کد خبر 494938
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

دستگاه قضایی نظام بحرین محاکمه دبیرکل جمعت الوفاق را به 23 آذرماه موکول کرد.

به گزارش مشرق،  دادگاه عالی تجدید نظر بحرین به دلیل عدم حد نصاب قضات ادامه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را به 23 آذر ماه موکول کرد.

این دادگاه در جلسه روز گذشته خود شیخ علی سلمان را احضار نکرد و تاکنون دلیل عدم احضار شیخ علی سلمان به دادگاه مشخص نشده است.

هیئت دفاع از دبیرکل جمعیت الوفاق نیز خواستار اطلاع یافتن از مستندات این پرونده شد که هیئت محکمه به این درخواست پاسخ مثبت نداد.

اداره زندان مرکزی "جو" از رسیدن هرگونه سند به دست شیخ علی سلمان قبل از اطلاع یافتن از آن جلوگیری میکند، امری که هیئت دفاع از شیخ علی سلمان آن را نقض اصل سری بودن رابطه بین وکلا و موکلشان می داند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته بعد از گزارش تیم سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه شیخ علی سلمان به زور بازداشت شده است، خواستار سلب اتهامات وارد شده به شیخ علی سلمان و آزادی وی شد.

روز چهارشنبه 14 اکتبر (20 مهر) دومین جلسه استیناف حکم صادره ضد شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در سالن دادگاه عالی تجدید نظر به ریاست قاضی عیسی مبارک الکعبی برگزار شد.

دادگاه عالی تجدید نظر با صدور حکم ادامه بازداشت شیخ علی سلمان ادامه تجدید نظر را به 12 نوامبر (21 آبان) موکول کرد.

رژیم  آل خلیفه اوایل تیرماه امسال، شیخ سلمان را به اتهام تحریک مردم یمن برای تغییر نظام حاکم در این کشور با توسل به زور، به 4 سال زندان محکوم کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در مقابل، رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان این درخواست‌های مشروع ملت بحرین را با مشت آهنین سرکوب می‌کند.

سازمان های حقوقی بین المللی بارها به انتقاد از دولت بحرین در نقض گسترده حقوق بشر در این کشور پرداخته است اما مقامات بحرینی بدون توجه به این اقدامات به سرکوب اعتراضات مردمی می پردازند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس