وبگاه آمریکایی مدعی شد که ارتش آمریکا قصد دارد با ایجاد پایگاهی برای ساخت و استقرار پهپادهای پیشرفته در امارات، ایران و تحرکات آن در منطقه را زیر نظر داشته باشد.

به گزارش مشرق، وبگاه آمریکایی «وار ایز بورینگ» در مطلبی با اشاره به اقدام‌های خطرناک قایق‌های تندرو  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه در یک ماه گذشته در خلیج فارس و تهدید علیه کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس نوشت: یگان مهندسی ارتش آمریکا به طور رسمی اعلام کرده‌ که در پی یک پیمانکار برای ساخت تاسیسات جدید برای نیروی دریایی آمریکا در زمینه تولید پهپاد «تریتون - MQ-4C» در پایگاه هوایی الظفره در امارات متحده عربی است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ماه جولای سال جاری  در همین رابطه برای نخستین بار پیشنهاد این پروژه را منتشر ساخت. گفته می‌شود که نیروی هوایی آمریکا کار ساخت این تاسیسات را در منطقه‌ای که اینک سوخت‌رسان‌های هوایی از آن استفاده می‌کنند، بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، پهپاد تریتون ساخت شرکت «نورث گروپ» بدون نیاز به سوختگیری هوایی قادر است در مسافتی برابر با 8200 مایل و ارتفاع پروازی بیش از شصت هزار پا پرواز کند. این پهپاد می‌تواند با بیشینه سرعت نزدیک به 360 مایل در ساعت در هر ماموریت تا سی ساعت در آسمان باشد.

پهپاد تریتون مجهز به دوربین‌ها و رادارهای قدرتمند برای یافتن و رصد کشتی‌ها در دریا و هدف‌های بالقوه در زمین است. این پهپادها همچنین گیرنده‌های رادیویی دارند که امواج سامانه‌های شناسایی و ردیابی کشتی‌های تجاری را دریافت می‌کند.

آمریکا با پهپاد «تریتون- MQ4» مستقر در امارات، حرکات ایران را زیر نظر می‌گیرد
تصویر ماهواره‌ی از پایگاه الظفره امارات

 این وبگاه آمریکایی نوشت: نیروی هوایی ارتش آمریکا  در سال 2010 چندین پهپاد «آرکیو – 170» را به پایگاه هوایی الظفره در امارات برای جاسوسی از ایران فرستاده بود. پایگاه هوایی الظفره در 600 مایلی کویت کشور واقع در آنسوی خلیج فارس  قرار دارد و به عبارت دیگر پهپادهای تریتون می‌توانند به آسانی و برای ساعت‌ها به رصد تردد کشتی‌ها و دیگر فعالیت‌های منطقه مبادرت نمایند.

بر اساس این گزارش، اینک همراه با حضور پهپادهای تریتون ام-کیو-4 در منطقه، نیروی دریایی آمریکا روش‌های بیشتری را برای رهگیری تهدیدهای بالقوه قبل از رسیدن به سوی کشتی‌های آمریکا دارد. نیروی هوایی آمریکا نیز از این پس به طور مرتب هواپیماها و کشتی‌های جاسوسی را برای رصد ایران به منطقه اعزام می‌کند.

آمریکا با پهپاد «تریتون- MQ4» مستقر در امارات، حرکات ایران را زیر نظر می‌گیرد
تصویر دیگری از پایگاه الظفره امارات

در بخش دیگر مطلب آمده است: بعید است که پنتاگون به طور رسمی حضور پهپادهای تریتون را در منطقه به هدف جاسوسی از ایران اعلام کند اما با این وجود، اگر این پهپادها در آینده در امارات متحده عربی مستقر شوند، این حضور از چشمان ایران دور نمی‌ماند.

وبگاه آمریکایی یاد شده در خاتمه با ذکر دامنه عملیات پهپادهای تریتون از دریای عمان، خلیج عدن و دریای عرب به تاثیر این هواپیماها بر نبرد یمن اشاره کرد و نوشت: جدای از محل این پهپادها  در شمال خلیج فارس، آن‌ها می‌توانند کشتی‌های کوچک عازم سواحل یمن را زیر نظر داشته و کشتی‌های آمریکایی نزدیک به آن‌ها را به سوی محل‌ این کشتی‌ها هدایت کنند.

با حضور این پهپادها در آسمان، ایران به طور محتمل مشکلات بیشتری را در ارسال سلاح به یمن خواهد داشت. اینک این پروژه در مراحل آزمایشی قرار دارد، و انتظار می‌رود که نیروی دریایی آمریکا در سال 2018 به پهپادهای تریتون MQ-4  مجهز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    4 0
    سال 2018 ، غرب : پهباد تریتون شروع پروازهایش را در پایگاه الظفره امارات برای مقابله با تحرکات سپاه!!!! آغاز کرد . ماه به ماه پررنگ سازی قدرت خفن !!! این پهباد و اقداماتی که کرده !!!! و کلی چاخان . سال 2020 ، ایران : یک فروند پهباد تریتون را سالم به زمین نشاند . غرب : اول می گن دروغه بعد می گن راسته ، هیلاری یا ترامپ : با گریه هواپیمامونو بدین !!! سال 2021 ، ایران : اولین تریتون بومی ایران !!!! به پرواز درآمد سال 2022 ، ایران : خط تولید تریتون راه اندازی شد !!! واقعا لازمه به عنوان یک شهروند ایرانی از آمریکایی ها تشکر کنم !که قبل فروپاشی همه کار برای ما می کنن !!!!! دیگه لازم نیست چند هزار کیلومتر دنیارو دور بزنیم برسیم مرز آمریکا ، خودشون اومدن مهربانانه حاصل بیش از 60 سال تکنولوژی کاملا انحصاری و کاملا لب مرزیشونو در اختیار ما قرار بدن !! همین آر کیو 170 ، پردیتور ها و ... کافیه تریتون برا خودتون یا خواستید براتون چندتا بسازیم !!! خود آمریکایی ها باعث ارتقا پدافند و موشکی و ... ما شدند دشمن نداشتیم انقدر پیشرفت نمی کردیم . خود آمریکایی باعث ابرقدرتی ایران در منطقه شدند آمریکایی ها نبودند ما انقدر آماده و سرحال نبودیم . دمتون گرم .
  • میلیتاریست ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 1
    اگه یه نگاهی به سلاح های یمنی کنید میفهمید که سلاح ایرانی در دست انها نیست ولی اگر نگذارند سلاح صادر کنیم باز به احتمال زیاد فرقی به حال یمن نکند چون الحمدالله موشکی با برد 800 کیلومتر دارند اگه بیشتر بسازند و به سکو های نفتی ییا پالایشگاه ها بزنند عربستان قطع به یقین یا باید جنگ را تمام کند یا کار یمن را یک سره کند که مطمئنا نمیتواند چون قدرت خود را در این یک سال جنگ با یمن به نمایش گذاشته است
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    بیاد تا مثل آر کیو بگیریم و مهندسی معکوس کنیم
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    بفرستند بکشیم پایین دوباره اونهارو
  • حمید23 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    اینم واس ماس
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    دیگه باید تا اون زمان ما هم به آواکس مجهز بشیم تا نقشه اونها رو بی اثر کنیم.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    ماهم منتظریم بگیریمش
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 0
    به قول معروف عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 0
    پیشاپیش شکار جدید بچه های پدافند را تبریک میگیم
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    عجب چیزیه برای شکار برادران امریکایی هرچی تکنولوژی پیشرفته دارید بیارید که کار داریم
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    این همون پهباد گلوبال هاوکه ولی نسخه دریایی سپاه به این پهباد وقتی نزدیک مرز شد هشدار داده یه بار...ولی در حد گرفتن فکر نکنم شرکت سازنده اش مثل لاکهید مارتین نیست مه f35 و چیزای شکست خورده میسازه
  • بی نام ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    این امر نشان دهنده ترس آمریکا از انجام پروزاهای جاسوسی بر فراز یا اطراف ایران با هواپیماهای سرنشین دار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس