"کوین برت" نوشت: از آن‌جایی که اکنون به طور قطعی می‌دانیم که حمله شارلی ابدو، یک عملیات فریب «گلادیو 2» به وسیله مظنونین همیشگی یعنی افراطی‌های ناتو و صهیونیست‌ها بود، آیا می‌توانیم در مورد حملات روز «جمعه، سیزدهم» نیز چنین فرضی کنیم؟

آیا یک عملیات فریب دیگر در پاریس رخ داده است؟ // آماده انتشارگروه بین‌الملل مشرق- "کوین برت" اسلام‌شناس مسلمان آمریکایی، تحلیلگر سیاسی و از منتقدین برجسته جنگ با تروریسم است و از جمله مدعوین همایش "افق نو" در تهران نیز بود. وی بعد از حادثه تروریستی شارلی ابدو در ژانویه سال جاری میلادی، مجموعه مقالاتی را از تحلیلگران و دانشگاهیان مختلف در قالب یک کتاب منتشر کرد که نشان می‌داد این حادثه تروریستی، به وسیله موساد و سازمان اطلاعات فرانسه انجام شده است. برت مقاله زیر را چند ساعت پیش در واکنش به حملات دیشب پاریس در سایت «وترنز تودی» منتشر کرد که حاوی نکات جالبی در مورد هر دو حادثه است.

من (کوین برت) پاریس را جمعه ظهر ترک کردم. هم‌زمان با فرود هواپیمای من در شیکاگو، یعنی ساعت 3:15 بعد از ظهر به وقت محلی (9:15 شب به وقت پاریس) صدای جیغ و داد رسانه‌ها بلند شده بود. «تروریست‌ها ده‌ها نفر را در مرکز پاریس کشته‌اند؛ و گروگان‌گیری شده است.» ارتش فرانسه در حال اشغال «شهر نور» بود. اتفاقاتی که یادآور حادثه شارلی ابدو است، با این تفاوت که این بار حادثه بزرگ‌تر و خون‌بارتر است.

از آن‌جایی که اکنون به طور قطعی می‌دانیم که حمله شارلی ابدو، یک عملیات فریب «گلادیو 2» به وسیله مظنونین همیشگی یعنی افراطی‌های ناتو و صهیونیست‌ها بود، آیا می‌توانیم در مورد حملات روز «جمعه، سیزدهم» نیز چنین فرضی کنیم؟

من فکر می‌کنم می‌توانیم. تقریباً تمام حملات تروریستی بزرگ و غیرعادی، بعد از بررسی‌های انتقادی وسیع، مشخص می‌شود که صرفاً موردی جدید از رویه همیشگی عملیات فریب طراحی‌شده به وسیله دولت‌ها بوده‌اند. هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم این مورد خاص با بقیه فرق دارد. سؤال اول مثل همیشه این است که: چه کسی از این حادثه نفع می‌برد؟ و پاسخ مثل همیشه این است که: استبدادگراهای داخلی؛ صهیونیست‌ها؛ نظامی‌گراها؛ اسلام‌هراس‌ها؛ و طرف‌داران نظم نوین جهانی که در دل بحران به دنبال نظم هستند.

حالا این نظم نوین وارد فاز احیا شده است. به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران «نابودی خلاقانه»، اکنون درگیر نابودی چندین کشور خاورمیانه، سیل پناهندگان به اروپا، آمادگی‌ها برای جنگ جهانی سوم علیه روسیه و چین، و ارعاب مستمر از طریق عملیات فریب هستند.

مقامات فرانسه مطمئناً از این حملات همانطوری استفاده می‌کنند که از شارلی ابدو استفاده کردند: به عنوان بهانه‌ای برای خاموش کردن تفکرات نقادانه و اعتراضات مردمی. حتی ممکن است از بازگشت من به پاریس در 11 دسامبر برای ارائه مقاله‌ای که عملیات فریب شارلی ابدو را در سطح یک کنفرانس آکادمیک جریان اصلی افشا می‌کند، جلوگیری کنند1. البته در گذشته هم از ورود من به کانادا برای صحبت در مورد کتاب «ما شارلی ابدو نیستیم: آزاداندیشان 11 سپتامبر، فرانسه را زیر سؤال می‌برند2» ممانعت شده بود. اولاند رئیس‌جمهور فرانسه با الفاظ تند به «تئوری‌پردازان توطئه» شارلی ابدو حمله کرد و اندیشکده او، «مؤسسه ژان ژوقس3» از من به عنوان یکی از پنج «روشن‌فکر توطئه‌پرداز» پیش‌تاز دنیا نام برد که باید مراقبش بود.

با این همه، همه این‌ها ممکن است اتفاقی باشد. شاید این حمله واقعاً به وسیله مسلمانان خشمگین انجام شده باشد. شاید هیچ دخالتی از طرف دولت‌ها نبوده. شاید این بار، برای یک بار هم که شده، واقعاً این یک عملیات فریب نیست. اما «مسلمانان رادیکال» چه نفعی از این حملات می‌برند؟ همین الآن داعش دارد سرزنش می‌شود. هم‌چنین این روسیه است و نه فرانسه که دارد با داعش در سوریه می‌جنگد و داعش که البته یک گروه تروریست ساختگی است و نه یک گروه واقعاً مسلمان، اگر به فکر انتقام‌گیری بود، باید به روسیه حمله می‌کرد، نه فرانسه.

برای این‌که داستان‌های رسمیِ «کار مسلمانان است» که از حملات تروریستی بزرگ 11 سپتامبر آغاز شده است را باور کنید، باید فرض بگیرید که این ظاهراً عاملین مسلمان، یک مشت احمق محض و کاملاً ناتوان از تفکر استراتژیک هستند و آن قدر بدبخت که هر دفعه دقیقاً همان بهانه رسانه‌ای را که نومحافظه‌کاران صهیونیست به آن نیاز دارند به دستشان می‌دهند.

لذا با این که هنوز برای اظهارنظر قطعی زود است، من فکر می‌کنم می‌توان فرض کرد که این قتل‌عام «جمعه، سیزدهم» پارس فقط یک مورد دیگر از دنباله طولانی نمایش‌های عملیات فریب است و اگر بگذاریم که عاملین حقیقی، این بار هم مردم را فریب دهند، همان‌طور که در تمام موارد دیگر این کار را کرده‌اند، قطعاً موارد بیش‌تری را در آینده شاهد باشیم.



1. http://truthjihad.blogspot.com/2015/11/success-bringing-truth-to-mainstream.html

2. http://wearenotcharliehebdo.blogspot.com/

3. Jean Jaurés Institute


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    مرامی اینا رو از کجا پیدا می کنین؟
  • مخبر ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    البته ایشان از عاملین اجرای عملیات را نام نبرد. گویامعتقد است که گروه داعش چون از این جریان متضرر می شود بنابراین مشکل بتوان پذیرفت که جنین اقدامی را انجام دهند. اما من معتقدم داعش محصول سرویس های جاسوسی غرب بخصوص آمریکائی هاست. بنابراین کافیست که دستور داشته باشند، که دارند، تا جهان را علیه مسلمانان بشورانند. آنگاه تمام راه های دسترسی به منطق مورد برایشان باز خواهد بود. شک ندارم.
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اتفاقا نام برد گفتند اطلاعات فرانسه و موساد
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    یه همچین قدرتای کشفیو تو خودش داره این مشرق
  • حمید ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    راست میگه اگر قرار بر انتقام و یا تنبیه بود باید گفت فرانسه که داره به داعش کمک میکنه نه بر علیه اونهاست پس یک نقشه دیگری توسط سه ضلع فرانسه داعش و صهیونیستهاست شک نکنید
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    ناشناس 17:05منظور ایشان طراحان است نه مجریان و عاملین.
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    منظور آقای برت حتما طراحان بود نه مجریان که میدانیم اصالتا غیر فرانسوی بوده اند.
  • سروش ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    من هم با مخبر موافقم فقط این رو اضافه کنم که بدنه اصلی و مزدوری داعش رو سلفی وهابی های اخوانی دارند می چرخانند ولی تمام فرماندهان رده بالای اونها از اروپایی ها و یا ترکیه و یا عوامل تربیت شده ناتو و صهیونیست هستند.
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    وضع مسلمون ها تو فرانسه خیلی خوب بود حالا این داعشی های لعنتی که به اسم اسلام این کار کثیف رو کردند باعث میشند وضع ازاین بدتر هم بشه به هر حال به اسم اسلام مظلوم تموم خواهد شد
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    این جنایت ، نوطئه اسراییل .امریکا ،عربستان وترکیه است!؟ ابعاد آن بعدا مشخص می شود . البته یک روی سکه تشدید اسلام ستیزی در غرب است! بویژه در فرانسه که جمعیت مسلمانان در آن کشور قابل توجه است.!؟ شاید مشابه 11 سپتامر بهانه ای باشد برای ادامه جنایتها!؟؟
  • ایرج ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    با توجه به مخالفت سوریه با حضور نیروهای آمریکایی و اروپایی در سوریه و پیشروی نیروهای سوریه علیه داعش با کمک روسیه و ایران ونفوذ فزاینده این دو کشور در سوریه و نابودی دست پرورده امریکا و اروپا آنها بدنبال بهانه برای حضور در سوریه هستند واین عملیات صد درصد با هماهنگی دولت فرانسه و آمریکا و اسراییل انجام شده است مانند یازده سپتامبر امریکا که با نقشه خود امریکا واسراییل برای حضور نظامی در خاور میانه بود .والا ایران و روسیه مهمترین هدف برای داعش هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس