کد خبر 557533
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که توانایی کره شمالی برای رسیدن به خاک آمریکا با استفاده از موشک‌های بالستیک، کم است ولی قابلیت‌های موشکی پیونگ یانگ افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، مقام های نظامی آمریکا تاکید کردند که قابلیت های موشکی کره شمالی رو به افزایش است و این مساله ادامه سرمایه گذاری آمریکا در برنامه دفاعی موشکی را ضروری خواهد کرد. البته توانایی کره شمالی برای هدف قراردادن آمریکا با موشک بالستیک، کم است.

کره شمالی از زمان انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای در 6 ژانویه تاکنون چندین فروند موشک آزمایش کرده است.کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته‌‌ای با تحریم‌‌های بین المللی روبرو شده است.

شورای امنیت سازمان ملل چند هفته پیش قطعنامه جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرده است. برایان مک کئون معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در این باره در نشست استماع سنای آمریکا گفت: برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی یک تهدید رو به افزایش برای آمریکا و متحدانش در شرق آسیا است.

وی در ادامه افزود: کره شمالی به دنبال توسعه توانایی موشک های هسته‌ای دوربرد است تا بتواند آمریکا را هدف قرار دهد. البته توانایی موشک های دوربرد کره شمالی هنوز بسیار پایین است ولی قابلیت های موشکی این کشور رو به افزایش بوده است.

بیل گورتنی افسر مسئول برای دفاع هوایی آمریکا نیز در نشست سنا تاکید کرد: ارزیابی اطلاعاتی آمریکا این است که توانایی کره شمالی برای ضربه زدن به آمریکا هنوز پایین است. ولی ما سطح آمادگی خود را بر اساس این احتمال پایین تنظیم نمی کنیم. ما برای مقابله با این تهدید خاص آماده می شویم.

وی تصریح کرد: در نهایت ارزیابی ما این است که این احتمال کم افزایش خواهد یافت و به همین دلیل آمریکا باید سرمایه گذاری بر روی فناوری موشکی خود را ادامه دهد.

این مقام آمریکایی گفت: من موافق ارزیابی کره جنوبی هستم که کره شمالی قادر به نصب کلاهک هسته ای روی موشک های میان برد است که می تواند کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهد.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس