رژیم سعودی تلاش کرد با برپایی کنفرانس سران دولت‌های عربی و آمریکای جنوبی در شرایط بغرنج کنونی، کشورهای مشارکت کننده‌ در این اجلاس دوره‌ای را همراه با سیاست های منطقه ای خود نشان دهد، این را می توان از اظهارات سخیف وزیر خارجه آل سعود متوجه شد.

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر
گروه بین‌الملل مشرق - کنفرانس سران دولت‌های عربی و آمریکای جنوبی که چهارمین دوره آن روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ریاض برگزار شد،  کنفرانسی برای هماهنگی‌های سیاسی بین تمامی دولت‌های دو منطقه (منطقه عربی و آمریکای لاتین ) بود. دستور العمل این کنفرانس همکاری در زمینه‌های اقتصادی ، فرهنگی ، تربیتی ، آموزش و پرورش ، علم و تکنولوژی ، حمایت از محیط زیست و گردشگری و سایر زمینه‌های مرتبط با توسعه پایدار کشورها و مشارکت در تحقق صلح جهانی بود.

اجلاس سه سالانه آسپا (ASPA) به پیشنهاد لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور وقت برزیل تشکیل شده و اولین نشست آن در شهر برازیلیا در برزیل در می سال 2005 برگزار شد. دومین نشست این اجلاس در دوحه پایتخت قطر بود که در مارس 2009 برگزار شد. نشست سوم اما قرار بود در شهر لیما پایتخت پرو در فوریه 2011 برگزار شود، اما به علت آغاز خیزش های مردمی در کشورهای عربی این نشست به تعویق افتاد و نهایتا در 2 اکتبر سال 2012 در لیما برگزار شد. این چهارمین نشست این کنفرانس بین المللی است که در ریاض در حال برگزار است.

همانطور که از نام این اجلاس مشخص است، اعضای آن شامل کشورهای عضو اتحادیه عرب (الجزایر، عراق ، مراکش ، سودان، بحرین، اردن، عمان، سوریه، جزایر قناری، کویت، فلسطین، تونس، مصر ، لبنان، قطر، یمن، امارات، لیبی، عربستان سعودی، جیبوتی موریتانی، و سومالی ) به همراه کشورهای عضو اتحادیه دولت‌های آمریکای جنوبی (آرژانتین، شیلی ، گویانا، سورینام ، بولیوی ، کلمبیا، پاراگوئه، اروگوئه، برزیل، اکوادور، پرو و ونزوئلا )  هستند.

بنا به گفته رسانه‌های سعودی بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد میهمان ویژه چهارمین نشست آسپا بوده و در جریان حضور در عربستان سعودی با تعدادی از مقامات و مسئولان ارشد این کشور در رابطه با تحولات منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو خواهد کرد.

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

شرکت کنندگان در اجلاس
عمر حسن البشير رئيس جمهور سودان،محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رافائل كورآ رئيس جمهوري اكوادور، محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهورموريتاني، محمد فؤاد معصوم رئيس جمهورعراق، إسماعيل عمر جيلة رئيس جمهور جيبوتي، شيخ محمد بن راشد آل مكتوم معاون نخست وزیر إمارات متحده عربی، شيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير قطر، نيكولاس مادورو مورس رئيس جمهورونزوئلا، ملك عبدالله دوم شاه اردن، حمد بن عيسى آل خليفة پادشاه بحرین و عبدالفتاح السيسي رئيس جمهور مصر از جمله شرکت کنندگان در این نشست هستند.

رئيس جمهور جزایر قناری، رئيس جمهور سومالی، رئیس شورای وزیران کویت، نماینده سلطان عمان، نخست وزیر مراکش،  نخست وزیر لبنان، نخست وزیر تونس و رئیس مجلس مردمی الجزایر از جمله شرکت کنندگان عرب دیگر در این اجلاس هستند. لازم به ذکر است که لیبی، سوریه و یمن نماینده ای در این اجلاس ندارند.

رئیس جمهور گویانا، معاون رئیس جمهور آرژانتین، معاون رئیس‌جمهور اروگوئه، نخست وزیر پرو، وزیر مناسبات خارجی برزیل، وزیر خارجه سورینام، وزیر خارجه کلمبیا، معاون وزیر خارجه بولیوی ، وزیر انرژی شیرین و مدیرکل سیاست چند بعدی پاراگوئه ریاست هیئت های مربوط به کشور خود در این اجلاس را بر عهده دارند.

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

عربستان و ترمیم اوضاع نابسامان منطقه ای 
برنامه کاری نشست مذکور مسائل سیاسی مورد توجه دو طرف از جمله اوضاع فلسطین و تحولات سوریه و یمن اعلام شده است. همچنین موضوعات مرتبط آمریکای‌جنوبی از جمله جزایر مالفینوس که مورد تنازع آرژانتین و انگلیس است، علاوه موضوع بدهکاری‌ها و بررسی همکاری‌ها در ابعاد اقتصادی و تجاری و فرهنگی از جمله برنامه‌های مطرح در این نشست عنوان شده است.

عربستان سعودی تلاش کرد با برپایی این کنفرانس در شرایط بغرنج کنونی، کشورهای مشارکت کننده‌ در این اجلاس دوره ای را همراه با سیاست های منطقه ای خود نشان دهد، این را می توان از اظهارات سخیف وزیر خارجه آل سعود متوجه شد که برای چندمین بار در روزهای اخیر برای انحراف افکار عمومی از جنایت های آل سعود در یمن و سوریه یا سرکوب گری های رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه سوم فلسطین مدعی شده است که برپایی این اجلاس انزوای بین‌المللی ایران را افزایش خواهد داد.

مقامات آل سعود امیدوارند اجلاس مذکور بتواند نوشدارویی برای زخم کهنه آل سعود در زمینه حمایت از گروه‌های تروریستی منطقه‌ای،‌ جنگ‌افروزی در سوریه، بحرین، یمن و عراق و مشارکت عناصر خاندان حاکم در قاچاق مواد مخدر در منطقه باشد. آن ها سعی دارند توجه اعضای شرکت کننده در اجلاس را به سمت سیاست های جنگ افروزانه خود در منطقه جلب کرده و با ابزارهای مختلف موافقت آن ها با این سیاست ها را جلب کنند.

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

در همین رابطه عبدالله بن عبدالعزیز العیفان سفیر عربستان سعودی در دوحه پایتخت قطر تقویت امنیت و ثبات بین‌المللی را از مهم‌ترین اهداف اجلاس سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین توصیف و مدعی می‌شود که هم‌گرایی گسترده‌ای در دیدگاه‌های کشورهای شرکت ‌کننده در این اجلاس در زمینه مسائل متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد. وی اوضاع فلسطین و رفع محاصره نوار غزه و مبارزه با تروریسم و اوضاع سوریه و لیبی و یمن و همچنین نهمین اجلاس بازبینی معاهده عدم اشاعه هسته‌ای را از مهم‌ترین مسائل مطرح در این اجلاس دانست.

وی مدعی شد که برپایی این اجلاس در ریاض نشان دهنده جایگاه از عربستان سعودی و تقویت همکاری بین‌المللی و خدمت به مسائل عادلانه‌ای کشورهای عربی ایفا می‌کند.

اهداف اقتصادی از دیگر مسائلی است که عربستان سعودی با برگزاری چهارمین نشست سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین در شرایط بغرنج کنونی ناشی از کاهش قیمت نفت و افزایش هزینه‌های خریدهای تسلیحاتی و تأمین مالی گروه‌های شبه نظامی مسلح در منطقه به دنبال تحقق آن برای خود است.


سران بیش از 350 کشور دنیا این روزها در پایتخت عربستان چه می‌کنند +تصاویر

کنفرانس مذکور با مشارکت بیش از 350 نفر از شخصیت‌های مطرح دولتی و سفرای کشورهای عربی و دولت‌های آمریکای لاتین و بازرگانان و تجار برگزار می‌شود.

ایجاد مشارکت بخش خصوصی برای حمل و نقل دریایی ، توسعه خدمات لجستیکی بین دولت‌های عربی و آمریکای لاتین، افزایش خطوط هوایی مستقیم بین دو طرف ، تسهیل صدور روادید برای توسعه بخش گردشگری و تسریع روند رسیدن به تجارت ازاد بین کشورهای عضو از جمله اهداف اقتصادی عربستان از این کنفرانس عنوان شده است. 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    صبوحی چون شود خالی جدا پیمانه می گردد به روز تنگ دستی آشنا بیگانه می گردد دوستان ما کجا هستند؟
  • اهوازی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا با موشک های یمنی فرودگاههای عربستان را منهدم نکردید؟
  • اهوازی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ما با ونزئلا و برزیل و آرژانتین و... رابطه نسبتا خوبی داریم.کشورهای آمریکای جنوبی چپگرا و ضد امپریالیسم هستند و عربستان شریک و متحد جنایت آمریکا میباشد.باید یک جریان ضد تروریستی قوی و تاثیرگذار در آمریکای جنوبی درست کنیم و به مردم این کشورها جنایات آل سعود و تروریست پروری عربستان را در افغانستان و پاکستان و بحرین و عراق و یمن و سوریه و... آگاه کنیم و به مردم و دولت های این کشور درباره نفوذ و خطر اشاعه تروریسم وهابی با پول عربستان در این کشورها هشدار داده و از خطر کودتاهای آمریکایی با پول شیوخ مرتجع جنوب خلیج فارس آگاه نموده و به مردم جهان درباره نیت شوم قاچاق مواد مخدر توسط آل سعود هشدار دهیم البته در کشورهای آمریکای جنوبی خیلی راحت تر میتوانیم امثال عادل الجبیر را هدف قرار دهیم.
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ونزويلا هم رفته ! اين همه پول ايران هدر رفت
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ینی صد رحمت به سعود الفیصل خدا بیامرز این عادل الجبیر که دیوانه ی به تمام معناست
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    بدجوری دماغت سوخته مشرق ، امیدوارم بیشتر بسوزه
  • علوی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    صدام هم از این کارها می کرد ولی به دست همین دوستان خودش نابود شد. نوبت آل سعود هم میرسه.
  • جعفر ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    یا به همشون قول کمک داده که اومدن یا قول سرمایه گذاری
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر فقط یک موشک موثر از یمن یا هر سرزمینی که رژیم سعودی در آن آتش جنگ را برافروخته است، به این کشور تروریست پرور شلیک شده بود، آیا امروزه شاهد رجزخوانی آل سعود متجاوز بودیم؟ آیا اجلاس سران در این کشور مرتجع برگزار میشد؟ آیا سران فرقه وهابیت جرات سخن پراکنی سخیف را داشتند؟ آیا. . .
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ابن زیاد هم از این کارها کرد: رشوه به هرکسی که امکان داشت. اینها هم نوادگان همون ابن زیاد و شمر هستن و معلومه حال و روزشون چیه
  • حسن ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    آخه امیر دوبی وامیربحرین وشاه اردن ومحمودعباس وعمرالبشیر والسیسی شدن شخصیت یه مشت ملخ خواربی خاصیت اون اردن کثافت اگرزرنگ بود خلبانشونجات میداد نه این یکی ازمقاماتش توی کنفرانس برلین بدگویی از حاج قاسم کنه بی شرفهای هیچی ندار
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    این لعنتی ها خیلی دور برداشتند کاش ایران مثل سوریه و عراق به یمنی ها هم مشاور و کمک نظامی نماید تا این سوسمار خورها نا امن شوند و انشالله به همین زودیها نابود شوند
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    از این عکسها و رفتارها باید منوجه شد که سیاست معنایش تند و تیزی و فحش و بد و بیراه نیست !! و باید دیپلماسی کشور ماهم به نوعی شروع کند انفاقا باهمین کشورها به بحث و تبادل نظر تا حدودی بتواند ایتگونه برنامه ها را خنثی کند !! شما ببینید رئیس جمهور ونزوئلا را ؟؟؟!! راهکار شعار موشک زدن به عربستان توسط یمنی ها نیست !! با سیاسی برخورد شدید کرد با روانه شدن دیپلماتها ی کارکشته همه فن حریف باین کشورها و اما نه مثل برادر خرازی با روبروشدن با اردنی ها !!
  • قاسم خوشنویس ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خیانت در یمن اتفاق افتاده مرکز تسلیحات نظامی و انبار موشک رو در مرحله اول نابود کردن ،لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    دوست عزیز بحث دیپلماسی یا فحش و ... نیست بحث بر سر پوله پول... معلومه که عربستان جیبشون رو پر پول کرده اونها هم با سر اومدن خدمتش ولی ما از این پولها نداریم که به کسی بدیم و تا وقتی عربستان پول دارد می تواند هم یک کشور را بمباران کند و آدم بکشد و هم ژست حقوق بشر و صلح طلبی بگیرد. در دنیای امروز همه چیز را پول تعیین می کند.والسلام ختم کلام
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    محمود عباس رو نگاه کن یه روز به نتانیاهوبیشرف راه میره یه روز اینجا
  • اهوازی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    دماغمون نسوخته.احمق این سوسمار خورها رو خیلی راحت تر میشه در آمریکای جنوبی شکار کرد.
  • ناشناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ای خاک ایران تو سرشون....
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    فقط و فقط و فقط یک موشک به تاسیسات نفتی عربستان دودمان ال سعود ترسو برچیده خواهد شد و من تعجب میکنم که چرا سوریه و یمنی ها دست دست میکنند؟؟؟!!!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    کجا هستن اونایی که میگفتن سیاست احمدی نژاد در رابطه با آمریکای لاتین اشتباهه و سیاست یعنی فقط اروپا
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    كجايي احمدي نژاد. دستگاه ديپلماسي چه مي كند!!!!
  • سید دکتر محمود ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    قربان بند جیبت هستند تا پول داری رفیقت هستند
  • مرگ بر آمریکا ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ناشناس عزیز از قدیم گفتند: با خداباش و پادشاهی کن بی خدا باش هر چه خواهی کن! عربستان اکنون دوران خوش خوشانی دارد! نوبت به ضرب شصت حزب الله باید باشد.
  • مرگ بر آمریکا ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    سگ زرد برادر شغال است. این مثل مصذاق بسیار زیبایی برای این دو خبیث است. هر دو از یک آبشخور میخورند. هردو کوک شده شیطان بزرگ هستند.
  • دل آشوب ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    تو هم از همین گله هستی! نشون دادی، تو هم از سیاست های رذیلانه شیطان بزرگ در نابودی غرب آسیا بدت نمیاد! عربستان مهره چشم و گوش بسته شیطان بزرگ است که کمر به نابودی مردم منطقه بسته! یعنی دست خودش نیست. اگر انجام ندهد باید برود! پس برای چند روز بیشتر حکمرانی باید دستورات شیطان بزرگ را اطاعت کند. دستش به خون مردم افغانستان و پاکستان و یمن و سوریه و عراق و لبنان و لیبی و ایران و نیجریه و کامرون و فلسطین و مصر و بحرین و سودان و کویت .... آلوده است. در تمام بلاهای این منطقه شامل جنایت ها و آدم کشی ها خیانت ها خرابیها آوارگیها و تجاوزاتی که بر امت اسلام وارد میشود با حمایت مالی و نظامی و اطلاعاتی و رسانه ای آل سعود کثیف است !! شما چرا خوشحالی؟؟؟
  • YasharTurk ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    فیگور یهودی زاده متحد اسرائیل وآتش زیرخاکستر(شاه اردن) رو ببینید حرامی سه رگه خودش را خیلی جدی گرفته
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    جالب اينجاست از سران آمريكاي لاتين فقط مادورو از ونزوئلا تشريف بردند ،حيف اون همه پول كه براي ونزوئلا و سودان حروم كرديم
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اینطور نگید و به این دیدارها مایوس نشید. ضمن اینکه افق دید ما خیلی بلندتر از این حرفها است.
  • بیسواد ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    دوستان راه رها کرده اند وچشم امیدشان به کدخد است.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    نتیجه غفلت سیاسی
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    تا عربستان بول دارد اين كشورها رفيقش هستند ولى امان از ان روزى كه بولش يا حتى خوش خدمتى براى استكبار تمام شود ان روز ....
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    واقعا واسه سطح فکرت متاسفم
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    تا کور شود هرآن که نتواند دید مرگ بر انگلیس خبیث کاسه لیس
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    عربستان بعد از سقوط آل سقوط بزرگترین متحد ایران خواهد بود
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    مشاوره ی نظامی میده به یمن
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی؟؟
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    فاتحه ی محمود عباس رو خوندم
  • علی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ما با اونا رابطه خوبی داشتیم. الان اونا رو رها کردیم. خود ونزوئلا الان در جهت سیاست های آمریکا حرکت میکنه. آمریکا باز به حیاط خلوت خود بعد از چند سال برگشت. تمرکزها الان رو خاورمیانه هست.
  • nasser ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    با سلام مشرق عزیز. 1.- جزایر قناری مال اسپانیا و در منطقه آفریقا در اقیانوس آتلانتیک قراردارد و رئیس جمهور ندارد،چون کشوری مستقل نیست. 2.- غیر از ونزوئلا،رئیس جمهور اکوادور هم شرکت کرده بود. 3.- سیاست غلط رئیس جمهور فعلی ماست که رابطه با آمریکای لاتین را راکد گذاشته است با تشکر
  • دانشجوی دکترا ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    خزعبلات مشرق و عقده های طرفداراش!!! اصلا میدونید 350 کشور یعنی چی؟!! یک سایت دروغگوی سانسورچی با یک مشت پلانگتون بی عقل و بیسواد عقده ای که طرفدارشن..
  • اهوازی ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    جناب ناشناس مگه صحبتهای وزیر اطلاعات رو گوش نکردی.کسانی که در دزفول تعدادی از عزاداران حسینی را به گلوله بستند و دو تن از آنان شهید شد و کسانیکه در سوسنگرد دستگیر شدند در ارتباط با عربستان سعودی بودند.مگه شما بشکه های انفجاری را ندیدی؟آیا باید زن و بچه ما خوزستانی ها باید تکه تکه بشه تا شما از سطح فکر ما تاسف نخوری؟
  • کوروش ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    ناشناس 16:17 نکنه شما هم از آل سعود پول گرفتید اسمت چیه میخوام تو ویکیلیکس نگاه کنم.
  • منتشر کنید ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    آقای اهوازی من همون ناشناس هستم نخیر من از آل سعود پول نگرفتم و تشنه به خون سعودی ها هم هستم شما نشستی تو روسیه و حرف از جنگ میزنی؟؟ دوست داری تو ایران جنگ بیفته و کشور50 سال عقب بیفته؟؟؟ شما اول پاشو بیا ایران بعد حرف از جنگ بزن فکر کردی عربستان دست بسته وامیسته تا ما بزنیمش؟؟؟3تا بزنی 2تا میخوری تو یا خیلی ساده لوحی یا خیلی کوتاه فکر
  • دانشجوی پرفوسورا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    شما برو با همون انتخاب و خبر آنلاین حال کن ما عقده ای هستیم؟؟؟مشرق سانسورچی هستش؟؟؟خودت احمقی یا مارو احمق فرض کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    آقای دکترا کشورهای جنبش عدم تعهد میدونی یعنی چه؟
  • اهوازی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    من در دل کلانشهر اهواز نشستم و اتفاقا چند روز پیش هم بخاطر آلودگی هوا دچار نفس تنگی شدم.نمیدونم چرا برام پرچم روسیه رو میذارن.در ضمن اگه حتی در ایران هم نباشیم خانوتده هایمان که هست.
  • از خوزستان ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    ناشناس نمیدونم چرا مثل علیرضا نوری زاده حرف میزنی.تروروهای خوزستان و شرق کشور و اتفاقات مهاباد و آذرربایجان و.... همه با هماهنگی عربستان سعودی است.خب باید تلافی بشود.تازه قضیه فرودگاه جده و منا و جرثقیل مکه و پیش کش شما. باید به یمن موشک برد بلند داد تا چنین همایش هایی که با پول نفت شیعیان مظلوم عربستان برگزار میگردد اتفاق نیفتد.تازه شاهزاده های آل سعود ترسو هستند و به غرب و نزد حساب های بانکیشان می روند.
  • دانشجوی دکترا ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    از کجا میدونی ما خبر انلاین یا انتخاب میخونیم پرفسور قلابی؟!! وقتی میگم عقده ای هستید همینه دیگه!! فقط کارهای خودتون رو به بقیه نسبت میدید و فکر میکنید همه مثل خودتون هستند!؟
  • علی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای ناشناس که سطح فکر ممتازی داری..آیا یمن با موشکهای عربستان باخاک یکسان بشه و ملتش بخاک وخون بیفتن اشکال نداره و با سطح فکرشما همخوانی داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس