یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: دشمنان آمریکا چون ایران و کره شمالی حال می‌توانند به مدد چین به نمونه جنگنده پیشرفته اف ۳۵ ایالات متحده دست یابند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «دیلی استار» در گزارشی نوشت: بعد از بیرون آمدن جنگنده چینی نسل پنجم «شنیانگ اف سی 31 فالکون» برگرفته از «اف 35» ساخت آمریکا حال دشمنان ایالات متحده چون ایران، کره شمالی و چین موفق در به دست آوردن یک جنگنده پنهان کار می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، نمونه مشابه جنگنده اف 35 آمریکا برای فروش در نمایشگاه اخیر هوایی دبی به عرضه گذاشته شد.این در حالی است که مقام‌های آمریکایی بر این باورند این جنگنده رادار گریز چینی نمونه‌ای از جنگنده اف 35 است که هکرهای چینی طراحی فوق سری آن‌را از راه دستبرد اینترنتی به دست آوردند.

دیلی‌استار: نمونه مشابه جنگنده اف ۳۵ آمریکا در خدمت ایران، چین و کره شمالی/ پایگاه موشکی ایران یک نمایش قدرت مرگبار بود+فیلم

نمایی از شنیانگ

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی چین اینک در حال مذاکره برای خرید این جنگنده‌ها از شرکت تولید کننده آن است و بنابر روایت‌هایی ایران و پاکستان نیز سفارش این جنگنده را مد نظر دارند.

جت چینی (AKA J-31) یا همان شنیانگ سقف سرعتی برابر با 1.8 ماخ دارد و مجهز به 4 موشک هوا به هوا هدایت شونده است. شرکت سازنده این محصول مدعی است که این جنگنده قادر است اف 35 را در نبرد هوایی (dog fight) شکست دهد.

«لین زومینگ» رییس سازمان صنایع هوا فضای چین در این باره گفت: «وقتی شنیانگ پرواز کند، آشکارا اف 35  را مغلوب خواهد ساخت.»

نشریه انگیسی نوشت: شنیانگ اف سی 31 اولین جنگنده پنهان کاری خواهد بود که در دسترس کشورهایی قرار می‌گیرد که در محدودیت‌های صادراتی (فهرست سیاه) قرار دارند یا قادر به خرید اف 35 هشتاد و پنج میلیون پوندی شرکت «لاکهید مارتین» نیستند. آمریکا ، تنها ابرقدرت جهانی بعد از خاتمه جنگ سرد حال با رقبایی چون چین و روسیه مواجه شده است. این در حالی است که چین بعد از حضور ناوهای جنگی آمریکا به نزدیکی دریای جنوبی چین جنگ با این کشور را اجتناب ناپذیر دانسته است.

دیلی استار در گزارشی دیگر به «شهر موشکی ایران» پرداخت و ضمن «خوف آور» نامیدن شهر موشکی ایران نوشت: پایگاه موشکی ایران در عمق بیش از 1600 پایی زمین قرار دارد ، مکانی که شبیه کمینگاه‌ یکی از سریال‌های «جیمز باند» می‌باشد.

این روزنامه نوشت: تصاویر نمایش درآمده از تلویزیون ایران تنها یکی از مکان‌های مخفی در زیر کوهستان‌های این کشور بود و سپاه ایران در هشداری اعلام کرد که آمادگی دارد در چند دقیقه از شهر موشکی خود علیه دشمنانش استفاده کند.

شهر موشکی با ابهت ایران

دیلی استار در خاتمه با اشاره به مشخصات موشک های ایران و سخنان مقام‌های ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت:  اقدام اخیر جمهوری اسلامی در رونمایی از پایگاه موشکی نمایش قدرت آتش کشنده ایران همزمان با استقرار صدها نیروی ایرانی و پیوستن به روسیه در سوریه در حمایت از حکومت «بشار اسد» بود مکانی‌که ایران و روسیه از یک سو و آمریکا و ائتلافش که انگلیس نیز شامل آن می‌شود در طرف دیگر قضیه هستند و بیم آن می‌رود که وقوع درگیری بین طرف‌های درگیر منجر به جنگ جهانی سوم شود.

*افزایش توانمندی قابلیت‌های نظامی بومی ایران با وجود تحریم‌ها

ماهنامه تخصصی ارتش آمریکا نیز اخیرا در گزارشی به رشد صنایع نظامی ایران در ساخت تجهیزات و قطعات نظامی و وجود مشتریان خارجی برای خرید آنها اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ماهنامه  مذکور در گزارشی نوشت: جمهوری اسلامی ایران حتی در سایه تحریم‌ها نیز بر افزایش قابلیت‌های نظامی بومی خود تاکید داشته است. بسیاری از بخش‌های صنایع نظامی ایران ازسوی شرکت‌های وابسته به قرارگاه «خاتم الانبیا» شاخه اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می‌شوند.

بر اساس این گزارش، با این‌که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی ایران را از واردات جنگ افزارهای نظامی باز داشت، اما این موجب عدم توسعه بخش نظامی داخلی و حتی واردات سلاح از سوی این کشور نشد.

البته بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا در 20 جولای 2015 تصویب و جایگزین قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت بر ایران و صنایع نظامی این کشور شد، تصمیم گرفته شد اختلاف‌های گذشته در رابطه با ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران کنار گذاشته شوند.

دیلی‌استار: نمونه مشابه جنگنده اف ۳۵ آمریکا در خدمت ایران، چین و کره شمالی/ پایگاه موشکی ایران یک نمایش قدرت مرگبار بود+فیلم

عکس ماهنامه ارتش آمریکا در زمینه صادرات نظامی ایران

ماهنامه فوق نوشت: با رفع بسیاری از تحریم‌ها حال صنایع نظامی ایران در پی پیوستن به بازار بین‌المللی برای حمایت از متحدان بالقوه و نیز بدست آوردن درآمد بیشتر است. همچنین شرکت‌های ایرانی با شتاب در پی ایجاد رابطه جدید به ویژه با کشورهای در حال توسعه هستند. به طوری که حضور ایران در نمایشگاه‌های صادرات تسلیحات با حضور کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق و عقد قرارداد با آن‌ها مبین حمایت روسیه از این عملکرد ایران است.

این ماهنامه در خاتمه با اشاره به بخشی از توانمندی صادرات تسلیحات ایران نوشت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و فرانسه در دهه‌های گذشته دوربین‌های دید در شب را به ایران صادر می‌کردند و البته این بر  اساس برنامه سازمان ملل متحد برای مبارزه این کشور با قاچاقچیان مواد مخدر بود اما شرکت‌های ایرانی در اقدامی جالب توجه حال این فن آوری را خود صادر می‌کنند به طوری که «ایمان سالاری» رییس صنایع هوا، فضای ایران  در سخنانی با اشاره به حضور کشورش در نمایشگاه تسلیحاتی «ماکس 2015» در روسیه به مشتریان آسیایی، آفریقایی و کشورهای مشترک المنافع در زمینه  تقاضای خرید دوربین‌های دید در شب ساخت ایران اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    الله تعالی : «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» (انفال- 60) معنی : ( آماده کنید تا جاییکه می توانید نیرو و امکانات برای مقابله با آنان(کفار و دشمنان)؛ تا بترسانید به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خودتان را ) ««« رسول خدا(صلي الله عليه و آله و سلم) آيه شريفه «وَ أعِدُّوا لَهُم مَاستَطَعتُم مِن قُوَّةٍ...؛ هر چه در توان داريد از نيرو و اسب هاي آماده بسيج کنيد...» در تفسير «قُوّة» فرمودند: قوّه يعني تيراندازي. رسول خدا(صلي الله عليه و آله و سلم) فرمودند: «محبوب ترين سرگرمي (بندگان) نزد خداي متعال اسب سواري و تيراندازي است» و نيز فرمودند: «کسي که تيراندازي را ياد بگيرد و سپس از روي بي علاقگي آن را رها کند کفران نعمت کرده است». و نيز در فرمايش ديگري فرمود: «... بدانيد خداي عز وجل به سبب يک تير صد نفر را به بهشت مي برد: کسي آن را بسازد و کسي که آن را براي مجاهدان خريداري کند و کسي که آن را در راه خدا پرتاب کند» (محمدي ری شهری، محمد، ميزان الحکمه، ج 5، ص 2138. ) »»»
  • شهرام ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 1
    جنگنده فقط جنگنده های روسی البته با این شرایطی که داریم روسیه در این ضمینه با تجربه تر از چین است به نظر من محبوب ترین جنگنده در نزد ما ایرانیان جنگنده ی سوخو 35 است.
  • نصیر ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    کشورهای غربی دست و پا می زنن که تحریم نظامی ایران حفظ بشه تا صنایع نظامی ایران صادر کننده نشن و همیشه کوچک بمانند
  • افشین تهران ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    درسته که سوخو35 خوبه ولی با نسل 5که فاصله داره.ما در نیروی هوایی نیاز به جنگنده پشتیبانی نزدیک داریم که بهترین گزینه سوخو39 هستکه بروز شده سوخو25هست.بمب افکن ضربتی نیاز داریم که سوخو 34بهترین گزینه هست.یک رهگیر قدرتمند نیاز داریم که میگ31ام بی با موشکهای قدرتمند مخصوص خودش بهترین هست.و به یک جنگنده برتی هوایی نیاز داریم که اگه پول باشه بهترین گزینه سوخو35و یا سوخو 30هست و اگه پول کمتری بخواهیم بدیم باید از میگ 35و یا جی10چین استفاده کنیم.اما گذشته از نازهای روسیه این نوسازی نیاز به بودجه ای در حد 30تا50میلیارد دلار نیاز داره که رویایی هست.با یک دهم این مبلغ میشه هزاران موشک با بردهای گوناگون ساخت که قدرت اتش ما رو چند برابر میکنه.انشالله روزی خودمون بسازیم و مثل موشک احتیاجاتمون رو براورده کنیم.
  • افشین تهران ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    کاملا درسته اما ایران اگه فقط به کشورهای دوست و دیگر کشورهای تحریم شده و بعضی کشورهای افریقایی و امریکای لاتین صادراتش رو انجام بده تیر اینها به سنگ میخوره.البته باید کیفیت و گوناگونی بیشتری ایجاد کنیم تا محصولات جذابتری داشته باشیم.
  • افشین تهران ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    1 0
    نباید به تعریفهای اینها خودمونو گم کنیم و نباید خودمون رو کوچک ببینیم.در عرصه دفاعی هر جاییکه سرمایه گذاری شده ما به نتیجه رسیدیم .وجود امنیت واجبتر از نان شب هست چرا که بی امنیت هیچکاری انجام نمیشه.بی امنیت نه اقتصادی هست و نه صنعتی و نه سیاست درستی.من فکر میکنم که واجبترین عرصه الان سرمایه گذاری روی پدافند هوایی هست و بعد نیروی هوایی و زرهی.موشکی هم که راه خودش رو پیدا کرده و خوشبختانه در حال پیشرفت همیشگی هست.نیروی دریایی هم در صنعت مسیر خودش رو پیدا کرده و نمونه های ساخته شده در ان همیشه در حال پیشرفت هست.در صنایع الکترونیک هم صا ایران در حال براورده کردن نیازهای همه نیروهای مسلح هست و از پتانسیل خوبی برخورداره اما همه اینها نیاز به بودجه و سرمایه گذاری دارند.اینکه ما افتخار کنیم که بودجه نظامیمان کمتر از همه کشورهای منطقه هست کار بسیار اشتباهی هست اونم نسبت به تهدیداتی که داریم.رشد صنعت نظامی باعث رشد باقی صنایع میشه و این الگو در تمام کشورهای پیشرفته جواب داده.
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    امنیت و اقتصاد دو بال پرواز توسعه ایران است. هر دو همزمان باید با هم رشد کنند و گرنه صعود و پیشرفت میسر نخواهد شد.
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    زنده باد ایران
  • مختار ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    این همون قاهر اف 313 نیست؟!!
  • محمد ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    خلاقیت حاصل تخیلات ذهنی بشر در طول تاریخ بود در شرایط فعلی تسلط ما بر تکنولوژی پیچیه موشکی میتواند ما را در این حوزه بسیار بازدارنده نمایان نماید و انواع موشک مثل : موشک امدادی ؛ موشک شناسایی ؛ موشک فریبنده ؛ موشک بارانی ؛ موشک صوتی ؛موشک هواپیمایی؛ ....ساخت هر کدام از این نوع موشکها کاربردهای عجیبی دارد که قدرت زیادی به کشور دارنده ان خواهد داد مثلا ایا بتوان در اینده از موشک به عنوان هواپیما جنگی استفاده نمود ...تا با سرعت برق اسا به دشمن حمله نمود ......یا با موشک صوتی چنان رعب و وحشتی در دل دشمن ایجاد کرد .....
  • محمد مسلم ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    با توحه به قدرت بالای نیروهای هوایی وپدافندهوایی آمریکا فرانسه بریتانیا اسرائیل عربستان وترکیه فقط هواپیماهی نسل5 قادر به اجرای عملیات خواهندبود بهتره ایران برای اطمینان با هر دو کشور روسیه وچین همکاری کنه البته برای خارج شدن از تیررس دشمن ایران باید هواپیماهاش را به موشکهای کروز دور برد مثل سومار مجهز کنه(سوخو24وفانتوم) یا هواپیماهای مناسب نهیه کند(سوخو34وسوخو30)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس