کد خبر 498700
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، متقاضیان سفر به کربلای معلی برای حضور در آیین اربعین تا پایان وقت اداری روز سه شنبه هفته جاری برای ثبت نام در سامانه سماح و اعزام فرصت دارند.

به گزارش مشرق، محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و سوءاستفاده افراد سودجو، متقاضیان اعزام به اربعین حسینی فقط باید از طریق سامانه سماح در دفاتر مجوز دار از سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر از مشتاقان اباعبدالحسین (ع) از طریق این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 850 هزار نفر مدارک قانونی خود را برای اقدامات بعدی تحویل این دفاتر داده اند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیانی که تا امروز(شنبه) نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند باید در کمتر از 48 ساعت مدارک خود را ارائه داده و بقیه افرادی که تا روز سه شنبه هفته جاری اقدام به ثبت نام می کنند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه برای ارائه مدارک فرصت خواهند داشت.

نظافتی با تاکید بر اینکه فرصت ثبت نام تمدید نخواهد شد و تاکنون بیش از 50 هزار ویزای جعلی توسط کلاهبرداران صادر شده، ادامه داد: از این تعداد حدود 15 هزار ویزا جعلی بین متقاضیان اعزام به اربعین حسینی توزیع شده که دارندگان اینگونه ویزاها در روزهای آتی بطور قطع دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 2200 دفتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت کار ثبت نام و دیگر امورات متقاضیان اعزام به اربعین حسینی را به انجام می رسانند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 345 هزار ویزا برای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح صادر شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین درمورد اعزام نیروهای ستادی و غیره به عراق گفت: حدود 200 نیروی ستادی در تمامی زمینه ها برای کمک به ستاد اربعین مستقر در خوزستان، ایلام و عراق اعزام شده اند.

به گفته ویف پیش بینی می شود با توجه به استقبال مردم، بیش از دو میلیون نفر ایرانی برای حضور در آیین اربعین به عراق سفر کنند.

براساس آمارهای مسئولان سازمان حج و زیارت سال گذشته(1393) حدود یک و نیم میلیون نفر برای حضور در آیین اربعین به عراق سفر کردند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس