کد خبر 495439
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

نماينده دائم پاکستان در سازمان ملل در چهارمين کميته اجلاس عمومي اين سازمان با اشاره به جنايات اخير نظاميان رژيم اشغالگر تاکيد کرد که رژيم صهيونيستي بايد از محاصره غزه دست کشد.

به گزارش مشرق به نقل از «اکسپرس تريبون»پاکستان، «مليحه لودهي» نماينده دائم پاکستان در سازمان ملل در چهارمين کميته اجلاس عمومي اين سازمان در مورد جنايات رژيم صهيونيستي و نقض آشکار حقوق بشر گفت: پاکستان خواستار يافتن راه‌حلي براي پايان دادن به جنگ خاورميانه است.

وي افزود: صلح و ثبات در منطقه با استفاده از سلاح و زور در مقابل غيرنظاميان توسط نظاميان رژيم اشغال‌گر بدست نمي‌آيد، بلکه از طريق راه‌حل سياسي امکان پذير است.

همچنين نماينده دائم پاکستان تاکيد کرد که رژيم صهيونيستي مي‌بايست محاصره غزه را بشکند.

خاطر نشان مي‌شود که شهر غزه 8 سال است که در محاصره نظاميان اين رژيم غاصب قرار دارد و زندگي را براي شهروندان آن سخت کرده است.

ماه گذشته نيز «قاضي خليل الله» سخنگوي وزارت امور خارجه پاکستان حملات اخير رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين را که زنان و کودکان زيادي کشته شده‌اند را محکوم کرد.

به گفته قاضي خليل الله، دولت اسلام‌آباد معتقد است که خشونت و کشتار رژيم صهيونيستي از شهروندان بي‌گناه فلسطين وضعيت امنيتي خاورميانه را بدتر مي‌کند و سبب ايجاد مشکلات بيشتر مسئله فلسطين مي‌شود.

وي اظهار داشت: پاکستان همواره حمايت صريح و بي‌قيد و شرط از فلسطين داشته است.

اين در حالي است که «پرويز مشرف» رئيس‌جمهور سابق و رئيس سابق ستاد ارتش پاکستان روزهاي گذشته با اشاره به تقويت روابط هند و رژيم صهيونيستي گفته بود که دهلي‌نو به‌دنبال کسب کمک براي پيشبرد جنگ نيابتي در پاکستان است، بنابراين پاکستان نيز بايد اسرائيل را به رسميت بشناسد.

مشرف اظهارداشت که اگر کشورش خواستار حل مسئله فلسطين است بايد اسرائيل را به رسميت بشناسد.

وي ادامه داد: به‌نفع دولت پاکستان است که رفتارش را تغيير دهد زيرا ما هيچ مرزي با اسرائيل نداريم جز اينکه به‌خاطر فلسطين، جنگ مذهبي را به پيش مي‌بريم.

رئيس جمهور اسبق پاکستان اظهار داشت: اگر ابتکاري را براي بهتر شدن روابط پاکستان و اسرائيل در دستور کار قرار دهيم، به‌طور يقين موجب حل مسئله فلسطين نخواهد شد اما بهبود روابط با اسرائيل موجب مي‌شود تا به جنگ عليه رقيب ديرينه خود (هند) ادامه دهيم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس