کد خبر 488143
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آمادگی این اتحادیه برای رایزنی در زمینه های دوجانبه و منطقه ای با ایران را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، شامگاه پنجشنبه موگرینی با حضور در هتل محل اقامت وزیر امور خارجه ایران با وی دیدار و گفتگو کرد.
روند اجرای برجام و تعهدات مربوط به آن، بحران سوریه و نشست فردا در خصوص آن و نیز روابط دوجانبه میان اتحادیه اروپا و ایران محورهای اصلی گفتگوهای دو طرف بود.
موگرینی رایزنی و تبادل نظر با ایران درخصوص کلیه مسایل منطقه ای را با اهمیت خواند و آمادگی اتحادیه اروپا را برای رایزنی و تبادل نظر در همه زمینه های دوجانبه و منطقه ای با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وی با اشاره به بحران سوریه گفت: این فرصت بوجود آمده تا همه طرف ها پشت یک میز بنشینند و پروسه سیاسی حل بحران در این کشور آغاز شود. اتحادیه اروپا ضمن حمایت از این روند بر مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.
موگرینی با اشاره به دور جدید همکاری ها با ایران اظهار داشت: همه کشورهای اروپایی آماده تحکیم و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند.
بخش اصلی نشست بررسی اضاع سوریه که موگرینی و ظریف برای شرکت در آن به وین سفر کرده اند فردا ( جمعه ) برگزار می شود و کشورهای آمریکا، روسیه، عربستان، ترکیه، ایران، لبنان، عراق، مصر، فرانسه، انگلیس ، قطر و آلمان از جمله کشورهای حاضر در این نشست خواهند بود.
در حاشیه این نشست نیز دیدارهای دوجانبه و چندجانبه بین کشورها برگزار می شود.
این اولین بار است که ایران درنشست صلح سوریه که کشورهای غربی میزبان آن هستند، شرکت می کند.
نشست های ژنو 1و ژنو 2 که برای بررسی راهکارهای حل و فصل بحران سوریه در گذشته برگزار شده بود، هیچ دستاوردی به همراه نداشت.
نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه برای بررسی بحران سوریه نیز هفته گذشته در وین و بدون حضور ایران برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس