5. توصیه‌های انتخاباتی افراد نیمه‌پنهان اصلاحات مانند نوری برای حفظ وحدت اصلاح‌طلبان

6. هشدار به اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم توجه به ویژگی‌های رأی‌دهی حاکم بر رفتار مردم در حوزه‌های انتخابیه شهرهای کوچک

7. بازتاب سخنگوی فرماندهی سایبری سپاه پاسداران مبنی بر این که: «کسانی که احساس می‌کنند توانسته‌اند خیانت‌های خود به ملت را پنهان کنند، بگویم که قطعاً سایر همکاران بهنود در رسانه‌های داخلی نیز در امان نیستند؛ آسیاب به نوبت!»

8. از منظر اصلاح‌طلبان رفتار نمایندگانی که به طرح‌های سهام عدالت، مسکن مهر و قانون هدفمندی یارانه‌ها یا اخیراً تعیین حقوق ماهیانه برای افراد کم درآمد جامعه رأی مثبت دادند؛ فقط و فقط برای تظاهر به «مردمی‌بودن» شکل گرفته است.

· جمعیت رهروان ولایت؛ اصول‌گرایانی متفاوت

ذوق حامیان فتنه از اعلام آمادگی هاشمی برای انتخابات خبرگان/حامیان علی لاریجانی در بهارستان خواهان حضور در رقابت‌های سیاسی کشور در قالب حزبی سیاسی بودند اما در کش‌وقوس بررسی‌های برجام حضور آنان رنگ باخت و حتی شنیده‌های از اختلاف میان کاظم جلالی و محمد رضا باهنر خبر می‌داد.

حالا خبر از «جمعیت» رهروان ولایت می‌آید؛ خبری که یکی از اعضا تأیید و دیگری رد می‌کند اما آنچه اهمیت دارد حضور افرادی مانند حجت‌الاسلام اکرمی و حمیدرضا کاتوزیان در میان اعضای اصلی است. روزنامه آرمان‌امروز در معرفی این جمعیت آنان را اصولگرایانی متفاوت می‌داند و در همین راستا نوشت: «اصولگرایان رهروان ولایت این روزها به عنوان اصولگرایان میانه‌رویی شناخته می‌شوند که مواضعشان گاه با مواضع اصلاح طلبان تاحدودی همپوشانی دارد.»

اما در تحلیل چگونگی حضور این جمعیت در کارزار رقابت بهارستان روزنامه شرق از پیوند سیاسی میان این افراد با حامیان‌دولت خبر می‌دهد؛ اتفاقی که برای اصلاح‌طلبان خبر ناراحت‌کننده است و ارکان لیست مشترک اصلاح‌طلبان و دولت را به لرزه در می‌آورد و گروه سیاسی این روزنامه نوشت: «با این توصیف، حالا می‌توان با درنظرگرفتن مجموعه صفات اعضای تشکل منتسب به لاریجانی، درباره ائتلاف از پیش شکل‌گرفته دولت روحانی با این بخش از جناح راست به طور جدی‌تر سخن گفت. بخشی که حالا ائتلافش با دولت روحانی، بیش از آنکه به عنوان بازگشت روحانی به جناح راست تفسیر شود، القاکننده حرکت بخش وسیعی از راست‌های سنتی به اردوگاه اعتدال، یعنی جایی نزدیک اصلاح‌طلبان است. چنانکه گمانه‌زنی‌ها بیان می‌کنند، اگر این حرکت در نهایت با حمایت ناطق نوری نیز همراه شود، آنگاه باید تولد این جمعیت را به عنوان برادر جدید حزب کارگزاران، در جایی بین راست و چپ سنتی نظاره‌گر باشیم.»

· ماه انتخاباتی خانواده هاشمی رفسنجانی / آخرین خاطره هاشمی از امام خمینی تا این لحظه

اسفند ماهی سرنوشت‌ساز برای خانواده حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی است؛ پدر، پسر و دختران «تصمیم» حضوری خانوادگی در انتخابات دارند؛ پدر خواهان ریاست مجلس خبرگان است، آرزوی که چند سال است او را ناآرام کرده است و فرزندان سودای صندلی سبز بهارستان را دارند و از درخواست‌های مردمی! برای حضورشان در انتخابات روایت می‌کنند.

ذوق حامیان فتنه از اعلام آمادگی هاشمی برای انتخابات خبرگان/هاشمی رفسنجانی در آخرین خاطره خود از امام خمینی (ره) تا این لحظه به نقل از روزنامه ایران گفت: «پس از بحث‌های فراوان، من پیشنهاد کردم که اجازه دهید به عنوان جانشین شما و فرمانده جنگ، آتش بس را بپذیرم و شما به عنوان رهبر عالی نظام، مرا محاکمه کنید و امام با لبخندی تلخ، فرمودند: این نمی‌شود. هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که «پس ازآن جلسه، احمد آقا اطلاع دادند که امام می‌گویند، من خودم ختم جنگ را اعلام می‌کنم» به نامه تاریخی امام وتعبیر «جام زهر» اشاره کرد وگفت: پس از پایان جنگ و اتفاقاتی که به نفع ایران افتاده بود، امام می‌فرمودند: تلخی آن جام زهر الان برای من و مردم ایران شیرین است.»

وی سپس به صورت تلویحی از حضورش در انتخابات خبر داد و اظهار داشت: «یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و شرایط اجرا و نظارت باید به گونه‌ای باشد که امید مردم را تقویت و جامعه را برای خلق یک حماسه سیاسی دیگر تشویق نماید و من هم ان‌شاءالله می‌آیم.»

· نفوذ حربه برای حمله به دولت است! / نفوذ تاریخ مصرف دارد!

گروه سیاسی مشرق پیش از این به گردآوری سخنان دولتمردان و اصلاح‌طلب پیرامون نفوذ اقدام کرد؛ به به نظر می‌رسد که در وارونه نمایی از پروژه نفوذ دشمن در ارکان کشور فعالان سیاسی و رسانه‌های اصلاح‌طلب خواهان آدرس غلط از «نفوذ» برای افکار عمومی هستند؛ این تصویرسازی وارونه از نفوذ دشمن در محورهای ذیل دسته‌بندی می‌شود:

1. مقابله با نفوذ دشمن در سطح عملیاتی به جدال سیاسی - جناحی بدل شده است.

2. روندی برای تهدیدآمیز برای پیگیری اهداف دولت یازدهم آغاز شده است. (تکرار حاکمیت دوگانه)

3. شرایط برای نقد به ارکان نظام با استفاده از این واژه کاهش می‌یابد.

4. امکان وقوع نفوذ در بدنه نهادهای انقلابی بیشتر است.

5. پیگیری مقوله نفوذ از سوی نهادهای مختلف باعث اختلاف در بدنه اجتماعی کشور خواهد شد.

6. مقابله با نفوذ را به منزله مقابله با ارتباط با کشورهای جهان معنا دهی می‌کنند.

ذوق حامیان فتنه از اعلام آمادگی هاشمی برای انتخابات خبرگان/در همین محورها محمد رضا خباز استاندار جدید سمنان و از اعضای حزب اعتماد ملی در همین راستا به روزنامه آرمان‌ امروز گفت: «کسانی که با برجام مخالفت می‌کنند نماینده چهارده درصد از مردم و یک طیف خاص هستند و نماینده اکثریت مردم نیستند و نباید سخن خود را به عنوان مطالبه مردم بیان کنند. متاسفانه واژه «نفوذ» به یک حربه برای هجمه علیه دولت تبدیل شده است. به نظر بنده واژه «نفوذ» نیز برای مدتی تاریخ مصرف خواهد داشت و تندروها پس از مدتی با حربه جدیدی به صحنه خواهند آمد و دولت را تحت فشار قرار خواهند داد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    آفرین هاشمی
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    هاشمی باز هوس ردصلاحیت شدن کرده؟؟
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی داره خودش مسخره مردم میکنه
  • ناشناس ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    بازهم احساس تکلیف !! و بازهم شکستی دیگر در انتخابات برایشان رقم خواهد خورد .
  • یاسمین ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    دوست عزیز مردم هاشمی را دوست دارند فقط با رد صلاحیت می توانید جلو ایشان را بگیرید
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    فکر نکنم دوست داشته باشن
  • سیری ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    درود بر هاشمی.اگر رد صلاحیت نشده بود الان ریس جمهور بود.
  • ناشناس ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    حالا آقای هاشمی بایدبگویندبه شرط حیات شرکت خواهم کرد.شایدزنده نباشند
  • لیلی ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    مردم؟؟!!!! ما از خدامونه ردصلاحیت نشه تا شما معنی مردم و رای مردم رو متوجه بشید عزیزم هرچند که شما حامیان فتنه و هوچیگری هرجا رای نداشته باشید راهکار دیگه ای به اسم "بریزید تو خیابون" رو کلید میزنید اینم فرهنگ طرفداران ایشونه دیگه !! وقتی اساتید محترم و خیلی خیلی محترم!! مثل فائزه و مهدی و عفت خانم دارید غم ندارید!
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    مگر اینکه مردم حافظه شون ضعیف شده باشه
  • بدرالدین ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    یاسمین جان در انتخابات مجلس ددقیقا یادم نیست درست اون کدام دوره زمانی که هنوز آقای هاشمی برو بیایی داشتند همراه با دخترشان فائزه خانم در انتخابات مجلس بعنوان نماینده مردم تهران شرکت کرده بودند که رای لازمه را نیاورده بودند و با این ترفند که دختر خانمش انجام داد مبنی بر هر رایی که فقط نوشته هاشمی مال پدرش هست ایشون تونستند بعنوان 32 نماینده تهران انتخاب شدند که بعدا برای اینکه آبرو ریزی نشه کناره گیری کردند حالا شما از کجا اینقدر مطمئنی که ایشون رای می آورند نمی دونم ولی بنده مطمئنم که آقای هاشمی خودش رو سبک نکنه و کاندید نشه که بلای مجلس و انتخابات ریاست جمهوری سرش نیاد چون مردم دیگه چشم بسته به هیچکی رای نمی دهند مخصوصا به آقای هاشمی و منتسبان به ایشون و باندشون .
  • سعید ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    هاشمی رفوزه فتنه 88است حضورش ادامه فتنه تعبیرمیشود. شک نکنید
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    نمیدونم منظورت از مردم همون عوامله فتنه هستند دیگه!!!؟
  • hadi ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    هاشمی دیگه سوخته.فقط یه اسم مونده ازش که اونم با خاطره گویی داره کم کم محو میشه.
  • اهوازی ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    هاشمی رد صلاحیت میشه.سواد دینی هم نداره.
  • hossain از قزوین ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    وابسته ایشان که شیخ فتنه ی استان ماست، سن شناسنامه‌ای خود را بنحوی کاهش داده که در 11سالگی دارای فرزند بوده‌است!!! از شکست خورندگان انتخابات قبل نیز میباشد!!! امید است ردصلاحیت بشه.
  • مریم سادات ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    امان امان از فتنه بزرگ دوره نفوذ !!!
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    سر فتنه بزرگ نفوزه
  • ناشناس ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ایکاش ایشان کمی هم بفکر آخرت خود بود و از دنیا دست میکشید .
  • ناشناس ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    به قول دکتر حداد عادل : فتنه 88 فتنه اکــبـــر بود .
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    پیرمرد بازنشسته پولدار!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    استاد تورم ٤٨در صدي و فاصله طبقاتي بنيان سوز براي چه مياد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهماندار هواپیما ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    خودشیفتگی هم حدی دارد
  • نادر ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    سر پیری معرکه گیری آخه تا کی؟حاج آقا خوب نیست به دیگرانی که گمنام مانده اند ولی آدمهای توانمندی هستند فرصت عرض اندام داده شود ؟اینهمه پخالت یاهمون بخل برای چیست ؟تو را به خدا دیگه ولمون کن بذار هوای تازه بیاد .ازخدمات قبلی شما در زمان خودش متشکر شده ایم
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    هاشمی این مرد شکستهای انتخاباتی می اید!!!!!!!!!!!!!!!
  • میروسلاوا ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق جان تو چرا میسوزی!شما که بدت نمیاد چون شمام کاسب فتنه ای!!!!!!
  • افشین تهران ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی مردم دوستدارند جیبشان را بزنند.
  • افشین تهران ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    از جناب خباز نماینده گذشته کاشمر که در دوره قبل رای نیاورد و مردم شهر خودش به اون اعتماد نکردن چه انتظاری دارید؟؟؟تندروها!!!کی به کی میگه تند رو!!!نفوذ و معنای ان چندان سخت نیست مردم عامی هم ان را درک کردند اما شما حتما منافع دارید که معنای ان را درک نمیکنید.اگر درتمام این سالها کار درستی برای خانه دارشدن مردم اجرا شده باشد همین مسکن مهر است با تمام ایراداتی که دارد نامیدان را امیدوار کرد که شما فاتحه ان را خواندید و مثل اینکه این چندرغاز یارانه هم شده برای شما دردسر و امید دارید که بریز و بپاشهای خودتان را با ان کامل کنید. والا دادن پول مردم به خود مردم که اینقدر منت گذاشتن ندارد و البته فرزندان هاشمی که سرداران!!فتنه هستند اگر تایید صلاحیت شوند واقعا باید تاسف خورد به حال مسئولین امر و البته ما خاطره های زیادی هم خواندیم و هم شنیدیم از رفتن به سد لتیان در روز تاسوعا و اسکی روی اب رفتن گرفته تا این فداکاریها!!!!!مشرق باز هم سانسور نکنی دادا.
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    شما که انقدر مطمئن هستید رای نمیاره بزارین بیاد اصلاً حالا که اینقدر مطمئن میگید رفوزه میشه 100% و قاطعانه میگید بزارید همین مردم بهش بگن نمیخوانش نه شما بزارید مردم بگن کی رفوزه هست کی نیست پس ترس از اومدنش نداشته باشید بزارید بیاد ردش نکنید.
  • صفایی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    شهوت قدرت شهوتی است که اگر انسان گرفتار آن شد تنها با مرگ وی تمام خواهد شد
  • ناشناس ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    خدا رو شکر رد صلاحیت شد وگرنه رای نمیاورد و فتنه جدیدی رقم میخورد .
  • بدرالدین ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    خوب آقای عزیز ناشناس ما هم میگوییم بیاد از خدامونم هستش که بیاد اما اگه اومد و رای نیاورد و واقعا 100 درصد رفوزه ورد شد اونوقت شما و امثالهم باز چیز جدیدی دبه نمیکنید ؟ یا خیلی جوان هستید و از دوران طلایی ریاست جمهوری و ریاست مجلسی ایشون چیزی نمی دونید آخه می دونی چیه پیه این آقا و دارو دسته اش همین حالا هم به تن ملت خورده خیلی چرب بوده بخاطر همین با اطمینان میگم ایشون و باندشون دیگه رای نخواهند آورد .
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    منفی هارو دریاب
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    احسنت عالی بود
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    برو بخواب عمو
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    کسی ترس نداره مملکت قانون داره هر کسی که نمیتونه بشه کاندید منم دلم میخواد کاندید بشم
  • مصطفی ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    جناب بدر الدین عزیز اون انتخابات مجلس ششم بود در 29 بهمن 78 . ضمنا در آن انتخابات دکتر حداد عادل نفر 45 تهران شد.
  • میروسلاوا ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق جان تو چرا میسوزی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس