رسانه های دولتی چین اعلام کردند ارتش احتمالا امروز شنبه رزمایش های هوایی نخستین ناو هواپیمابر این کشور را که هفته گذشته به آب انداخته شد آغاز خواهد کرد.

 به گزارش گروه دفاع وامنیت مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، روزنامه گلوبال تایمز به نقل از یک منبع نظامی چین که گفته می شود در این رزمایش شرکت دارد اعلام کرد: رزمایش امروز نزدیک شدن هواپیماها به ناو هواپیمابر ، فرود و سپس پرواز سریع آنها را از عرشه ناو شامل خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشت در منطقه دریایی سواحل استان لیائونینگ واقع در شمال شرق چین و محل استقرار ناو هواپیمابر این کشور محدودیت های ارسال امواج رادیویی اعمال شده است.

به گزارش گلوبال تایمز ، هواپیماهایی که در این رزمایش شرکت خواهند داشت از نوع شنیانگ جی - پانزده مدل چینی هواپیمای سوخوی 33 فلانکر روسیه هستند .

وزارت دفاع چین تاکنون گزارشها درباره برگزاری این رزمایش را تایید نکرده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن ، ماموریت آزمایشی نخستین ناو هواپیمابر چین چهارشنبه گذشته آغاز شد و آمریکا را بر آن داشت تا با ابراز نگرانی درباره تقویت بنیه نظامی چین ، از این کشور درباره اقدام نظامی جدید خود توضیح بخواهد.

این درحالی است که پکن با کم اهمیت جلوه دادن قابلیت های این ناو هواپیمابر اعلام کرده است از این ناو به طور ویژه در عملیات تحقیقی و تمرین های آموزشی استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس