کد خبر 499920
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت سامانه سماح که از سوی سازمان حج و زیارت راه‌اندازی شده است، گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این سامانه تا امروز سه‌شنبه است و متقاضیان دریافت ویزای اربعین با ثبت نام در این سامانه می‌توانند برای دریافت راحت‌تر ویزای خود اقدام کنند

 به گزارش مشرق، محمد بابایی درباره اینکه آیا خارج از این سامانه نیز می‌توان نسبت به اخذ ویزای کشور عراق اقدام کرد یا خیر، نیز گفت: افرادی که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به سفارت نسبت به اخذ ویزای خود اقدام کنند اما بهترین شیوه ثبت نام از طریق این سامانه است. چرا که در این روش دیگر معطلی چند ساعته مقابل در سفارتخانه‌ و ... وجود نخواهد داشت.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره استقرار گیت‌ در پایانه‌های مرزی و نحوه خروج از کشور نیز گفت: از میان 96 گیت نصب شده در مرزها بیش از 30 دستگاه آن از نوع گیت‌های استقراری است و مابقی ثابت است.ضمن اینکه امکان خروج از مرز در این ایام به شکل شبانه‌روزی انجام می‌شود و روند کنترل مدارک نیز تسریع شده است.

بابایی درباره هرینه صدور گذرنامه نیز گفت: متقاضیان باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و درخواست خود برای دریافت گذرنامه را ارائه دهند. این روند در مجموع هزینه‌های حدود 130 هزار تومان برای متقاضی خواهد داشت و گرچه ممکن است در حد چند هزار تومان این رقم کم یا زیاد شود، اما رقم‌های بیشتر از آن رقم های نادرستی است که نباید پرداخت شود.

وی همچنین از زائران خواست تا در زمان مناسب نسبت به دریافت گذرنامه معتبر خود اقدام کرده و گمان نکنند که امکان سفر بدون گذرنامه برایشان وجود خواهد داشت، چرا که سخت‌گیری‌هایی از این جهت در دو کشور ایران و عراق وجود دارد.

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس