مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه اعلام کرد که مهاجرت و آوارگی میلیون ها سوری بسیار جدی است و در آینده مشکلات فراوانی را برای اتحادیه اروپا به وجود می آورد.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» روز پنج شنبه در دیدار با «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه در بروکسل تأکید کرد: سازمان ملل و اتحادیه اروپا باید همکاری های بیشتری در خصوص آوارگان جنگی از جمله مردم سوریه داشته باشد.
وی در این دیدار خاطر نشان کرد: من با کشور های اتحادیه اروپا و شرکایمان درباره بحران سوریه بارها صحبت کرده ام و در دیدار اخیر خود با هیأت ایرانی نیز درباره باز کردن یک فرایند سیاسی برای حل بحران سوریه بحث و گفت وگو کردم.
مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره تخصیص بودجه از طرف اتحادیه اروپا در خصوص آوارگان سوری افزود: قرار است صندوقی با یک بودجه مشخص برای سوریه و همچنین برخی مهاجران کشورهای آفریقایی که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می کنند باز شود.
وی ادامه داد: با این بودجه ما می توانیم برای توسعه فرصتهای اقتصادی و اجتماعی ویژه جوانان سوریه ای و آفریقایی سرمایه گذاری کنیم.
از زمان حملات تروریستها به سوریه بیش از 9/5 میلیون نفر آواره شده اند و بر اساس گزارشی که یونیسف اعلام کرده، حدود یک میلیون و 200 هزار کودک سوری به عنوان پناهجو در کمپ ها زندگی می کنند که دسترسی محدودی به آب آشامیدنی، مواد غذایی مغذی و امکانات آموزشی دارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس