مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از 700 هزار نفر در سایت سماح برای اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت و گوی زنده در شبکه خبر با بیان این مطلب که بیش از 700 هزار نفر در سایت سماح برای اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین ثبت نام کردند، گفت: تا شش روز بعد از اربعین، سازمان حج و زیارت اعزام کاروانی ندارد. برخی دفاتر غیر مجاز با نام اعزام کاروان در ایام اربعین در حال ثبت نام از افراد هستند؛ کار این دفاتر غیر مجاز است. این دفاتر برخی خدمات را نداشته و مشاهده شده افراد را  در عراق رها می‌کنند.

نظافتی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت ۲ هزار و ۲۰۰ دفتر مجاز در سراسر کشور حتی در شهرهای کوچک دارد، افزود: از مردم خواسته می‌شود صرفا در سامانه "سماح "ثبت نام کرده و نزدیکترین دفتر زیارتی مورد نظر خود را جهت ارائه مدارک برای سفر انتخاب کنند.

او افزود: دفاتر زیارتی از طریق سایت سماح، افرادی که ثبت نام کرده اند مشاهده و براساس اسامی موجود در سایت، اقدام به دریافت مدارک از مردم می‌کنند.

نظافتی همچنین در مورد مدارک لازم برای ارائه به دفاتر زیارتی گفت: مردم مدارک لازم برای ویزا شامل 2 قطعه عکس، گذرنامه و هزینه 30 دلار برای گروه های 5 نفر به بالا و 10 هزار تومان، هزینه 40 دلار برای گروه‌های زیر 5 نفر و 10 هزار تومان را باید به دفاتر زیارتنی بدهند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: شنیده شده افرادی دلار اضافی از مردم دریافت می‌کنند، لازم است که مردم تنها مبالغ اعلامی را پرداخت کنند.

او همچنین درباره رونددریافت روادید عراق توسط دفاتر زیارتی افزود: مدارک و مبالغ توسط دفاتر زیارتی دریافت شده و آنها نسبت به دریافت روادید اقدام کرده و به مراکز صدور روادید «15مرکز اعلام شده» مراجعه میکنند. قابل ذکر است در همان دفتر زیارتی، روادید و مانیفست گروهی به سرپرستان گروه هایی که در سایت ثبت نام کرده اند، ارائه می‌شود.

نظافتی افزود: افرادی که به طور انفرادی ثبت نام کردند در دفاتر به گروه های 5 نفر به بالا تجمیع می‌شوند تا هم هزینه کمتری پرداخت کنند و هم در قالب یک گروه، مانیفست شوند.

نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خاتمه تأکید کرد:مردم حتی المقدور انفرادی به این سفر نروند و به سرمای هوا توجه کنند، چرا که  راه طولانی را باید در خاک عراق طی کنند. همچنین کپی از مانیفست صادر شده گروه حتما همراه همه زائران باشد تا اگر کسی گروه خود را گم کرد بتواند از مرز عراق به کشور بازگردد.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس