کد خبر 495424
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

رئيس کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، با بيان اينکه حادثه پاريس، نتيجه حمايت غرب از گروه‌هاي به اصطلاح ميان‌رو در سوريه است، گفت:‌به نظر من فرانسه و ديگر کشورهايي که در چند سال اخير تحت عنوان حمايت از مبارزان مسلح مخالف بشار اسد، اقدام به تجهيز تسليحاتي و آموزش نيرو کرده‌اند، بايد در سياست‌هايشان تجديد نظر کنند.

به گزارش مشرق، علاء‌الدين بروجردي با اشاره به بروز حادثه تروريستي در کشور فرانسه، گفت:‌ قطعا مسئله تروريسم در هر مکان و توسط هر گروه و فردي محکوم و مردود است، البته در حادثه پاريس، گروه تروريستي داعش مسئوليت اين کشتار را برعهده گرفته است.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: با توجه به اينکه تعدادي از زيادي از فرانسوي‌ها به گروه تروريستي داعش پيوسته‌اند، وقوع حوادثي مانند حادثه پاريس دور از ذهن و انتظار نيست، از اين‌رو اين نگراني همواره وجود داشت که اين گروه‌ها دست به عمليات برون مرزي بزنند.

وي با اعلام اينکه حادثه تروريستي پاريس يک تهديدي جهاني براي تمام کشورها است، افزود:‌ به نظر من فرانسه و ديگر کشورهايي که در چند سال اخير تحت عنوان حمايت از مبارزان مسلح مخالف بشار اسد، اقدام به تجهيز تسليحاتي و آموزش نيرو کرده‌اند، بايد در سياست‌هايشان تجديد نظر کنند.

بروجردي افزود: در شرايط کنوني اين واقعيت نمايان است که هيچ حد و مرزي ميان گروه‌هاي تروريستي حاضر در سوريه وجود ندارد، از اين‌رو شاهد هستيم که کشورهاي غربي، نيروهاي ارتش آزاد را تجهيز و آموزش مي‌دهند، اما به صورت داعش و جبهه النصره اين نيروها را به سمت خود جذب مي‌کند.

رئيس کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس، بر لزوم توقف هر گونه کمک‌رساني تسليحاتي و آموزش نيرو از سوي کشورهاي غربي به گروه‌هاي تروريستي و مخالف سوريه تأکيد کرد و گفت: آمريکا و اروپا مي‌بايست در اين حوزه تجديد نظر کند، در غير اين صورت بايد در آينده منتظر بروز فجايع و حوادث ديگر در اين مناطق باشيم.

لازم به ذکر است که در اثر چندين حادثه تروريستي در شهر پاريس فرانسه بيش از 160 نفر از مردم اين کشور کشته شدند.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس