کد خبر 489392
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بار دیگر "باراک اوباما" را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا،  ضمن انتقاد شدید از تصمیم "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور کنونی این کشور، برای استقرار 50 نیروی زمینی عملیات ویژه در سوریه، این استراتژی را فاقد قدرت و قاطعیت کافی دانست.
 
ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم ما رئیس‌جمهوری داریم که دقیقاً نمی‌داند چه انجام می‌دهد. خواه این کار را انجام دهید یا ندهید تاثیر نخواهد داشت، زیرا شما تنها از 50 نیرو استفاده می‌کنید و می‌خواهید فقط همین 50 نفر را در خاک سوریه مستقر کنید. این کار را انجام دهید یا نه، تاثیری نخواهد داشت.
 
ترامپ اشاره‌ای نکرد که اگر رئیس‌جمهور شود نیروهای بیشتری در سوریه مستقر خواهد کرد یا خیر .  
ترامپ اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیروهای نظامی این کشور را برای مبارزه با داعش به عراق بازمی‌گرداند؛ اما مخالف با افزایش مشارکت آمریکا در سوریه است.
 
 
این اولین‌بار است که ترامپ به تصمیم اوباما، برای استقرار 50 نیروی زمینی عملیات ویژه در سوریه که روز جمعه از سوی کاخ سفید اعلام شد، واکنش نشان داده است. این اطلاعیه دو سال پس از آن منتشر شد که اوباما خطاب به مردم آمریکا گفته بود: من نیروی زمینی در سوریه مستقر نخواهم کرد.
 
"جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، در همین راستا مدعی شد: حقیقت این است که استراتژی ما در سوریه تغییر نکرده است. اصل استراتژی نظامی ما در داخل سوریه، افزایش توانایی‌های نیروهای محلی است. به منظور آماده کردن نیروهای محلی برای مبارزه با داعش در کشور خودشان، این اقدام تشدید استراتژی است که اوباما بیش از یک سال پیش آن را اعلام کرده بود.
 
 
جالب آنکه ترامپ تاکید کرد با حمایت از "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه، برای پیگیری حملات هوایی در سوریه موافق است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    اوباما یکی از باهوشترین روسای جمهور آمریکاست همه را فریب داده است و سیاستهایس را پیگیری می کند هم اقتصاد بحرانی آمریکا را شکوفا کرده است و هم بیشترین فروش سلاخ را برای جنگ طلبان به ارمغان آوزذه است
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    و هم پشت قیافه ی مظلومش خون بی گناه های زیادی را ریخته است و میریزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس