مانور‌های مشترک مقابله با تروریسم چین و روسیه با بکارگیری آخرین مدل کشتی‌های جنگی و تانک‌ها در سطحی نظامی در دریاچه اورال به اوج خود رسیده است.

 به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مانورهای مشترک مقابله با تروریسم تحت عنوان "ماموریت صلح 2013" از روز شنبه آغاز و تا 15 اوت (24 مرداد) ادامه می‌یابد. این مانورها با گذشت کمتر از یک ماه از بزرگترین مانوری که چین در آن شرکت داشت، صورت گرفته است.

یکی از خبرگزاری‌های ارتش اعلام کرد: هدف اصلی این مانورها سازماندهی اقدام مشترک با کنترل مقامات و نیروها برای آمادگی و انجام اقدامات نظامی در جریان عملیات مقابله با تروریسم است. این مانورها در سه سطح صورت می‌گیرد که شامل استقرار مجدد نیروها، برنامه‌ریزی عملیات و اقدامات نظامی مشترک است.

این مانورها توسط فرماندهی استراتژیک حوزه ارتش روسیه و منطقه نظامی شن‌یانگ ارتش آزادی بخش چین برنامه‌ریزی شده است. این مانورها که در منطقه آموزش نظامی "چبارکو" صورت می‌گیرد شامل 1500 پرسنل است که 600 تن از آنها از ارتشی چین هستند به طور کلی 250 قطعه سخت‌افزار نظامی در این مانورها شرکت دارند.

شی شیانیانگ، معاون رئیس ستاد مشترک منطقه نظامی شنیانگ ارتش چین گفت: ما بسیار خوشحالیم که دو کشور اعتماد متقابل بسیاری نسبت به یکدیگر دارند. ما رقیب نیستیم بلکه شریک یکدیگریم. اعتماد میان دو کشور ویژگی منحصر به فرد این ماموریت صلح شده است. ما بسیار خرسندیم که مانورهای مشترک را با حضور 40 درصد نیروهای مسلح روسیه انجام می‌دهیم. من مطمئنم که ماموریت صلح 2013 نتیجه خواهد داشت. این مرحله تازه‌ای در همکاری نظامی میان ارتش‌های روسیه و چین محسوب می‌شود.

روابط اقتصادی و دیپلماتیک میان مسکو و پکن طی سال‌هی اخیر به شدت افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس