شماری از سازمان های فلسطینی چهارشنبه دیدارهایی را که با بوریس جانسون شهردار لندن پیش بینی شده بود به سبب سخنانی که او علیه طرفداران جنبش تحریم رژیم صهیونیستی گفته بود، لغو کردند .

به گزارش مشرق، شهردار لندن در حال دیدار از اراضی اشغالی 1948 و سرزمین های فلسطینی است .
شهردار لندن که همچنین نماینده حزب محافظه کار انگلیس است این هفته ، طرفداران تحریم رژیم صهیونیستی را «‌دانشگاهیان چپگرا با کاپشن مخملی ها » خواند که این مسئله به خشم فلسطینیان در شبکه های اجتماعی دامن زد .
بنابراعلام دفتر جانسون ، در پی این سخنان ، شماری از سازمان های غیر دولتی فلسطینی از دیدار با شهردار لندن خودداری کردند.
دفتر شهردار لندن همچنین تصریح کرد او همچنین از خطرهای امنیتی برای جان خود در صورتی که پس از این اظهار نظرها به کرانه باختری رود اردن برود ،‌مطلع شده است.
در عین حال رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در موعد مقرر با شهردار لندن دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ،‌ مجمع جوانان «شارق انس ابو شربی» ز سازمان های جوانان که جانسون قرار بود بااعضای آن دیدار کند در گفتگو با رادیو« ال بی سی» انگلیس گفت سخنان شهردار لندن نشان می دهد او موجودیت فلسطینیان را به رسمیت نمی شناسد.
جانسون به نوبه خود گفت این سخنان از متن اصلی آن بیرون آورده شده است .
دفتر شهردار انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد :« جانسون از تصمیم لغو دیدارهای سازمان های فلسطینی با او پس از اظهاراتش علیه تحریم اسرائیل که در شبکه های اجتماعی از متن اصلی سخنان او خارج شده ، متاسف است .»
این بیانیه اعلام کرد:« شهردار لندن امیدوار است بتواند با این فلسطینیان دیدار و با آنان در خصوص روابط آنان با لندن گفتگو کند.»
کریس دویلChris Doyle مدیر شورای اعراب انگلیس از لغو این دیدارها با جانسون ابراز تاسف کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس